13 September 2025

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- Sfantul Arsenie Boca

SALARIZAREA MAGISTRATILOR, URMATOAREA TINTA A GUVERNULUI – Dupa pensii, premierul Ilie Bolojan anunta modificari si la legea salarizarii: “Avem legi de salarizare interpretabile. Aceasta situatie ne-a dus in situatia in care in ultimii ani am avut peste 20.000 de actiuni in instantele din Romania, generate de oameni din sistemul de justitie, pentru drepturi salariale... In urma acestor sentinte in cascada, guvernele au pregatit si au trebuit sa plateasca aproximativ 2 miliarde euro” (Video)

Scris de: George TARATA | pdf | print

29 July 2025 14:18
Vizualizari: 7375

Dupa cum deja Lumea Justitiei a prezentat, premierul Ilie Bolojan a anuntat marti, 29 iunie 2025, principalele modificari care vor fi aduse conditiilor de pensionare in cazul magistratilor si cunatumului pensiilor judecatorilor si procurorilor. Este vorba despre cresterea varstei de pensionare la 65 de ani, cresterea vechimii obligatorie in magistratura pentru pensionare de la 25 la 35 de ani, precum si stabilirea valorii pensiei la 70% din ultimul salariu net, fata de 80% din media veniturile brute din ultimele 48 de luni cat este in prezent (click aici pentru a citi). Toate aceste prevederi se vor aplica doar pentru viitor, in sensul ca magistratii care in prezent indeplinesc conditii de pensionare se vor putea pensiona in continuare pe legea actuala, chiar si dupa intrarea in vigoare a noilor conditii. Practic, varsta de 65 de ani, vechimea de 35 ani in magistratura si cuantumul de 70% din ultimul salariu net se vor aplica doar magistratilor care astazi sunt in activitate, dar nu indeplinesc conditiile de pensionare, precum si celor care vor intra in viitor in magistratura.


 

Pe langa aspectele privind pensiile, Guvernul intentioneaza sa adopte masuri si in ceea ce priveste salarizarea judecatorilor si procurorilor. Acest lucru a fost anuntat tot de catre Ilie Bolojan, in conferinta de presa sustinuta la Palatul Victoria.

Astfel, Bolojan a acuzat faptul ca actuala lege de salarizare este una neclara si interpretabila, iar tocmai din acest motiv magistratii si personalul din justitie au intentat in ultimii ani peste 20.000 de actiuni in instanta fix pentru obtinerea anumitor drepturilor salariale. In plus, premierul sustine ca, in urma acestor procese, Guvernele Romaniei au fost nevoite sa achite doua miliarde de euro drept diferente salariale.

Totusi, in ceea ce priveste preconizata noua lege a salarizarii care va viza magistratii si personalul din Justitie, Ilie Bolojan a dat asigurari ca nu va exista o reducere a salariilor.


Redam precizarile lui Ilie Bolojan privind noua lege a salarizarii in magistratura:


A treia problema pe care o avem in sistem, dar care nu este rezolvata prin aceasta propunere, pentru ca trebuie gandita o lege de salarizare clara si nu se poate face intr-un termen foarte scurt, estimez ca se poate face pana la toamna, pe baza unui dialog cu sistemul de justitie. Avem deci legi de salarizare care sunt interpretabile, care sunt neclare si care de multe ori au fost fortate in interpretarea lor. Aceasta situatie care tine atat de calitatea legislatiei, dar si de interpretarea ei ne-a dus in situatia in care in ultimii ani am avut peste 20.000 de actiuni in instantele din Romania, generate de oameni din sistemul de justitie, pentru drepturi salariale, care s-au bazat pe aspecte care tin de discriminare salariala, faptul ca la un parchet special sunt salarii mai mari decat la un parchet normal a fost considerat o discriminare, pe acordarea de sporuri, pe despagubiri pentru conditii necorespunzatoare de munca, pe asa-numitul VRS (valoare de referinta sectoriala), care inseamna un indicator de crestere a salariilor, sau pe acte administrative care au fost validate prin hotaresti judecatoresti.

Cert este ca in urma acestor sentinte in cascada, guvernele Romaniei din ultimii ani au pregatit si au trebuit sa plateasca, prin titluri executorii, aproximativ 10 miliarde de lei, deci aproximativ 2 miliarde de euro, diferente salariale in acest sistem. S-au facut partial esalonari, de exemplu cea de anul trecut n-a fost inca achitata si, de asemenea, inteleg ca mai exista inca un stoc de sentinte, pentru ca aceste sume au fost recalculate, au fost evaluate, alte miliarde de lei, ceea ce inseamna un sistem impredictibil de salarizare, care inseamna pentru statul roman sume importante de bani pe care nu le poate prevedea, pentru care nu exista estimari de la un an la altul. Or, in conditiile in care suntem practic in aceasta criza bugetara, in care efectiv datorita deficitelor mari pe care le-am acumulat si dobanzilor pe care le platim la creditele pe care le imprumutam nu ne mai putem permite aceste lucruri, e nevoie sa intervenim si pentru a veni cu o lege de salarizare care sa nu permita interpretari, care sa fie clara. Nu se pune problema de a veni cu legi care, sa spunem, reduc salarii, ci pur si simplu pentru a avea predictibilitate, pentru a avea stabilitate si a evita aceste zeci de mii de procese care, oricum, sunt nelalocul lor".


Iata toate declaratiile facute de prim-ministrul Romaniei Ilie Bolojan in legatura cu pensiile si salarizarea magistratilor:

 


“Asa cum stiti avem, o urgenta legata de clarificarea modului in care se pensioneaza magistratii din Romania, pentru ca rezolvarea acestei situatii era prinsa intr-unul din jaloanele care ne permit accesarea de fonduri europene si avem retinute peste 800 de milioane de euro pentru trei cauze, pe care nu le-am indeplinit in momentul de fata din ultima cerere pe care am depus-o, dintre care peste 230 de milioane de euro reprezinta sumele care sunt retinute pana la rezolvarea acestei solutii de catre Romania si avem ca termen luna noiembrie sa indeplinim aceste jaloane, altfel vom pierde banii si deci pe toate cele trei componente operationalizarea agentiei care monitorizeaza performanta companiilor, AMEPIP-ul, asa cum o stiti, dar si privind transparenta modului in care sunt desemnati oamenii in consiliile de administratie, unde avem si acolo o suma importanta, tot de peste 220 de milioane de euro retinute, sa le putem rezolva.

Avem nevoie de aceste fonduri, dar in afara de asta, ceea ce inseamna in fapt urgenta. Rezolvarea acestei probleme are alte cateva elemente foarte importante, unul care tine de echitatea sociala, pentru ca in conditiile in care aceste pensii sunt mult mai mari decat orice alte pensii din sectorul public si privat din Romania pe contributivitate, apare o nedreptate sociala datorita acestei diferente foarte mari. De asemenea, rezolvarea acestei probleme, dar si a sistemului de salarizare din justitie tine de eficienta acestui sistem si tine de imbunatatirea calitatii actului de justitie in Romania, pentru ca se presupune si cred ca este corect ca atunci cand un om este la maturitatea varstei profesionale, ceea ce cu siguranta inseamna peste 45-50 de ani, dupa ce a acumulat o experienta importanta in profesie, sa poata pune aceasta experienta in serviciul public si cu siguranta cand vom avea un corp de magistrati, care va ramane in activitate pana la varsta standard de pensionare, daca clarificam cadrul legal, daca imbunatatim si calitatea legislatiei, cu siguranta vom avea o calitate a serviciului de justitie din Romania mult imbunatatita, pentru ca unul din fundamentele unui stat este sistemul de justitie si este foarte important pentru Romania sa avem un sistem de justitie functional, un sistem de Justitie de incredere, un sistem de justitie eficient si independent.

Care sunt problemele acumulate in tot acesti ani in zona de justitie, si as puncta doar trei dintre ele care sunt foarte importante pe componenta pe care v-am prezentat-o. Una din problemele majore este iesirea la pensie prea repede. Din cazurile pe care le avem in ultimii ani, si am avut posibilitatea ca timp de trei luni de zile, la inceputul acestui an, sa semnez pensionari de magistrati, suntem in situatia in care doua treimi, de exemplu, dintre magistratii din Romania ies la pensie la 47, 48, 49 de ani, ceea ce este o varsta foarte redusa, este o varsta a maturitatii profesionale in orice domeniu si e doar o problema de calitate, dar nu doar una de calitate, este si o problema de sustenabilitate in anii urmatori, pentru ca nu mai avem oameni care sa inlocuiasca oamenii experimentati din sistemele noastre publice care se pensioneaza prea repede.

Nu mai exista oameni pe piata muncii, generatiile care vin si intra practic in perioada activa sunt la jumatate sau si mai mici decat cele care ies in pensie sau urmeaza sa iasa in pensie, prin urmare avem o criza a fortei de munca pe care, cel putin cei din sectorul privat o resimt foarte mult, dar si cei care sunt in sectorul public. Prin urmare, aceasta propunere vine sa creasca varsta de pensionare si sa elimine aceasta problema care s-a acumulat in acesti ani. O a doua problema care este acumulata in acesti ani este faptul ca valoarea pensiei este la nivelul ultimului salariu. Am avut doua etape a acestei acumulari negative.

Am avut ani, inainte de 2020, in care, practic, datorita formulei prevazute in lege, si anume ca pensia unui magistrat sa fie 80% din venitul brut, subliniez, brut, in fapt 80% din venitul brut inseamna mai mult decat venitul net. Deci ani de zile pensiile au fost mai mari decat salariile, lucru care este total anormal si nu exista nicaieri, in afara a unor pensii private sau a altor forme in care cetateanul aflat in activitate isi plateste el un fond de pensii pentru ca vrea sa aiba o pensie mult mai mare, dar cel putin pe componenta de necontributiv nu exista o astfel de situatie. Am avut faza in care ne gasim astazi, in care s-a introdus o frana la aceasta prevedere si s-a adaugat, dar nu mai mult decat ultimul venit, da? Ceea ce inseamna ca, practic in acesti ani, pensiile in aceasta zona au fost la nivelul ultimului salariu si suntem in situatia in care, daca facem un calcul al unei pensii medii in sistemul de justitie, constatam ca aceasta se ridica la aproximativ 24.000-25.000 de lei, deci aproximativ 5.000 de euro net. Daca faceti o comparatie cu o pensie medie din Romania, care este undeva intre 500 si 600 de euro, deci ne dam seama ca este o diferenta foarte mare si nicaieri in sistemele europene nu exista o astfel de prevedere in care pensiile sa fie mai mari decat salariile sau pensia sa fie exact cat ultimul salariu.

Astazi, actuala prevedere ne duce in aceasta directie. De asemenea, a treia problema pe care o avem in sistem, dar care nu este rezolvata prin aceasta propunere, pentru ca trebuie gandita o lege de salarizare clara si nu se poate face intr-un termen foarte scurt, estimez ca se poate face pana la toamna, pe baza unui dialog cu sistemul de justitie. Avem deci legi de salarizare care sunt interpretabile, care sunt neclare si care de multe ori au fost fortate in interpretarea lor. Aceasta situatie care tine atat de calitatea legislatiei, dar si de interpretarea ei ne-a dus in situatia in care in ultimii ani am avut peste 20.000 de actiuni in instantele din Romania, generate de oameni din sistemul de justitie, pentru drepturi salariale, care s-au bazat pe aspecte care tin de discriminare salariala, faptul ca la un parchet special sunt salarii mai mari decat la un parchet normal a fost considerat o discriminare, pe acordarea de sporuri, pe despagubiri pentru conditii necorespunzatoare de munca, pe asa-numitul VRS (valoare de referinta sectoriala), care inseamna un indicator de crestere a salariilor, sau pe acte administrative care au fost validate prin hotaresti judecatoresti.

Cert este ca in urma acestor sentinte in cascada, guvernele Romaniei din ultimii ani au pregatit si au trebuit sa plateasca, prin titluri executorii, aproximativ 10 miliarde de lei, deci aproximativ 2 miliarde de euro, diferente salariale in acest sistem. S-au facut partial esalonari, de exemplu cea de anul trecut n-a fost inca achitata si, de asemenea, inteleg ca mai exista inca un stoc de sentinte, pentru ca aceste sume au fost recalculate, au fost evaluate, alte miliarde de lei, ceea ce inseamna un sistem impredictibil de salarizare, care inseamna pentru statul roman sume importante de bani pe care nu le poate prevedea, pentru care nu exista estimari de la un an la altul. Or, in conditiile in care suntem practic in aceasta criza bugetara, in care efectiv datorita deficitelor mari pe care le-am acumulat si dobanzilor pe care le platim la creditele pe care le imprumutam nu ne mai putem permite aceste lucruri, e nevoie sa intervenim si pentru a veni cu o lege de salarizare care sa nu permita interpretari, care sa fie clara. Nu se pune problema de a veni cu legi care, sa spunem, reduc salarii, ci pur si simplu pentru a avea predictibilitate, pentru a avea stabilitate si a evita aceste zeci de mii de procese care, oricum, sunt nelalocul lor.

Ce propunem pentru primele doua probleme, care inseamna acumulari negative din acesti ani: in primul rand, legat de varsta si de vechime, propunem cresterea varstei de pensionare si intrarea si in sistemul de justitie in pensie, la varsta de pensionare standard de 65 de ani.

De asemenea, fata de vechimea pe care astazi o prevede legea de 25 de ani, ceea ce permite, deci, pensionarea la 48 de ani, propunem o crestere a vechimii dupa care te poti pensiona, la 35 de ani. Asta inseamna ca exista posibilitatea ca un magistrat, care lucreaza de la inceput in sistemul de magistratura din Romania, sa iasa la pensie mai repede, daca doreste, dar nu la 48 de ani, ci la 58 de ani. In aceste conditii, ar urma ca pentru fiecare an, pentru care opteaza sa iasa mai repede la pensie, sa pierda doua procente din pensie, in asa fel incat, pe logica de contributivitate de-a lungul intregii cariere, sa existe, deci, aceasta formula. Si aceste prevederi, deci, sunt de natura sa creasca varsta de pensionare, sa elimine aceasta inechitate si sa avem toti magistratii.

Azi avem, din pacate, o mica parte care au preferat sa ramana sa lucreze si le multumesc pentru ca au optat sa ramana in sistem si sa lucreze dupa varsta standard de pensionare. In activitate, deci vom avea practic intregul corp al magistratilor in activitate, la maturitatea varstei profesionale si eu cred ca in anii urmatori se va vedea acest lucru prin calitatea actului de justitie din Romania, prin sentinte unitare, prin mai multa celeritate si, in general, prin imbunatatirea cadrului in care functionam. Un al doilea element este cuantumul pensiei. Am facut o analiza a sistemelor de pensionare din tarile Uniunii Europene si, in afara de specificul fiecarei tari, de usoare diferente care sunt, pot sa spun ca varsta de pensionare, deci, este cea de 65 de ani in aproape toate tarile Uniunii Europene, cu posibilitatea de munca pana la 68-70 de ani, deci suntem cu varsta de pensionare in linia europeana. De asemenea, in ceea ce priveste cuantumul pensiei, majoritatea tarilor au un procent care se refera la valoarea salariilor incasate de catre cel care lucreaza in ultimii ani de activitate, patru ani, cinci ani si asa mai departe, si din aceasta medie de salarii exista calculat in diferite tari, pe diferite sisteme, procente.

In unele tari avem un sistem de plata total contributiv, deci nu exista nicio diferentiere intre sistemul din magistratura si ceilalti, sa spunem, functionari. in cele mai multe tari exista o formula care insa ne duce in situatia de a ne apropia la o valoare care inseamna 60-70% din castigurile salariale nete din ultimii ani de activitate, subliniez nete. In aceasta situatie, avand analiza care este... sunt documente publice si dumneavoastra le puteti accesa sistemele de salarizare din fiecare tara europeana, am facut o propunere care tine cont atat de acest principiu de baza, dar si de formulele aflate in legislatia romaneasca si cele care tin de decizii ale Curtii Constitutionale. In fapt, propunerea este ca valoarea pensiei unui magistrat sa fie de maxim 70% din ultimul salariu net, subliniez, deci nu 80% din brut, cum este astazi, ceea ce depaseste salariul net, ci maxim 70% din ultimul salariu net, o valoare care oricum este la marja superioara a situatiei din tarile Uniunii Europene. Calculul efectiv se face raportandu-se la veniturile brute. Deci se propune sa existe un procent de 55% din venitul brut in ultimii cinci ani de zile, dar nu mai mult de 70% din salariul net, din ultimul salariu net. Aceasta este un aspect important care, practic, aduce si acest nivel de pensii intr-o zona de normalitate, atat in ceea ce priveste procentul din salariile nete, dar si in ceea ce priveste varsta standard de pensionare. Aceste propuneri mai au si alte elemente, dar sunt aspecte de tehnicalitati care nu cred ca tin de un anumit interes al opiniei publice. Vom comunica in aceasta dupa-amiaza textele de lege, cu toate detaliile, in asa fel incat sa poata fi analizate. Vom purta discutii in zilele urmatoare cu toti cei interesati, in asa fel incat sa explicam, sa discutam, sa vedem daca sunt observatii, daca sunt propuneri de imbunatatire, in asa fel incat saptamana viitoare sa putem avea acest pachet definitivat.

Avem astazi o situatie in care sunt magistrati care au indeplinit conditiile standard de pensionare si pentru ca acestia sa nu paraseasca sistemul, aceste propuneri sunt completate de dispozitii tranzitorii, care permit celor care astazi lucreaza in sistemul de justitie si indeplinesc conditiile de pensionare, sa se pensioneze dupa vechea lege si sa lucreze in activitatea atata cat doresc, atata cat au capacitatea si dorinta, in asa fel incat sa nu avem niciun fel de fluctuatii majore in sistemul de justitie si activitatea instantelor si a parchetelor sa se desfasoare in conditii normale in perioada urmatoare. Aceste propuneri sunt in masura sa respecte principiile care tin de legislatie. De asemenea, au fost analizate deciziile Curtii Constitutionale in asa fel incat aceste propuneri sa indeplineasca aceste decizii”.

Comentarii

# Bani de acasa date 29 July 2025 14:29 +78

Politicieni cu 7 clase, dosare penale, spagi incasate si scheleti in dulap vin sa puna justitia cu botul pe labe. Si justitia ce face? Doarme! Da comunicate pe care le ignora toata lumea. Politicienii au dat legi in favoarea infractorilor si magistratii nu au zis nimic. Acum po******tia pune la zid magistratii pt ca crede ca acestia fac infractorii scapati si nu legile ticaloase date de politicienii infractori. Cum mai magistratii din acest bucluc? Propun sa nu mai fie platiti magistratii pt a fi multumit mesia chel de la oradia. Sa aduca bani de acasa si sa plateasca licente pt titlul de magistrat conferit de statul roman si sa se descurce cum pot. Ca taximetristii.

# IQ date 29 July 2025 15:29 +28

IN CAZ CA SE INTIMPLA TREABA ASTA MAGISTRATII SUNT IMBECILI, DECI NU MERITA SA FIE MAGISTRATI! AR TREBUI INLOCUITI CU FUNCTIONARI DE LA PRIMARIE.

# unul din lumea cea mare date 29 July 2025 16:07 -6

nu cred ca o sa se intimple ceva.se vor extrage din curba de sacrificiu asa cum s/a intimplat si pe vremea JEFUITORULUI BOC,care initial ii pusese si pe ei la taierea cu 25% si apoi ,a ramas sa plateasca curba de sacrificiu prostimea,ORBII,handicapatii(ca si ciordacu vroia sa ia de la orbi).pina nu o sa vad ca ei sint primii care se includ in curba de sacrificiu NU VOI CREDE !!!!!!!

# Nic..ușor date 29 July 2025 16:11 +41

Nu este ușor..E Nic ușor..ESTE EXACT NICUȘOR dragi magistrați care l-ati ridicat în slavi inclusiv prin postări publice (A se vedea Antonia Diaconu și mulți alții din categoria ei ..cu ochelari de cal, care pot fi ușor prostiți). Deci, totul pleacă de la Nicușor Dan , care refuza semnarea decretelor de pensionare/numire în funcție, apoi a avut aceste idei gândite împreună cu USR ..Aduceți-vă aminte amendamentele USR la proiectul din 2023. Sunt cam la fel cu treaba asta..CSM ul vostru e în vacanță, tace..Ar fi fost normal sa facă și ei o conferință de presă în care să spună de modificările din 2023, de decizia CCR din acel an și ce scrie prin ea, de faptul ca pensiile nu mai depășesc salariul, de faptul ca Jalonul ala PNRR a fost atins în privința pensiilor, iar orice referire la acel jalon ca pretext al unei noi reforme e făcută cu rea credinţă , și nu în ultimul rând să spună cum a spus dnul Bogdan Mateescu despre standardele CEDO privind independența magistraților, etc..

# Pt. Unul din lumea mare date 29 July 2025 17:19 +33

Ești prost informat. Magistrații nu au fost extrași așa cum spui. Li s-au tăiat și lor indemnizațiile cu 25%. Nu te mai agita că un sifon pe aici, că ești penibil.

# obiectiva date 29 July 2025 19:43 -121

din anul 2010, de la a doua imparatie a antihistului baSS, JUSTITIA din BANANIA a devenit o groapa de gunoi INFECTA, care pute a CORUPTIE la greu...DESFIINTATI sistemul TOTAL, treceti la ASESORI PO******RI.ca in anii ` 50 povestea mama, Dumnezeu sa o ierte, venea tzatza Floarea si mos Gheorghe SI JUDECAU IMPARTIAL, si INDEPENDENT , chiar daca erau analfabeti - dar ATUNCI ERA BUN SIMT...care lipseste TOTAL azi...era RUSINEA fata de oglinda in care te priveai, dincolo de gura lumii - toate spetele supuse judecatii...si GRATIS, fara atatea beneficii ``speciale`` ca sa ce??? ca sa ACCEPTE MITA un kg de castraveti sau o gaina plus o curca ???? ca sa fie PRESURILE POLITICULUI si SERVIICIILOR...NU AVEM NEVOIE DE VOI. DUCETI-VA DRACULUI CU TOTII , respect ZERO BARAT pentru voi. ATI TRADAT ROMANIA, IN PRIMUL RAND VOI, ca altfel nu ajungeam in starea asta deplorabila de stat bananier, junk economic, hibrid social.. si acum vreti bani, bani, bani, ca atata visati.. impostorilor. tradatorilor !

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 29 July 2025 20:28 -79

Pt. Unul din lumea mare date 29 July 2025 17:19// pentru ala de la ora 1719// ba nesimtitule cu probitate si credibilitate de MERMELITOR, ba !!!!uitate dreakului pe pozele din luju de la acea vreme sa/ti vezi ,,rudele ,,mermelitoare cum faceau greva pe scarile tribunalului pentru ca simbria sa nu va fie taiata.BA MERMELITORILOR FARA CUVINT !!!!!!!!VOI CHIAR NU AVETI RUSINE SAU PROBABIL TU NU AI RUSINE,AI DAOAR TUPEU DE MINCINOS.DACA MINTI AICI IN HALUL ASTA IMI IMAGINEZ SI CUM ACTIONEZI CA MERMELITOR!!! SICTIR!!!

# @obiectivă date 29 July 2025 20:31 +4

Am înțeles părerea ta. Tu chiar crezi că ești obiectivă. Întrebarea e: după câte sticle?

# Mumia revine date 29 July 2025 20:37 +35

Exista doritori de tribunale po******re. Ana Pauker a început să posteze pe aici. Vezi obiectivo că țața Floarea și moș Gheorghe judecau și după cum le cerea partidul care era în tot și-n toate. Ai posibilitatea să te duci învârtindu-te la nenea Kim Jong-un.

# Pt. Unul din lumea cea mai mare date 29 July 2025 20:41 0

Te-ai supărat nemermelitorule? Tu nu ai trădat România, când ai plecat pe Italia sau Spania? Hai că te așteaptă curierul cu pachetul de mâncare trimis din țară.

# UNUL DIN LUMEA CEA MARE date 29 July 2025 20:56 0

Mumia revine date 29 July 2025 20:37//BAAAA!!!!!!!!!! MAI VORBESTI SI PROSTIIprobabil esti un mermelitor de 2 bani care nu ai idee ca mermelica avea jurati si in perioada interbelica si ca ceausescu a introdus justitia cu asesori po******ri(asa le zicea fraiere) ba mermelitoareo sau mermelitorule daca tata floarea si mos gheorghe ,,judecau ,, dupa cum le cerea partidul,ATUNCI CUM ATI JUDECAT VOI BA HAHALERELOR CIND A FOST CU ANULAREA VOTULUI INCEPUT?CUM ATI JUDECAT BA MERMELITORILOR MERMELEALA DE LA CCR? CUM ATI JUDECAT MERMELITORULE RECURSUL DE LA C.A.PL IN 2 ORE(CIT SE FACE DE LA PL LA BUC?) DECI CINE JUDECA MAI BINE TATA FLOAREA SI MOS GHEORGHE SAU VOI MERMELITORII DE AZI????HAI MERMELITORULE DA/MI UN RASPUNS CA/S TARE CURIOS

# Pt. Unul din lumea mare date 29 July 2025 21:01 0

Văd că încercați să vă impuneți punctele de vedere pe aici. Sunt cam multe, fără cap și fără coadă. Încercați să scrieți ,chiar dacă nu puteți corect, în limba română. De exemplu termenul "mermelitor" nu există în limba română. Este cumva numele dumneavoastră?

# obiectiva date 29 July 2025 21:19 -10

:D # @obiectivă date 29 July 2025 20:31 :D baaa, alcoolistule, vezi ca nu ai nimerit-o...sunt alergica total la alcool...vezi ce inseamna sa nu judeci decat dupa chipul si asemanarea ta? habar nu ai ca unii sunt alergici la alcool , caci banui ca in micimea ta la alcool te gandeai, sau intrebai de sticle de apa ? deci, nu va mai plangeti ca nu o duceti mult dupa pensie, ca alcoolul si drogurile in exces va dau sanatatea peste cap, nu stresul...ce stres, intri o zi in sedinta, dupa aceea, la ora 12 zilnic iti iei poseta sau borseta si te tivesti la mall. deci, faptul ca intrebasi de ``STICLE`` imi da urmatoarele indicii...esti barbat, in jur de 35 ani, porcuror, NU judecator, esti din Moldova, si , mai du-te si tu citeste o decizie CCR, o lege, ceva, nu mai sta toata ziua pe Luju .

# obiectiva date 29 July 2025 21:24 -7

PT. # Mumia revine date 29 July 2025 20:37 :lol: AUZI, BAAA, MUMIA,inseamna ca esti VECHI PE LUJU. voi astia, securistii, inca nu v-ati pensionat sau te-ai pensionat si tot reangajat la stat esti..daca am ajuns sa vreau ASESORI PO******RI ca in anii 1950, inseamna si ca aceste vremuri triste depasesc orice imaginatie... si inseamna ca JUSTITIA este ZERO in BANANIA. si , ce te doare pe tine capul de ceea ce isi doreste ``obiectiva`` ? ignora-ma ! recunosc ca sunt un nimeni, chiar te rog sa nu ma bagi in seama. TACI SI INGHITE ! :D

# @Obiectivo date 29 July 2025 23:45 +3

Ai dreptate mă refeream la sticle de ochelari, nu de apă sau de alcool. Te-ai agitat degeaba. Ai noroc că nu ești alergică la prostie, la câtă emani te-ar ține ăștia pe aparate.

# Mumia revine date 29 July 2025 23:49 +3

La comunism nu ai alergie proletaro? A renăscut Vasile Roiată sau ești tovarășu tratat cu plumb la Târgoviște. Întoarce-te în 1950 unde ți-e locul. Spor la înghițit, văd că ești predispusă.

# Indicii pt. obiectiva date 30 July 2025 00:09 +3

Fiindcă ai o aversiune atât de mare pe procurori, mǎ rog porcurori, pentru că nu te duce mintea să îi persiflezi altfel, și nu poți să consumi alcool, nici să postezi după o anumită oră... Cred că ești la păstrare pe undeva, pentru o "peroadă", în termeni johaniști. La fel și amicul mermelitor, care nu are probleme cu plata curentului electric.

# obiectiva date 30 July 2025 10:38 0

# @Obiectivo date 29 July 2025 23:45 vaai, si eu credeam ca era vorba de ``sticla`` de la pusca cu luneta.se NUMESC LENTILE, dom` ``magistrat``.sper ca nu esti si tu vreun gardian de instanta/om de paza , ca vezi ca pana si astia au sanse sa ajunga judecatori la CCR. NU VOI. LENTILE de ochelari, nu ``sticle`` , oricum, la ochelari , ``sticla`` este una singura.deci NU SE NUMARA ca sa fie mai multe. imi pare rau ca nu ai avut timp sa inveti macar asta pentru functia care o ocupi...IAR VOI AVETI OCHELRII GRATIS, la mine costa...dar satulul nu crede flamandul...sigur te-am nimerit unde te doare... abia astept sa trecem la INTELiGENTA ARTIFICIALA in justitie, ca asta urmeaza.. scapam de ``specialii`` ca voi. si se face si liniste pe LUJU. si sunt de acord intr-o chestiune...bine ca nu-s alergica la prostie in gradul in care sunt la alcool, ca nu as mai iesi din casa. deci, cand nu ai argumente, aduci injurii...alcool, prostie...la atata se rezuma ``stiinta voastra de carte``. MARS! :-x

# obiectiva date 30 July 2025 10:49 0

# Mumia revine date 29 July 2025 23:49 AM ALERGIE , :lol: totusi, la PROSTIA emanata de gasca USR ista... :-x vai de dosul vostru, cat sunteti de redusi mintal...bine ca trecem la AI in justitie ca altfel, am pus-o, ca si in medicina cu NOII emanati din INM. baaa, mai puneti dracului mana pe carte, nu mai copiati atata la examene, NU va mai cumparati EXAMANELE si POSTURILE ca va faceti dracului de ras cu toata familia voastra. :-x

# @obiectiva date 30 July 2025 12:02 0

Ai numărat la sticle până ți-ai amintit că sunt lentile. De fapt o lentilă că cealaltă nu se numără. Ai băut, deși ești flămândă, până când ți-ai dat seama că ești icterică, pardon, alergică. Lucrezi la Radio Erevan cumva?

# @Obiectivo date 30 July 2025 12:04 0

Va fi interesant când inteligența artificială se va întâlni cu gogomănia ta absolut naturală.

# @Obiectiva date 30 July 2025 12:40 0

Nu sunt nici polițist și nici magistrat, doar un simplu cititor. Mi-a atras atenția răutatea din postările dvs. Interesantă teoria sticlei sau a lentilei, care poate fi și din alt material, poate plastic sau altceva, numărul lor, poate una poate trei. Prea multe dileme aveți și nu le puteți structura un pic. Aici nici inteligența artficială nu v-ar putea ajuta. Deci nu o așteptați până va fi implementată în instanțe, că nu o să trăiți ca japonezii peste suta de ani și oricum, la plângerile sau cererile dvs. orice soft ar da eroare.

# @ Obiectivo date 30 July 2025 13:07 0

Văd că sunteți și călători în timp. Ieri erați în anul 1950, la tribunalele po******re cu țața Leana și moș Gheorghe, judecători fără școală, nespeciali. Azi sunteți în anul 2050, la tribunale cu inteligență artificială. Mâine veți fi la Judecata de Apoi, pe care evident o să o contestați, în cazul în care Atotputernicul vă trimite în Rai doar cu drepturi restrânse, fiindcă sunteți săraci cu duhul.

# Retardanis date 30 July 2025 17:34 +1

Adica oamenii din justitie isi judeca singuri interesele. Este conflict de interese. Posibile solutii: aceste cauze sa le judece Curtea Europeana, institutiile de justitie din alte tari, desi corb la corb nu-si scoate ochii sau curti de jurati formate cu oameni cu cultura juridica care nu sunt din sistemul de justitie, selectati pe baza unor teste de cunostinte. Trebuie sa vada si 'magistratii' care au cam pierdut simtul realitatii, care este realitatea oamenilor pe care ii judeca ca niste dumnezei.

# obiectiva date 30 July 2025 23:47 0

# @obiectiva date 30 July 2025 12:02 esti acelasi INDIVID care posteaza de 4 ori, variatiuni pe aceeasi tema. TU AI SPUS, redusule, de STICLA, NU EU ! # @Obiectivo date 30 July 2025 12:04 ce te freaca grija de intalnirea mea cu AI ? # @Obiectiva date 30 July 2025 12:40 cine te-a banuit ca ai fi ``politist`` ?? eventual unul din ala cu 8 clase si 6 luni de cursuri intensive... ha !!! esti PORCUROR, nu te da lovit in aripa, ca te miros dincolo de ecran ! hai, ca te-am ghicit, si acum nu mai stii cum sa scapi ! cine se scuza, se acuza ! basti ! @ Obiectivo date 30 July 2025 13:07 daaa, suntem parte a PROIECT MONARCH...ce te freaca grija, suntem si telepatici, ne si teleportam, va miscam din scaune prin telekinezie, neam de neamul tau nu a avut habar de abilitatile noastre speciale.

# Cetatean date 31 July 2025 14:17 0

Bate câmpii. Ce înseamnă s au sacrificat???? Cu ce????? Cum???? Ideea este ca politicul le a creat privilegii cu atât mai mult cu cât toți politicienii s au dovedit ar fi doar cu un neuron iar magistrații cu CC, ICJ, CSM ETc. au înființat legi numai în avantajul lor, legi care nu au nici o moima. Nu Guvernul trebuie sa ajusteze hoția magistraților ci poporul.VA DATI SEAMA CA NOI TREBUIE SA FACEM O BANCS SA AVEM BANII ACESTIA LUNAR???? Cu atât mai mult cu cât, SE DOVEDESTE DIN CE IN CE MAI MULT CA MAGISTRATII SUNT CEI CORUPTI ,INCAPABILI SI CATECALTE EXEMPLE SUNT. MAGISTRATII NU AU SANCTIUNI. SANCTIUNILE DE LA UE PENTRU DOSARELE SOLUTIONATE PROST, CARE SUNT COLOSALE. DUNT PLATITE DE STAT, RESPECTIV DE CETATENI. ELE TREBUIESC PLATITE DE MAGISTRATI. ASTA TREBUIE PUS LA PUNCT. PENTRU SOLUTII PROASTE SA LE TREMURE FUNDUL NU SA PRIMEASCA ASTFEL DE PENSII.ASTIA SUNT SIMBOLUL DREPTATII SI ECHITATII??????

# Cetatean date 31 July 2025 14:29 +1

Si cum postările sunt despre cât de smecheri sunteti probabil magistrații o sa și tripleze pensiile. Nu veniți cu nimic concret care sa dovedească adevărul SI AMUME CA JUDTITIA ESTE STAT IN STAT. CA A PROFITAT DE INCULTURA POLITICIENILOR ANI IN SIR SI A EMIS O LEGISLATIE CARE SA I FAVORIZEZE PANA LA NEFIRESC. CA SI POLITIA, JUSTITIA SI A PIERDUT RESPECTUL PTR CA SI A PIERDUT RESPECTUL DE SINE. ESTE NORMAL CA CETATENII SA NU SI PERMITA MEDICATIA PTR CANCER iar acestiINDIVIZI NUMITI MAGISTRATI SA SE LEFAIE SI DUOA PENSIE IN AVANTAJE SI PRIVILEGII????? VINE FOSILA DE ZAGREANU SA PUNCTEZE CA S AU SACRIFICAT. FARA SA PRECUZEZE CE SACRIFICIU AU FACUT. CE OENSIE ATE TUDOREL TISDER, CEL CARE IMPREUNA CU DRAGNEA SI PSD AU SEMNAT LA 1 NOAPTEA ORDONANTA 13. FEL CARE A LASAT LIBER VIOLATORII SI CRIMINALIU, CEL CATE O FACE PE DESTEORUL SI ACUM ,CAND S A DIVEDIT CA CEI ELIBERATI CU ORDONANTA 13 AU COMUS SI MAI MULTE INFRACTIUNI. SM TERMINAT DTEPTUL LA IASI. AM ARUNCAT TOT CE ERA SCRIS DE ACRST

# Liz date 31 July 2025 15:04 0

@Obiectivo, cum stai cu sanatatea mintala, cu IQ se subintelege...

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 12.09.2025 – Un sef din DNA cere incetarea activitatii

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva