25 September 2022

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

INTERVIU CU MINISTRUL INTERNELOR - Mircea Dusa: „Majoritatea ministrilor de Interne au plecat din functie din cauza DGIPI. Veti vedea o noutate la acest serviciu, cand voi face numirea de sef. Va fi ceva inedit. Nu va fi niciunul dintre cei vehiculati”

Scris de: Adina A. STANCU - Razvan SAVALIUC | pdf | print

5 November 2012 18:25
Vizualizari: 13279

 

Actualul ministrul al Internelor Mircea Dusa (foto) este singurul parlamentar roman din Harghita din cei 22 de ani de democratie si se afla acum la al treilea mandat de deputat. Dusa s-a nascut la Toplita, in 1955. A absolvit in 1988 Facultatea de Stiinte Economice Bucuresti, are un masterat din 2004, e casatorit si tata a doi copii. Sotia sa este procuror la Parchetul Judecatoriei Toplita. Experienta sa este bazata pe functiile detinute in administratia publica, primul sau loc de munca fiind la Consiliul Popular Toplita, unde mai tarziu a ajuns viceprimar, apoi primar, iar in 2001, a sarit pe „harta” tocmai la Harghita, in functia de prefect. Dusa este membru PSD din anul 1996, iar in 2001 a fost ales lider al social-democratilor harghiteni, pe care ii conduce si in prezent. Din septembrie 2010 pana in mai 2012 a fost liderul grupului PSD din Camera Deputatilor, fiind unul dintre cei mai vocali parlamentari ai PSD. In mandatul 2008-2012 a luat cuvantul de 491 de ori in 152 de sedinte, a fost autorul a 42 de declaratii politice, a inaintat 49 de propuneri legislative si a lansat 38 de intrebari si interpelari.


In Guvernul Ponta, Mircea Dusa a ocupat functia de ministru delegat pentru Relatia cu Parlamentul, pe care i-a cedat-o lui Dan Sova in august 2012, cand a fost numit ministru de Interne. Institutia pe care o conduce are rolul cel mai important in pregatirea alegerilor. De asemenea, in sistemul judiciar are un rol de baza, prin cercetarile pe care politia le realizeaza, domeniu criminalisticii, al investigarii fraudelor, al depistarii retelelor de crima organizata. Lumeajustitiei.ro i-a solicitat ministrului Mircea Dusa un interviu pentru a raspunde la multe dintre problemele care, in ciuda reformelor de tot felul, continue sa macine acest minister, dar si alte teme ce tin de apropiatele alegeri parlamentare.

Domnule ministru, ati venit din mediul Administratiei, dupa ani in care ati fost primar si iata, a trebuit sa invatati repede ce inseamna aceasta institutie. Ce ati gasit in minister dupa marele scandal al referendumului? Care au fost prioritatile si ce ati reusit sa faceti in acest timp scurt?

Avantajul meu este ca vin din administratie, am fost si primar, si prefect, si mult timp vicepresedintele comisiei din administratie de la Camera Deputatilor, si cum un ministru se ocupa de administrarea unui minister, nu mi-a fost greu sa ma adaptez foarte repede cu problemele de administrare ale ministerului. Sigur ca acest minister fiind unul foarte mare cu multe structuri, cu functionari publici cu statut special, mi-a trebuit putin timp ca sa ma acomodez cu speficul muncii, mai ales cu partea de Interne. Insa, venind dintr-un judet in care am fost si primul prefect roman si fiind singur prin acea cladire cand am fost prefect prin 2001, am invatat sa studiez si sa cunosc foarte bine legile, pentru a face fata posturii in care ma aflam. De aceea, atunci cand am venit la MAI am studiat cateva nopti sase-sapte legi care guverneaza activitatea acestui minister pentru ca atunci cand dovedesti ca esti mai bine pregatit ca oamenii din subordine, reusesti sa te si impui. Eu am venit in acest minister pe un scandal politic destul de mare si avand in vedere ca aceasta institutie trebuie sa fie una apolitica si are principala misiune de a veghe la respectarea legii, la respectarea drepturilor cetatenesti, la a combate fenomentele sociale, am incercat in toata aceasta perioada sa scot din disputa politica activitatea ministerului si am solicitat sefilor de arme sa intensifice actiunile specifice fiecaruia si sa se tina deoparte de disputa politica. Cred ca am reusit acest lucru si situatiile pe care le prezentam zilnic in mass media, dupa cum ati observat, se refera strict la actiunile politice pe care le are Politia Romana, Polita de Frontiera, ISU, Jandarmeria... Acum este greu sa vorbesti in trei luni despre o reforma a ministerului, mai ales ca eu a trebuit sa repar o serie dintre greselile facute in anii trecuti. Si in primul rand acea restructurare de anul trecut si care nu a avut in vedere o reformare a activitatii institutiei, ci doar reducerea de personal. Ba mai mult, probabil datorita unor actiuni ale salariatilor ministerului, cred ca guvernantii trecuti au tratat cu rea-vointa alocarea de resurse financiare, pentru ca acest minister sa-si desfasoare activitatea in conditii rezonabile. Si va dau cateva exemple: in primul rand nu au fost alocati bani, anul trecut, pentru mentenanta sistemului informatic si ati vazut scandalul cu caderea sistemului de amprentare si compararea amprentelor. Nu au fost alocati bani pentru plata expertizele medico-legale, nu au fost asigurati banii pentru fondul de salarii pentru lunile noiembrie si decembrie 2012. Este pentru prima data in ultimii trei ani cand MAI beneficiaza de o rectificare pozitiva de buget si sigur ca, in principal, banii sunt destinati pentru asigurarea cheltuielilor materiale, asigurarea banilor de salarii pe noimebrie si decembrie 2012, de asemenea, banii pentru pensii si plata pentru recalcularea pensiilor integrale, plata datoriilor integrale pe anul trecut la IML si integral anul acesta plus plata restantelor la echipament pe anul 2011.

Vin parlamentarele peste noi. De ce nu se pot reactualiza listele de alegatori pentru alegerile parlamentare din decembrie 2012? Cum colaborati cu ministrul Radu Stroe ca sa fim convinsi ca in 9 decembrie nu vor fi probleme identice sau mai mari decat cele de la referendumul din 29 iulie?

Odata cu adoptarea hotararilor de guvern privind organizarea alegerilor parlamentare am demarat, in conformitate cu prevederile Legii 35 si actualizarea listelor electorale. Procedura de reactualizare este stipulata si in Ordonanta 97 si ea vizeaza operatii in sistemul de evidenta a persoanei pe deocumente si informatii certe din teritoriu. Si subiectul acesta trebuie sa-l comentez, in sensul ca in vara am avut acel scandal destul de mare legat de listele electorale, si sa precizez faptul ca MAI in conformitatea cu legea, pune la diapozitia primarilor listingul cu persoanele care au drept de vot, iar acest listing devine lista electorala in momentul in care este insusit de primari si secretari, adica sunt semnate de acestea. Odata cu punerea la diapozitia primarului si secretarilor a listingului, acestia sunt obligati de lege sa opereze in listing sau sa reactualizeze lista cu persoanele care sunt decedate, care implinesc 18 ani pana in ziua alegerilor, cu persoanele carora li s-au interzis drepturile electorale potrivit unor hotarari judecatoresti, cu persoanele care au domiciliu in strainatate, dar inca o data, repet, numai pe baza de documente si date certe (certificate de deces, de nastere, pasapoarte etc). Aceasta operatiune continua pana cand se predau la biroul electoral al sectiilor de votare. Sigur ca in toata aceasta perioada, neavand baza necesara a sistemului informatic, toate aceste corecturi se comunica biroului de Evidenta Informatizata si inainte cu 48 de ore de organizarea scrutinului, directia le pune la dispozitie un listing reactualizat. Avand in vedere ca scrutinul din 9 decembrie nu vizeaza un cvorum, nu vor exista dispute in felul in care se vor stabili rezultatele alegerilor, dar trebuie sa fac o precizare, toate legile care reglementeaza listele electorale in Romania fac trimiteri si precizari legate de liste intr-un anumit fel: lista electorala trebuie sa fie reglementata de o singura lege si MAI, impreuna cu AEP, lucreaza la un proiect de lege privind regimul listelor electorale in Romania. Este un proiect de lege destul de complicat si probabil ca va trebui sa fie adoptat de Parlament dupa modificarea Constitutiei in prima parte a anului viitor. Asta, fireste, si in functie de ceea ce se va stabili prin Constitutie legat de modul de organizare si functionare a institutiilor statului.

Ati ajuns sa cunoasteti, cu siguranta, macar o parte din nemultumirile angajatilor din Interne. Dupa reducerea drastica, cu mai mult de 25 la suta din salariu in timpul Guvernarii Boc, au fost deschise multe actiuni in instanta pentru recuperarea sporurilor si plata orelor suplimentare in zilele de repaus saptamanal sau in ele in care nu se lucreaza, actiuni care au fost in mare parte castigate (spre exemplu, IPJ Harghita a fost obligat de Curtea de Apel Targu Mures sa plateasca mai multor angajati aceste sporuri actualizate cu indicele inflatiei). Cum s-ar putea rezolva aceaste situatii fara sa mai fie nevoie de instante? S-au pus in executare toate hotararile ? Ce infomatii aveti?

Este o discutie mai complicata. Exista o lege care guverneaza statutul politistilor - Legea 360, care a fost adoptata acum 10-11 ani si ca orice lege nu este perfecta. Dupa ani de zile de aplicare, din analizele pe care eu am reusit sa le fac la minister reiese ca aceasta lege trebuie modificata substantial. Tocmai pentru ca anumite dezechilibre create intre diferitele categorii de politisti sa fie eliminate. Sigur ca sunt cateva ordine, unele chiar cu caracter secret, si cred ca caracterul acesta legat de anumite drepturi si relatii trebuie inlaturat. Mai ales ca se refera la relatii si drepturi ale politistilor si colaborarea dintre diferite institutii ale ministerului. Legat de felul in care se acorda banii pentru chirii sau felul in care se compenseaza orele libere si multe alte aspecte, pe legislatia actuala, pentru a rezolva sau a atenua din aceste discrepante pe legislatia actuala, am reactualizat Comisia de Dialog Social la nivelul MAI care se intalneste saptamanal cu sindicatele pe ramura si incerc sa modific prevederile acestor ordine in asa fel incat discrimnarile” create de aceste acte subsecvente sa dispara. Nu cred ca e corect ca un chestor care are salariu foarte mare trebuie sa aiba si chiria foarte mare, iar agentul care are un salariu foarte mic sa aiba si chiria mica. Eu cred ca valoarea chirie trebuie sa reflecte pretul pietei. Cand inchiriezi, nimeni nu te intreaba daca este agent sau chestor. Iti spune ca pretul este de 200 – 300 euro in Bucuresti, iar in teritoriu sau orasele mai mici, preturile sunt mai mici. De aceea cred ca e nevoie de alte criterii pentru stabilirea chiriei.

Referitor la chirii, exista la ora actuala peste 80 de sesizari la Parchetul Militar Teritorial Bucuresti, sesizari cu privire la aceste chirii. Despre ce tip de frauda e vorba?

Eu am dispus un audit pe aceasta zona, controlul nu e finalizat, astept sa se finalizeze. Eu am informatiile legate de chirii, dar va rog sa-mi dati voie sa le spun dupa ce se termina controlul. Cred ca este corect ca aceste tipuri de contracte de inchiriere sa se incheie de catre IPJ si banii sa fie virati de institutie pentru cel care inchiriaza. Se prevede ca chiria nu poate depasi 50% din valoarea salariului brut. Este o masura... eu vreau sa revin asupra acestei masuri.

Domnule ministru, pe vremea cand erau echipele de jandarmi pe strazi, era mult mai multa liniste si ordine publica. V-ati gandit sa propuneti Guvernului ca Jandarmeriei sa i se redea aceasta atributie sau aceasta arma a pierdut prea mult din efective si este imposibil, deocamdata, sa se initieze un astfel de plan?

De-a lungul timpului, la nivelul ministerului si la cele ale inspectoratelor de politie si jandarmerie, mai ales in 2011 au fost operate reduceri de personal, cred ca din birou, fara a analiza situatia in teritoriu in fiecare judet. In acest moment sunt zone de mare aglomeratie urbana, cum este Brasovul - cu o populatie cu circa 500.000 de locuitori - care au un anumit numar de politisti si jandarmi si sunt localitati la jumatate ca numar de locuitori decat Brasovul, care au mai multi politisti si jandarmi decat Brasovul. De aceea, am cerut structurilor din minister care se ocupa de repartizarea in teritoriu a fortelor ministerului sa reanalizeze statul de functiuni la fiecare institutie judedeteana. Nu se poate face intr-o singura zi aceasta redistribuire, pentru ca exista numeroase probleme, dar prima reechilibrare o voi face in decembrie 2012, cand voi repartiza cei 2800 de absolventi ai Academiei de Politie. Iar sefii de promotie din acest an, de la Academie, pentru ca au fost tineri care au invatat si au demonstrat ca sunt cei mai buni, ca o apreciere a mea, vor deveni consilieri ai ministrului Administratiei si Intenrelor. Nu e normal ca niste tineti cu potential sa ajunga in cine stie ce functie de executie...

Sa revenim la bani. In MAI, faptul ca diurna a ramas, pe lege, inghetata la cuantumul infim de 13 lei pe zi, afecteaza foarte mult bugetul familiilor politistilor din operativ, care subt obligati, pentru 2-3 zile de misiune, sa scoata bani din buzunar ca sa-si asigure hrana. Cum ar putea fi rezolvata aceasta problema, tinand cont de faptul ca exista deja ”discriminari” in sensul ca politistii judiciaristi care lucreaza la DNA si DGA stau, in misiuni, la aceeasi masa cu colegi de-ai lor din MI, dar ei au diurne care se ridica la 70 de lei pe zi? Aveti o propunere in acest sens chiar si pe ultimii metri de dinaintea alegerilor din decembrie?

Sigur ca nu este normal ca aceleasi categorii de personal sa aiba drepturi banesti diferite. Sigur, diurna este hotarata prin hotarare de guvern, dar daca imi amintesc, acea hotarare are si ea vreo 10 ani si trebuie revizuita. Poate in functie de pericolul si gravitatea muncii care o efectuezi, poate ...vom vedea, dar nu e normal sa existe o diurna de 13 lei. Ce poate sa manance un om de 13 lei? Poate manca trei mese pe zi? Nici vorba.

Cand va fi reformat cu adevarat aparatul Internelor pentru ca in functiile importante sa promoveze doar profesionisti si nu tot felul de sefi si sefuleti are au capatat pana si gradele inainte de termen pe baza de pile si relatii, veniti din sursa externa, surclasand astfel ofiteri cu temeinice cunostinte in domeniu?

Odata cu modificarea Legii 360 cred ca trebuie inceput un proces serios, si probabil ca legea trebuie sa aprobe si ghidul carierei, iar promovarea in grade si functii sa se faca numai pe criterii profesionale, de studii si de apreciere a muncii. Chiar daca am operat destule schimbari in trei luni de zile la nivel central si teritorial, intotdeauna aceste schimbari au vizat criterii profesionale si nu politice. Si doar in urma unor controale. Si ma laud ca, pentru prima data in istoria Politiei Romane am promovat in functie o femeie ca inspector general intr-un judet.

De cand ati fost numit ministru, asteptarile erau sa incercati si o reorganizare a DGIPI si, eventual, o schimbare a conducerii. Ce v-a retinut? Recent, seful DGIPI a fost audiat ca martor la DNA, este o premiera. Cum comentati momentul ca imagine ?

In primul rand, a reorganiza o institutie este destul de complicat si nu se poate face pe picior in cateva luni si in campania care trebuie sa inceapa. Oricum, vazusem luna trecuta o dezbatere serioasa pe numitii la aceasta institutie si vreau sa va precizeze ca atunci cand am venit in MAI am avut o discutie si am afirmat categoric ca nu accept comenzi politice. Daca imi aduc bine aminte, majoritatea ministrilor de interne au plecat din functie din cauza acestui serviciu. Probabil veti vedea o noutate la acest serviciu cand voi face numirea la acest serviciu. Va fi ceva inedit. Dar nu va fi niciunul dintre cei care au fost vehiculati. Numirile in functie nu rezolva reformarea sistemului, aceasta se refera la principii si chestiuni serioase.

Intram sau nu intram in Schengen? Dati-ne o informatie, cum s-ar spune, de breaking news!

Nu stiu daca pot da pe acest subiect informatii de breaking news, dar era normal sa intram in Schengen. Romania a indeplinit toate criteriile pe acest subiect si la ultimul JAI de la Luxembourg, si eu si colegul bulgar am solicitat transant ca la urmatorul Consiliu de decembrie sa se stabileasca data intrarii. Acest lucru a fost precizat si de comisarul pentru probleme interne Cecilia Malmstrom si de presedintia cipriota. Ce-a fost deosebit fata de alte intalniri JAI a fost ca niciun alt ministru de interne nu a mai luat cuvantul. Eu sper ca in decembrie sa se ia o hotarare astfel incat, pana la sfarsitul lui martie 2013, sa intram in Schengen pe primele doua spatii aerian si maritim. Si sigur ca si eu, si diplomatia romana vom face demersuri pe langa toate statele membre pentru a realiza acest deziderat.

O ultima intrebare: ce sanse va dati in fata UDMR-istilor candidand la Harghita, unde s-a vazut cat de disciplinati au fost maghiarii la boicotul de la referendum? Si, daca tot vorbim de viitorul apropiat, intr-un nou Guvern, domnule ministru, v-ati mai dori portofofiul de la Interne?

Sigur, in Harghita eu candidez in cel mai greu colegiu din tara, un colegiu cu cetateni in proportie de 40% de etnie maghiara. E clar ca cetatenii de etnie maghiara vor vota candidatul UDMR, iar eu o sa ma lupt cu adversari de la celelalte partide sau formatiuni politice. Sper ca romanii sunt constienti ca daca vor sa aiba un reprezentant in Parlament, trebuie sa voteze un singur candidat. Pentru ca eu am fost primul deputat roman in judetul Harghita, sunt convins ca si de aceasta data romanii de aici imi vor da un vot masiv pentru a-l invinge pe candidatul UDMR. In ce priveste dorinta de a mai fi ministru dupa alegerile din decembrie... Vom vedea modul in care se va negocia repartizarea portofoliilor intre partide dupa 9 decembrie. Probabil ca atunci imi voi manifesta optiunea.

 

Comentarii

# Sarpele cu ochelari date 5 November 2012 18:36 +4

0215 conduce Internele ,caci are INFORMATIA.Nu schimba dansul nimic.

# cronicas date 5 November 2012 19:10 -6

mda, pleaca ai lor, vin ai nostri

# BERCEA MONDIAL: ,, e manevra lu frați miei.....,, date 5 November 2012 19:32 +2

Nu invocați implicarea DGIPI, nu este cazul                            MOTIVE                  1. 15% DIN CADRELE ACTIVE SUNT ,, OFIȚERI A FOSTEI SECURITĂȚI,                  2. MINISTRU DE INTERNE HABAR ARE DESPRE ACEASTĂ INSTITUȚIE,                   3. INFORMAȚIILE DGIPI SUNT VALORIFICATE CĂTRE ALTE FORȚE POLITICE,                    4 . EI DEȚIN BAZA DE DATE A FOSTEI SECURITĂȚI ȘI O VALORIFICĂ

# Roset Ionel Gioni date 5 November 2012 21:19 +1

Sunt foarte descurajat de acest ministru de interne care se lauda ca a facut din MAI o institutie transparenta...Domnule Ministru ,ce va determina sa nu luati masuri in judetul Galati oare? De ce-mi refuzati a treia oara cererea mea de a fi primit in audienta la dvs.?Va e frica de adevar,sau il cunoasteti foarte bine si va eschivati? Va felicitati cu numirea col. Olaru Mircea la conducerea IGJR ,chiar daca v-am instiintat de neregulile comise de acesta la IJJ Galati?Am inteles ca amintirile din Harghita nu se uita....Pacat,va autointitulati singurul ROMAN ce a pastorit Harghita...,halal roman...

# DGIPI date 5 November 2012 23:54 +1

Il pastrati la Mures pe Pescari Valentin sef al IPJ desi sunt de notorietate afacerile sale. Aveti nevoie in sistem de oamenii lui Virgil Ardelean - Vulpea ? Il pastrati de asemenea pe fostul adjunct pe tara al DGIPI, (numit de Igas pentru calitatile sale de colector si de producator de palinka), Sava Mihai despre care vorbesc negativ o gramada de oameni din Tg. Mures. Tipul era bagat in tot felul de manevre, posesor de livezi la Batos, unde se prepara si bautura, posesor de vila, sponsorizat de diversi patroni de benzinarii si firme de constructii. Si atunci despre ce tot vorbiti acolo ?

# BERCEA MONDIAL: ,,e manevra lu frații miei ......,, date 6 November 2012 07:08 0

pentru comentatorul ,,DGIPI,, sunt foarte mulți șefi foști ofițeri de securitate:            - cms șef COCOLICI ION - deține funcția de șef al Sectorului Protecție Internă,            - cms șef   xxxxx șeful Direcției Arme            - cms șef TOADER NICULAE șef Sectorul 3 protecție Internă - pompieri/jandarmi, etc,             - cms șef VĂRZARU - șef protecție internă Sectorul DGPMB,              - 8 șefi de SIPI în teritoriu, etc 

# Politist date 6 November 2012 08:49 0

Marea majoritate a celor aflati la fraiele DGIPI sunt niste santajisti ordinari, care nu au nimic de a face cu munca de protectie. Tot ce stiu acesti securisti este sa promoveze sub-mediocri si non-valori, in detrimentul profesionistilor. Si asta pentru ca un om integru nu cedeaza presiunilor lor si nici nu le cere sprijinul oentru a-i pastra in functie sau a-i ajuta sa promoveze. Se pare insa ca avem un ministru optimist. Dupa aceste declaratii ii recomand atat lui cat si celor apropiati domniei sale sa fie mai atenti cand merg pe strada...

# dudu date 6 November 2012 09:10 0

cam multe laude dar nimic concret.cit privesc realizarile deosebite constind in numirea premei femei in fruntea unui inspectorat si angajarea ca si consilieri ai ministrului pe sefi de promotie de la academie s-a demonstrat inca o data cu acest ministru nu are nimic in cap.probabil ca a copiat de la fostii sefi ai CSM chestia cu consilieri cere nu stiu pentru dar sa mai si consilieze iar cu sefa de inspectorat e ca si cind la tara ar fi sef de post o femeie care niciodata nu intervine asa cum trebuie ci solicita ajutor la 112.

# navetist date 6 November 2012 12:25 0

D-le ministru, vorbiti doar de banii de chirie dar pentru cei care fac naveta n-aveti de gand sa decontati carburantul? Nu toti pot sa-si permita sa lase locuinta, familia, si sa se mute in alta localitate in chirie.

# Dan Dumitrescu date 6 November 2012 21:31 0

Tot felul de fraieri își dau cu părea despre lucruri despre care nu au habar. Fraierilor,  puteți mana si mai cititi.

# BERCEA MONDIAL.: ,, e durere la ratii miei .....,, date 7 November 2012 13:29 0

Pentru comentaroul de carton  dan dumitrescu:      Cei care comentează inclusiv subsemnatul BERCEA MONDIAL, am trăit mulți ani în această structură și cunoaștem tot ce am comentat, cu lux de amănunte dar totuși nu putem tot ce știm să comentăm, așa pentru tine apreciez că TU EȘTI CEL CARE TREBUIE SĂ MAI CITEASCĂ MEMORIILE NOASTRE- ca și practicieni de 25-30 ani în structura DGIPI și denumirea anterioară. OK ?

# Bravo date 7 November 2012 21:52 0

Dar de Prejmereanu ce stiti?

# dan date 7 November 2012 21:42 0

nu conteaza ca noiagentii avem familii, case si greutati ca toti romanii, odata cu reorganizarea pfr am ajuns aruncati ca niste masele stricate, in curtea ipj-urilor. aici suntem amenintati in fel si chip daca ne cerem respectarea unor drepturi legale. " sunt problemele noastre" nu ale lor, asa raspund capii din conducerea ipj IL. magarie mai mare ca aici nu am vazut. te ameninta, te jignesc, te calca in picioare poate iti pierzi curajul si nu mai ceri nimic. cum oare sa-ti dea tie dreptate, caci se creeaza un precedent si mai sar apoi si altii. chirii sau decontari de transport ???? ce sunt acestea ????? nu credeam ca este posibil sa se ajunga la o asemenea bataie de joc.

# manix date 8 November 2012 12:15 0

Nea Liviule, ce zici bre de baietii astia care-si dau cu parerea de unitatea matale?Mai sti ceva de ala de fuma pipa si zicea ca el a inventat mersul pe jos ?In rest sa-ti dea Dumnezeu sanatatea predecesorului mata.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 23.09.2022 – Comisia a mai terminat o lege

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva