19 March 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

Mai dam o lovitura de stat pentru coruptii din Justitie?

Scris de: Razvan SAVALIUC | pdf | print

23 August 2017 17:00
Vizualizari: 19520

Presedintele Romaniei iar arunca cu venin. Captiv al sistemului mafiot din marile parchete, care il are la mana cu dosarele caselor atat pe el, cat si pe sotia sa, Klaus Iohannis iese sa tipe cat il tin bojocii ca, vezi Doamne: 


Propunerile prezentate astazi de ministrul Justitiei se constituie intr-un atac asupra statului de drept, independentei si bunei functionari a Justitiei, precum si impotriva luptei anticoruptie... Propunerile de astazi urmaresc intarirea rolului ministrului Justitiei si diminuarea rolului CSM in privinta gestionarii carierei magistratilor, de fapt, slabirea justitiei… Preluarea instrumentelor de control asupra activitatii magistratilor de catre factorul politic, amenintarea judecatorilor cu raspunderea patrimoniala in caz de erori judiciare si subordonarea procurorilor fata de ministrul Justitiei, precum si ingerinta procurorilor ierarhic superiori in dosarele procurorilor de caz, inclusiv prin invocarea netemeiniciei, vor avea ca rezultat timorarea magistratilor si reducerea independentei lor. La acestea se adauga si propunerea de infiintare a unei structuri specializate exclusiv pentru urmarirea penala a magistratilor cu consecinte asupra competentelor celorlalte parchete specializate, in particular a DNA.

Nu zau? Mai vreti sa dati o lovitura de stat domnule Presedinte, cum ati incercat in ianuarie 2017 si nu v-a iesit? Mai vreti sa iesiti in strada impotriva Guvernului legitim, in fruntea hoardelor de ONG-isti sorosisti si angajati ai unor multinationale, care au subminat mereu interesele Romaniei?

Singurii care tipa in tara asta in fata incercarii sanatoase de reformare a unei Justitii bolnave, scapate de sub orice control sunt Iohannis, sefii parchetelor de forta si ONG-istii platiti din afara. Cine se aseamana se aduna. Va meritati!

Klaus Iohannis, principalul beneficiar al inactiunii procurorilor pusi la anticoruptie iese sa apere abuzurile judiciare din Romania. Sa nu se schimbe nimic, sa ramana mizeria de pana acum in care cine abuzeaza mai tare e procurorul cel mai mare! Normal ca niste parchete care nu-i deschid dosare penale lui si sotiei sale sunt numai bune de aparat.

Ce are de aparat Iohannis in mesajul sau public? Sa analizam:

-”amenintarea judecatorilor cu raspunderea patrimoniala in caz de erori judiciare”;

Haideti domnule Presedinte, adica vreti ca in continuare magistratii sa nu plateasca niciodata, asa cum dvs nu ati platit pentru casele dobandite cu rea-credinta? Ii aparati pe incompetentii si coruptii din Justitie care fabrica dosare si nenorocesc oameni? I-ati intrebat pe justitiabilii romani daca mai suporta nedreptatea pe care o fac zilnic anumiti magistrati, tot mai multi pe zi ce trece in lipsa unor legi ale raspunderii? Dar nu vreti sa platiti dvs prejudiciile care le produc magistratii an de an? A platit vreun magistrat pana acum de v-a cuprins o asa de mare ingrijorare?

- “propunerile de astazi urmaresc intarirea rolului ministrului Justitiei si diminuarea rolului CSM in privinta gestionarii carierei magistratilor, de fapt, slabirea justitiei”;

Chiar asa domnule Presedinte?!? Nu va duceti sa spuneti acelasi lucru si doamnei Angela Merkel, acolo in Germania, unde toata justitia este sub autoritatea ministrului Justitiei? Sunt nemtii mai corupti ca noi ca au o justitie pastorita in totalitate de ministrul Justitiei? Scrie si in Constitutia Romaniei ca procurorii functioneaza sub autoritatea ministrului Justitiei... Nu va convine ca in sfarsit rolul ministrului Justitiei, transformat intr-unul decorativ in regimul Basescu, poate redeveni ce a fost pana in 2006? Chiar nu vreti ca nimeni sa-i controleze administrativ (ca nu se pune problema de un control pe solutii) pe procurorii abuzivi care au distrus clasa politica, mediul de afaceri, administratiile locale, presa si in general tot ce era romanesc? Va deranjeaza ca nu veti mai putea sa-i numiti pe procurorii dvs preferati in inaltele functii de conducere de unde vi se asigura imunitatea?

-”propunerea de infiintare a unei structuri specializate exclusiv pentru urmarirea penala a magistratilor cu consecinte asupra competentelor celorlalte parchete specializate, in particular a DNA”;

Si asta va deranjeaza domnule Presedinte? Considerati normal ca DNA, de exemplu, daca nu-i convine ca un judecator nu da condamnare cuiva asa cum a cerut sa poata deschide dosar penale judecatorilor din cauza? Nu v-au raportat serviciile cate zeci de asemenea cazuri s-au petrecut in Romania, si cati de multi magistrati au fost supusi abuzurilor DNA, distrusi la imagine si cariera, chiar daca dupa ani buni multi dintre ei au fost achitati? E normal ca procurorul care vine cu un dosar la instanta sa-l poata ancheta cand vrea el pe judecatorul cauzei? Ati vazut asa ceva in tarile lui Trump si Merkel pe unde v-ati perindat?

-”ingerinta procurorilor ierarhic superiori in dosarele procurorilor de caz, inclusiv prin invocarea netemeiniciei”;

Daca nu va pricepeti la ce se intampla in parchete, nu va mai bagati domnule Presedinte! Chiar nu cunoasteti ca in Constitutie scrie ca activitatea procurorului se circumscrie controlului ierarhic superior? Nu aveti stiinta de procurori cretini care au deschis dosare aiurea, care puteau fi oprite la timp daca nu se lua dreptul sefilor de parchete sa le verifice solutiile? Sau care au stat cu nesimtire si nu au facut nimic in timp ce criminalitatea inflorea? Nu v-a informat nimeni ca dreptul acesta constitutional de control ierarhic a fost rapit prin modificarile facute de fosta ministresa Monica Macovei, care sub masca independentei procurorului, a distrus autoritatea sefilor de parchete?

- “Preluarea instrumentelor de control asupra activitatii magistratilor de catre factorul politic”;

Asta e chiar o gugumanie sadea. O afirmatie lipsita de orice suport real. Adevarul pe care nu-l vreti sa-l recunoasteti domnule Presedinte e ca in Romania exista cel mai puternic CSM din lume, cei mai de neclintit sefi de parchete, precum si sefi de instanta absolut intangibili. In Romania s-a dat cea mai mare libertate si independenta sistemului judiciar, cele mai mari salarii si avantaje materiale, disproportionat de mari fata de reprezentantii celorlalte puteri in stat. Ce magistrat a vrut sa instrumenteze vreun dosar si a fost impiedicat de politic? Chiar ganditi cand vorbiti? Sau ne credeti pe toti tampiti?

Cine v-a pus sa scrieti aceste randuri domnule Presedinte? Dvs nu sunteti un om neinformat ca sa puteti pretinde ca nu stiti care sunt realitatile din sistemul judiciar, care au adus la disperare societatea romaneasca. Ce se intampla azi in multe zone din sistemul judiciar este maxima mizerie, daca nu chiar crima organizata pusa paznic la stana. Nu v-au informat serviciile sau oamenii din sistem cat de multi magistrati vor sa se faca curat la varful sistemului, pentru ca nu sunt de acord cu abuzurile comise pe filierele mari parchete - instante si nu mai vor sa fie anatemizati de populatie pentru jocurile unor magistrati numiti politic ori sustinuti din strainatate? Nu ati fost informat cati de multi judecatori se simt in nesiguranta pentru ca pot deveni tinta unor procurori dementi din marile parchete?

Va consider un presedinte captiv, care ii apara pe cei care va pot face dvs si sotiei dvs oricand dosare penale pentru casele despre care instantele au stabilit irevocabil ca le-ati dobandit de rea-credinta. Casele le-ati dat inapoi, banii castigati din inchirierea lor nu (cu exceptia unor fisfirici, asa... de ochii lumii, castigul din chiria pe ultimele luni). De dat, nu ati dat niciodata socoteala. E normal atunci, cand legea nu vi se aplica, sa-i aparati pe procurorii care va ocolesc! Buni baietii!

PS – Nu vreti sa vedeti nenorocirile care se intampla de ani buni in Justitie! Initial erati un pic altfel. Ati avut o rabufnire fireasca la inceputul mandatului, la prima sedinta a CSM la care ati participat. Ati infierat temeinic abuzurile din justitie in declaratiile din acea zi. S-a vazut ca erati perfect informat. Brusc, cineva v-a pus botnita! V-ati schimbat optica, iar acum ce sa vezi, pareti capabil sa mai scoateti odata lumea in strada ca sa daramati Guvernul legitim pe care l-ati numit cu manuta dvs. La asta va pricepeti. In rest nu ati facut nimic notabil pentru aceasta tara de cand ati fost ales, afara sa cheltuiti milioane de euro pe interminabile plimbari in strainatate!

Comentarii

# Robert C date 23 August 2017 19:39 +26

Legea este lege !!! Judecatorii si procurorii detin suprematia??? Pe langa faptul ca e un stat mafiot, avem si justitie MAFIOATA !!! Veniti bai la Iasi sa vedeti cum sunt EXECUTATE drepturile unui copil de doi ani !!! BAI, DOI ANI ARE !!! Si judecatoarea Anton Mirela de la Tribunalul Iasi , pentru 3000 de euro primiti de la Holban Ionela prin avocata STUPARIU DOINA, a executat un COPIL !!! Si avocata Stupariu se mai si lauda ca e apropiata de-a ministrului Justitiei si nu are ce sa-i faca cineva ceva. Ei sunt prieteni si se complimenteaza si pe Facebook !!! Dreptatea e la cel ce plateste Judecatorii ! Face cineva ceva ? Inspectia judiciara are mai mult de 3 luni de cand nu a raspuns la o sesizare. Intereseaza pe cineva ??? Nuuuu !!! Am crezut in Justitie pana am cunoscut si aceasta parte a golaniei si a MITEI !!! Insa nu am crezut vreodata ca UN JUDECATOR SE COBOARA SA IA BANI PENTRU A EXECUTADREPTURILE UNUI COPIL DE DOI ANI !!! Hai sictir SISTEMUL JUDICIAR DIN ROMANIA !!!

# Robert C date 23 August 2017 19:45 +11

Sa mai spunem de procurorul DIICOT IASI pe nume Prisacaru Catalin? INCEPE URMARIRI PENALE DIRECT IMPOTRIVA PERSOANEI FARA FAPTE??? Ca isi trimite politistii BCCO Iasi fara autorizatie de perchezitie ??? Ca te trimite in judecata pt ca iti ,,, fosta nevasta din cand in cand ???? Ca pune presiune pe presedinta Tribunalului ca sa obtina condamnare chiar daca el singur a sustinut ( conform probatoriului administrat de dumnealui) ca persoana vatamata mi-a incredintat cu buna stiinta parolele dumneaei ??? Traiti in tara c...si totul e de fatada !!! Dar ce mai conteaza ? Procuror sef diicot Iasi care nu stie sa faca macar o urmarire penala. Cine il verifica ???? Sa mai spun ca iti este trantit copilul de fata cu politia si politia fuge ??????? Sa mai spun ca iti gasesti copilul in spital dupa doua saptamani cu mana imobilizata (in ziua cand implinea 2 ani copilul !!!) . Sa mai spun ca se deplaseaza DGASPC Iasi in spital si nu fac nimic ???? Bai, AJUNGI SA TE ... IN EA TARA DE ... !

# Botomei Vasile date 23 August 2017 20:02 +6

Dr.Botomei Vasile trimite felicitari dlui Minisyru Todorel Toader! Nu uitati dle Ministru de modificarea legii avocaturii. Coruptia mare in acest domeni.In timp ce dosatele pentru CEDO se depun inclusiv prin reprezentanti neavocati,in Romania se considera ca o consultatie,redactare sau reprezentare cu procura de un neavocat,constituie i fractiunea de exercitarea profesiei de avocat fara drept. Capac peste aceasta anomalie,ae mai suprapune prin paralelism si textu art.60.6 din legea avocaturii,care fara corespondent in noul cod penal,condamna de la 6 luni la 3 ani juristii care folosesc denumirile sub care sunt inngistrati cu denumirea de avocati on batourile nou infiintate din 20-iune 2004,in baza unei hotarari judecatoresti. Trebuie abrogat art.60.6 din legea 51/1995 si introdus pluralismul de UNBR-uri, concept autorizat la teza de doctorat Botomei Vasile.

# NINA date 23 August 2017 20:43 +11

am 78ani de 16ani umblu prin instante pentru o bucatica de pamint luat cu falsuri de catre un expert judiciar Falsuril au fost dovedite de ser, investigare fraude dar,pentru acest om nu exista lege doar //aranjamente// ajutat de toti cei ce le-a facut si el servicii lucrind si el in sistemul judiciar

# VASILE date 24 August 2017 08:14 -10

Domnule SAVALIUC va rog sa aveti in vedere si urmatorul aspect: s-a propus ca inscrierea la INM sa se faca la 30 de ani, argumentele fiind aproape nule. Nu mai exista profesie care sa fie conditionata prin lege de varsta. Aveti in vedere si faptul ca acest aspect poate fi atacat la CCR, deoarece este o discriminare. O perioada de aproape 10 ani nu se vor mai putea inscrie la INM decat un numar limitat de persoane, care vor indeplini criteriul de varsta. La 30 de ani orice persoana are deja o familie de intretinut, are copii, greutati, iar cei admisi urmeaza 2 ani zi de zi in Bucuresti la INM pe un ajutor banesc si in niste conditii inacceptabile, care vor face neatractibila aceasta profesie.

# florin date 29 August 2017 11:51 0

Pentru Vasile. Da si nu la concluzia ta. Poate fi discriminare in functie de varsta, dar presupun ca ideea era ca un proaspat judecator de 25 ani (aproximativ) sa nu judece in penal. Accesul in justitie se face la nivel de Judecatorie, iar majoritatea Judecatoriilor au Sectie Comuna, respectiv acelasi judecator judeca cauze civile si cauze penale. Nu este un lucru tocmai bun... . Vechia organizare presupunea si la nivel de fond un complet de trei judecatori, ceea ce in prezent nu se mai aplica. In privinta famililor ce sa spun... un doctor care vrea sa faca rezidentiatul sa faca o specializare nu are familie nu are copii ? In definitiv toti facem sacrifici pentru calea pe care o alegem si nu scrie nicaieri ca trebuie musai sa fi magistrat....

# Steluta date 1 September 2017 01:15 +1

nu este discriminare , pentru alte functii se cere 9 ani de vechime in specialitatea studiilor sa ocupi un post de consilier superior 9 functie de executie nu de conducere) Unui judecator ii trebuie si o anumita experienta de viata ca OM nu ca profesionist .

# Grigore Mitica date 24 August 2017 13:35 +3

Ca redactor sef de ziar "Oglinda Oltenitei" am fost batut in centru orasului de un politruc,am fost si condamnat de o judecatoare,care ulterior sfatuita a plecat din magistratura si acum e avocata ,e una Neluta Dobrescu,care a avut probleme si cu ziaristii de la Ziua lui Stanescu...de abia astept sa o raportez pentru a plati mirsaviile savirsite cit a fost judecatoare si sunt multe care mi s-au raportat de cetatenii din zona !!!

# Pt. Vasile date 24 August 2017 18:44 +4

vasile, in principiu ai dreptate. dar generaţiile de azi sunt tare necoapte. Ca să ştii să judeci, îţi trebuie nu doar o bună cunoaştere a TUTUROR instituţiilor dreptului dar îţi trebuie un bun simţ juridic şi o brumă de experienţă socială. Dacă nu ai experienţă şi maturitate, nenoroceşti oameni. Justiţia e pentru oameni, nu pt carierele noastre. Până când şi până unde să mai mergem aşa? Trebuie să recunoaştem cu toţii, justiţia s-a cangrenat, şi-a pierdut orice iurmă de credibilitate. Deci, să încercăm şi varianta propusă. Pentru societate şi nu pentru tagmă, Vasile. Înţelegi oare ce-ţi spun? Bănuiesc că eşti tinerel.

# Doina B. date 24 August 2017 19:28 +1

Domnule doctor Botomei Vasile, dar de scris... când o să învățați să scrieți?!... Poate mai faceți vreo școală post-doctorală ceva! Nu de alta, dar e necesar să învățați să scrieți și să vă exprimați corect în limba română!!!

# Nu uita cå esti roman date 25 August 2017 11:01 +5

In stiripesurse.ro a aparut un articol semnat de Denisa Miron, Colaborator „REACȚIA Băncii Comerciale Române după anunțul premierului privind controalele ANAF la bănci” Vreau sa vedeti ca nu degeaba pe maieul pe care il purtam scrie’’fraierii nostrii’’ in viziunea bancilor. Citez din articol ”BCR si-a platit intotdeauna, la timp si in intregime, toate taxele si impozitele datorate statului roman. Astfel, in cei 10 ani de la privatizare, BCR a platit statului roman o suma de peste 4 miliarde LEI in TAXE si impozite….. “ Deci Tudose vorbeste de IMPOZIT PE PROFIT iar marele BCR ne spune ce a platit statului român timp de 10 ani din TAXE si impozite la gramada sa fie masa mai bogata. Dar si asa printr-o simpla impartire rezulta ca in medie anuala BCR a achitat TAXE si impozite cam 90.000 Euro. Enorm de mult! La celelalte sucursale ale acestei banci din Austria, deschise in strainatate tot asa o fi?. Ce ziceti putem noi sa dam jos maieul pe care scrie fraierii nostrii?.

# MIRA date 25 August 2017 13:23 +7

:-) Foarte corecta analiza dlui Savaliuc.Cee ce a uitat sa comenteze este afirmatia presedintelui potrivit careia se incerca aplicarea de masuri speciale, pentru judecatori, situatie inexistenta pentru nicio alta categorie profesionala. Sa nu fi aflat dl.Presedinte ca magistratii SUNT o categorie sociala speciala, care se bucura de inamovibilitate,salarii ametitoarea ,pensii si mai ametitoare ,chirie platita de stat pentru apartamente de lux, multe, multe sporuri pe care le iau pentru conditii in care muncesc milioane de romani fara sa primeasca nimic.De exemplu sporul de stres.De ce este mai stresat un judecator decat un profesor sau un medic ?Il streseaza ideea ca este pazit de jandarmi ,paltiti tot din banii statului, adica ai nostri, iar celelate categorii sociale, nu? Abunda de stiri din care aflam despre medici sau profesori batuti de tot felul de descreierati...Or,daca se bucura de drepturi speciale acesti magistrati sa se "bucure" si de obligatii speciale.

# Marta date 1 September 2017 11:57 +2

Din pacate presedintele este un diletant mediocru cu multe schelete in dulap..... ;-)

# Marco date 15 September 2017 14:38 0

https://www.juridice.ro/125038/organizarea-sistemului-judiciar-in-germania-pe-scurt-despre-incredere-si-separatia-puterilor-in-stat.html uite de aia nu se poate in Romania

# adrian date 19 September 2017 12:27 0

Asta e instigare publica?:)) Au incercat sa ma faca si pe instigare publica nemernicii astia.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 18.03.2024 – Lista pentru magistratura

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva