2 February 2023

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

REVOLTA LUI COSTINIU – Presedinta de onoare a AMR, judecatoarea Viorica Costiniu, denunta planul privind taierea pensiile magistratilor: „Recalcularea pentru diminuarea venitului printr-o lege noua care sa retroactiveze e neconstitutionala si nepermisiva in nicio tara... In vizor au fost luati doar juzii si procurorii. Asimilatii lor raman intacti la buzunar... Au salarii cat ale juzilor, fara sa fi scris vreo minuta, fara incompatibilitati... Semnalul dat Justitiei: ciocul mic si joc de glezne”

Scris de: Valentin BUSUIOC | pdf | print

6 January 2023 15:43
Vizualizari: 6237

Proiectul de lege prin care regimul Iohannis-Ciuca-Predoiu vrea sa taie pensiile judecatorilor si procurorilor, prin recalculare, este neconstitutional, avertizeaza judecatoarea Viorica Costiniu (foto), adaugand ca nicio alta tara nu ar permite ca o asemenea initiativa legislativa sa intre in vigoare.



Intr-un comentariu trimis Lumea Justitiei vineri, 6 ianuarie 2023, si intitulat „Cu punct si de la capat”, presedinta de onoare a Asociatiei Magistratilor din Romania remarca o frapanta discriminare prin omisiune: proiectul de act normativ ii ia in vizor doar pe judecatori si procurori, nu si pe asimilatii acestora, chiar daca asimilatii se bucura doar de drepturi specifice magistraturii, nefiind supusi vreunei restrictii specifice judecatorilor sau procurorilor si neavand nici experienta profesionala in solutionarea dosarelor.

In acelasi context, Viorica Costiniu acuza ca executivul PSD-PNL-UDMR nu a vrut initial sa se atinga nici de pensiile judecatorilor CCR, dat fiind ca anul trecut Curtea Constitutionala a Romaniei a fost utila guvernarii pentru intrarea in vigoare a noilor legi ale justitiei, cu toate prevederile lor scandaloase. Totusi, judecatorii constitutionali au dat semnale de nesupunere, asa ca politicienii i-au inclus si pe ei in grupul beneficiarilor de pensii recalculate, puncteaza presedinta de onoare a AMR.


Redam intregul comentariu al judecatoarei Viorica Costiniu:


Cu punct si de la capat


Coruptia legalizata devine politica de stat. Cumperi cumintenia unor sefi, decidenti barosani din justitie si ei devin privilegiatii unei pensionari cu 4-5 ani vechime in justitie si cu mandatul de sef complet.

Adica cat e sef nu misca in front, ca o miscare gresita ii poate sista mandatul si pa pensie la termen!

Ce santaj ordinar, ca la carte!

Si aceasta mita legalizata este instituita pentru sefimea de rang intai in legea care disciplineaza – prin taiere, recalculare, reducere – pensiile din magistratura. Adica a celor care si-au indeplinit obligatiile legale, au dus povara reformelor politice, din justitie, s-au zbatut cu hatisul legislativ facut pe repede inainte, pe coltul mesei, cu viza straina si blagoslovenie europeana si de peste ocean, au suportat cele mai draconice restrictii, retineri, interdictii si incompatibilitati.

Ca sa fie siguri, s-au jucat alba-neagra cu juzii constitutionali prin lege. Initial, politicul a urmarit sa-i puna cu botul pe labe, ca stavila pentru toate neconstitutionalitatile constatate si care au stricat ploile politicienilor.

Apoi, si-au zis sa-si ia totusi niste garantii ca mai-marii legiuitori ai tarii sa le arate CCR-istilor ca sunt gentlemeni si i-au exceptat de la taierea, recalcularea, reducerea pensiilor acestora.

Dar, in mai putin de 24 de ore, Politicul iar s-a razgandit. Semnalele guvernantilor n-au primit in schimb semne de gratitudine din partea CCR-istilor si i-au bagat din nou in linia intai a frontului comun al pensiilor din magistratura.

Daca in vizorul politic au fost luati doar juzii si procurorii, asimilatii lor raman intacti la buzunarul de pensionari. Ei sunt doar surogatii titulari de drepturi, nu si de obligatii, ofranda data de Politic pentru servilii partidelor aflati in vreo 50 de profesii asimilate, rasplatiti cu salarii cat ale juzilor, fara sa fi scris vreo minuta in viata lor, fara sa aiba parte de incompatibilitati ei si familiile lor ca in magistratura.

Politicul isi rasplateste clientii!

In cautarea filonului de aur, fraierirea matematica si a generatiilor de magistrati inca in functie, legea plamadita la foc incins de Ministerul Muncii, tinut in fasa de tot felul de avizati ai Bancii Mondiale si ai pseudo-expertilor Comisiei Europene, au imbarligat mintile tuturor, pentru ca din procentajul de 80% (la cat s-ar calcula din indemnizatia bruta din activitate), pensia magistratilor sa fie in fapt de doar 57%, ca procentaj net. Deci mai mica chiar decat procentajul de 65% al celor care nu fac parte din Puterea Judecatoreasca siluita si umilita cu maruntis demn de strada cu felinare rosii.

Evident, doar in Constitutie Puterea Judecatoreasca este o putere constitutionala egala cu cea executiva si legislativa. In realitate, ea este angajatul exponentulului Executivului individualizat ca angajator. Si aceasta in conditiile in care nu exista niciun contract de munca incheiat de magistrati cu vreun angajator!

Regimul sfidator, discretionar, discriminator si dezonorant implementat in lege pentru magistrati si numai pentru magistrati tradeaza mai mult decat se inoculeaza opiniei publice ca anestezic electoral: satisfactia raderii, tunderii si frezarii pensiilor in plata si a acelor viitori pensionari din sistem.

Semnalul social-democrat, PNL-ist si maghiar dat Justitiei este, cum se zice in politica de la tribuna parlamentara: 'ciocul mic si joc de glezne!' Dupa cum fredoneaza, la inspiratie si interese, conducatorii iubiti (purtatori, unii de cravate rosii in tineretea socialista), care s-au exprimat public si fara nuante ca: 'nu-i place legea, nu i se pare buna si atunci trebuie schimbata!'

Un criteriu mai profund al unui cunoscator al legilor si cum se fac ele nu credem ca mai poate fi scos din putul gandirii politice sa aiba substanta intr-un continut lipsit de esenta.

Vocabularul limbii romane nu are intre cuvintele ce le insumeaza si pe cel care sa defineasca aceasta stare de lucruri care perverteste normalitatea intr-o atitudine discretionara a unor vanitosi, pseudo-valori fara valoare cu scoli si doctorate de duzina, la pachet cu onoruri si palarii prea mari pentru capete mici, dar perverse. Mici, dar inventive, si sub masca bunei-vointe strategice, lansarea in eter inlauntrul sistemului judiciar a unor promisiuni pentru momentul vacantarii de locuri in CCR ori dupa trecerea legilor de CCR, marire de indemnizatii doar inaltilor juzi de la Suprema instanta. Evident, Inalta Curte este singura, dupa anestezierea CSM-ului pus la mantinela, care ar putea, din Justitie, sesiza CCR pentru maldarul de neconstitutionalitati existente in productia legislativa a producatorilor de film horror din guvern.

La fel de evident este ca nu poate constitui decat un cosmar luat sub beneficiu de inventar aceste baloane de sapun.

Dar mai stii...!

Deunazi, unii cu gandul la o mai mare baza de calcul pentru pensia ce va sa vina candva, au spus (pluralul regal) ritos: 'Banii mai intai si apoi principiile!' Sa speram ca atunci cand judeca, ei merg pe reciproca!

Si cate s-ar mai putea spune despre politicile 'divide et impera' implementate cu sarg in justitie, cu efecte incomensurabile de dezechilibru si rebuturi inexplicabile, dar speculate electoral, cata vreme justitia este la mezat, marfa vandabila ignorantului manipulat in piata publica unde sunt arsi verbal juzii declarati de politicienii de varf 'nesimtiti, obraznici, porci', unde la stalpul infamiei justitia este batjocorita la voia politicului ca la Banu Manta.

'Stat democrat', 'stat de drept', 'drepturile omului' sunt notiuni sau expresii ca zorzoanele care impodobesc o tinuta de scandal. N-au valoare, dar stralucesc ca pietrele colorate care incantau indienii din alte vremuri, aduse de cuceritori.

Poate stat de drepti cand suna goarna alinierii, poate pseudo-democratie fara principii, selectiva, discretionara, servila intereselor care, nu toate, se conjuga si cu interesele tarii.

Drepturile Omului! Depinde care OM! Cat e de OM! Cat e de agreat! Pentru ce e agreat! Si de ce e agreat!

Pe vremuri, de mult apuse, de la tribuna se dadea o veste mare: se mareau cu 50 lei alocatiile copiilor. Doar ca lumea sa taca si sa se imprastie pe la casele lor. Acum, tot de la tribuna se arunca cu daruri pecuniare la intervale de timp suficient si bine calculate sa nu se uite de unde vin: scutiri de impozite, reduceri de impozite, taxe, vouchere, ajutoare sociale pentru presupusi indreptatiti ori mai putin, sporuri, reducere vechime pentru pensionare, mariri de salarii care la parlamentari se numesc 'corecturi' etc...

Mai aflam ca suntem fruntasii Europei, statistic vorbind, la crestere economica, ca productia a crescut in 2021 cu 5,2% fata de 2020 si ne aflam pe locul 19 dupa Franta...

Si date fiind aceste imprejurari, nu mai conteaza ca juzii au statut de putere in stat, ca sunt singura putere care aduce bani la buget ce pleaca spre primarii, intre altele, iar executivul, cum il taie capul, si legislativul, dupa numarul si marcile de masini, doar cheltuie, nu mai conteaza incompatibilitatile etc..., varate ca povara pe umerii doar ai magistratilor si ai familiilor lor, ca judeca zi-lumina pana tarziu in noapte cand sedinta se tine snur doua zile ori in weekenduri, in timp ce legiuitorii au restrans saptamana de luni la pranz pana joi la pranz, exceptand doar zilele cand se clocotesc, la ordin intern cu viza de afara sau strain, legile justitiei ori de alte interese...

Dar, putere egala fiind, ei beneficiaza de sporuri, intre altele de sedinta, de cabinete personale cu angajati si secretare platite de stat fara decontari etc...

Si Justitia este o putere egala inzestrata cu calculatoare de pe vremea lui Pazvante sau a Monicai Macovei, de o calitate asemeni cumparatorului, cu o informatizare care scartaie de cand a fost instalata (nu si performanta insa), cu juzi inghesuiti in birouri impartite colegial cu fisetele si carucioarele de la Mega Shopuri pline de dosare, cu grefieri in numar redus si multe, sute de locuri vacante pentru juzi si procurori, cu arhive neincapatoare si cu riscuri de inundatii, incendii (a fost unul si la Ministerul Justitiei despre care nu se gasesc explicatii si nici nu se cunoaste ce dosare erau privite cu interes) si tot asa...

In alta ordine de idei (acolo unde sunt, dorite sau nu), Constitutia continua sa nu fie pe intelesul tuturor, mai ales al guvernantilor si al legiuitorilor. Pentru ei nu este clar cand se schimba o lege, daca exista normative si criterii, astfel incat schimbarea sa fie pozitiva si in beneficiul stabilitatii circuitului civil. Pentru dansii este clar un criteriu general, universal: 'nu ne place legea, credem NOI ca nu e buna, o schimbam!'

Luminatiilor lor le este firesc sa creada ca reducerea a orice, chiar si a pensiilor, se poate face oricand si oricum, indiferent de efecte. Poporul doar a votat Constitutia elaborata de Parlamentari. Dar se pare doar pentru votanti, nu si pentru ei, initiatorii Constitutiei.

Reducerea nu poate opera in masura sa diminueze un venit statuat legal, obtinut fara incalcarea legii si care ar aduce atingere unui drept de proprietate garantat de Constitutie. Ea nu poate fi discretionara, selectiva si nici ca masura punitiva pentru ca politicul este suparat si i-a cazut greu la lingurica vreo hotarare judecatoreasca.

Recalcularea unor venituri – in speta, si pensii – dupa legile tarii nu se poate face decat atunci cand s-a gresit calculul si numai in beneficiul titularului acelui cuantum de venit.

Or, recalcularea cu scopul diminuarii venitului in cauza printr-o lege noua care sa retroactiveze este neconstitutionala si nepermisiva in nicio tara, chiar si daca s-ar afla pe Marte.

Conducatorii nostrii si-au ales ca aliati asa-zisii experti ai Bancii Mondiale, supusi si ei unor ordine si interese care nu se conjuga cu ale romanilor, ci doar in mintea celor care trecator tin fraiele tarii. Si Comisia Europeana este o Mama Dolores a guvernantilor care avizeaza inaintea oricaror institutii nationale de drept sau a factorilor de decizie – ce productie mai genereaza ministrii Romaniei, inainte ca Guvernul sa si-o asume.

Fara ca Puterea judecatoreasca sa aiba habar, institutiile sale abilitate de lege, precum si alti participanti ai coalitiei de guvernare (alungata ulterior din forumul guvernamental si inlocuita cu alta, actuala, la fel de ingenuncheata, cu inclinatia gatului personal cat sa nu i se taie) s-au trezit si ne-am trezit cu PNRR. El este invocat permanent si cu mentiunea avizarii europene si a Bancii Mondiale.

Actualii afirma ca fostii sunt responsabili de aberatiile PNRR-ului. Dar ei nu au solutii sa le inlature si nu misca in front in fata strainatatii care pretinde ce in alte dati nu a pretins si a avizat cu cap.

Si in aceste conditii, ale PNRR-ului, Comisia Europeana si Banca Mondiala au avizat legile justitiei, cu toate belelele lor, legi intrate in vigoare pe 16 decembrie 2022. Ele nu au adus atingere statutului judecatorului.

Dar la 19 decembrie 2022, culmea, se spune, dupa consultari cu aceleasi organisme, se lanseaza un proiect privind pensiile de serviciu, menite sa reduca, sa recalculeze venituri statuate de legi deja blagoslovite european de aceleasi institutii.

Ne intrebam retoric, dar raspunderea ar trebui sa fie personala, daca institutiile europene, institutiile internationale se mai pot bucura de credibilitate, de titlul de repere de evaluare profesioniste si daca preceptele europene au doar valoare demonstrativa, de vitrina si de circumstanta mai ales pentru state ca Romania.

Sa credem ca principiile vechi de mii de ani ce se regasesc in dreptul continental (anglo-saxon) si preluate in dreptul modern au devenit desuete?! Oare institutii de prestigiu, sfidand tratate, conventii si norme ale dreptului muncii, de drept civil, opereaza cu criterii care nu se regasesc in legislatiile nationale si nici la nivel european?! Oare stimularea masurilor nedemocratice, cu interes electoral al initiatorului national de catre institutia europeana, este o masura fireasca impotriva cetatenilor romani deveniti europeni politic si dintotdeauna europeni, nu numai cu fruntariile? Oare aceleasi orientari, directive, criterii le-am regasi si in alte tari cu state vechi in UE?

Este firesc, fata de semnalele din tara, cu privire la secretizarea programului PNRR pana la avizarea europeana si dat publicitatii doar in urma acestei avizari, ca sa nu fi verificat Comisia Europeana, ab initio, conditiile elaborarii programului, cata vreme erau voci in tara si chiar in Parlamentul European care avertizau asupra modului de elaborare si secretizare a continutului acestuia necunoscut romanilor?!

Vorbim de principii, de legi si respect, care sunt valori incomensurabile si care sunt stavila si in prezent impotriva intereselor, parteneriatelor, intelegilor tacite intre parteneri pentru scopuri comune in dauna cetatenilor – in speta, romani europeni, cu extindere si in plan european.

Doar daca aprindem lumina, realizam cat de adanc, de profund, de prezent este INTUNERICUL de la noi si din Europa!

Comentarii

# DODI date 6 January 2023 17:13 +52

Dacă mai erau unii care credeau sau sperau că justiția românească NU este pusă pe coji de nucă la colțul prostului atunci aceasta s-a făcut printr-o lege pe care cel dintâi cleptoman al țării a semnat-o când nici nu era uscată cerneala. Și ne mai mirăm că SRI conduce societatea românească? Este firesc atâta vreme cât ea este plină de pupincuriști, sfertodocți și cioflingari în frunte cu ciolaniSS-6case.

# maria date 6 January 2023 18:00 +182

Stimata Doamna va inteleg ,supararea, revolta si eu am baut din paharul nedreptatii timp de 17 ani de judecata pentru un petic de pamint pentru care am avut cinci expertize judiciare ,aratind ca terenul imi apartine si nu este afectat de utilitati dar nedrept pe ''relatii" i-a fost atribuit unui expert judiciar cadastral din P.Neamt ,aparat in actiunele lui de fraudarea legii de un "intreg angrenaj infractional" Pentru acest infractor dovedit de Serv.Investig. Fraude a I.P.J. Neamt ,acuzat de falsuri in inscrisuri sub semnatura privata,legea nu functioneaza /

# Gica contra sistemului date 6 January 2023 18:44 +54

Stimata doamna Costiniu, tot respectul pt dvs și familia dvs. De ce nu puneți punctul pe "I" ? Știu câte ceva despre cum familia de magistrati Costiniu a fost "scoasa" din justitie (cu j mic). Cine au fost faptuitorii? Ca sunt aceeași care "papusesc" justiția și în prezent. Vorbiți despre executiv și clasa politica în general. Eu cred ca sunteți destul de inteligenta sa realizați ca "politicienii" sunt și ei doar simple păpuși. PAPUSARII, stimata doamna, ăștia trebuie scoși în lumina reflectoarelor și lăsați fără funiile cu care manevrează păpușile. Pana nu se realizează acest fapt toate lamentările și indignarile sunt de prisos. Dar cum "boborul" doarme ca boul pe coada iar când se trezește rumega nutretul aruncat de papusari, totul este în van.

# Cetateanul date 6 January 2023 19:51 +428

Întreb pentru prieten (jurist de mare valoare nerecunoscută) : unde se regăsesc prin peisajul legislativ incompatibilitâțile pentru familii? Și, doi, la categoria surogați intră oare și fericiții soartei, detașații din cesezmeu?

# Referendum 300 parlamentari date 6 January 2023 20:02 +329

In 2022, deputații au avut o activitate mai intensă decât cea a senatorilor, lucrând în media 7 zile pe lună; senatorii au lucrat în plen de 68 de ori, echivalentul a 6 zile de muncă pe lună. Conform ultimelor informații publice pe site-urile oficiale ale celor două camere, un parlamentar câștigă lunar o indemnizație cuprinsă între 10.951 și 13.993 de lei net, în funcție de comisiile parlamentare din care fac parte sau dacă dețin vreo funcție într-una dintre cele două camere.Astfel, la un venit mediu de 12.000 de lei pe lună, parlamentarii au câștigat din luna ianuarie și până în decembrie aproximativ 144.000 de lei. Raportat la nr. mediu de zile petrecute în plen (75), parlamentarii au primit pentru fiecare zi de muncă aproximativ 1.920 lei. Calculând strict pe camere, un deputat a primit aproximativ 1.700 lei pentru fiecare zi petrecută în plen, în timp ce un senator a câștigat 2.100 lei. Fiind foarte surmenati trebuie sa recompenseze si functionarasi care lucreaza in locul lor :lol: :lol: :lol:

# AF date 6 January 2023 21:35 +527

Proiectul de lege a fost in dezbatere publica? DA. Ati avut posibilitatea sa formulati propuneri, observatii, etc? DA! Ati facut-o? Nu stim. Cum nu stim nici de ce pentru cum arata justitia azi de vina - ca de fiecare data - sunt altii. Cand vorbim de asumare sa incepem din interior si cu mai multa maturitate. Preocuparile marunte arunca o umbra asupra imaginii sistemului de justitie cu atat mai mult cu cat sunt aduse constant in discutie. Cautati esenta lucrurilor! Si promovati inclusiv in discurs ceea ce conteaza cu adevarat!

# santinela date 7 January 2023 07:25 +372

Doamna judecator cu tot respectul dar cum vedeti dvs, sau care este, modalitatea legala prin care sa nu mai existe pensii mai mari ca salariu avut (asa ceva nu exista niciunde in lume),uneori mai mari si cu 100% ? Vi se par normale astfel de pensii ? Doar atit,daca raspundeti la asta totul este ok !

# John date 7 January 2023 11:31 +321

Semeni vant culegi furtuna, doamna nu mentioneaza judecatorii care in materie de drepturi salariale in spete absolut identice si pe acceasi argumentatie au admis actiunile magistratilor si le-au respins pe cele ale altor categorii profesionale. Cand te porti ca o sluga vei fi tratat ca o sluga.

# ?????? date 8 January 2023 21:34 -35

& Probabil că nu sunt pensii mai mari decât cele de la CJUE și de la Parchetul European, fiind instanțe superioare ale Uniunii Europene, Constiuția stabilind aplicarea reglementărilor Uniunii Europene și numai acolo unde reglementările sunt mai favorabile pe cele ale Constituției României, ? De observat că și legislația de retrocedări retroactivează, ?

# Pt jud Costiniu date 10 January 2023 08:58 +71

Nr. de beneficiari de pensii de serviciu a fost, în decembrie 2022, de 9.950, cei mai mulţi, respectiv 4.862, magistratii, pentru care s-a înregistrat şi cea mai mare pensie medie de serviciu, de 21.333 de lei, din care 19.997 lei cota suportată din bugetul de stat, iar 4.215 de lei din bugetul asigurărilor sociale de stat. Pensia medie a diplomatilor (754 persoane) era de 5.760 de lei, din care 2.798 de lei suportaţi de la bugetul de stat. Pensia medie a funcţionarului public parlamentar (723 persoane) era 4.935 de lei (2.507 de lei de la bugetul de stat). Pensia medie a personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviaţie (1384 persoane) era 11.348 de lei, din care 7.534 lei suportaţi din bugetul de stat. Pensia medie pentru beneficiari de la Curtea de Conturi (560 persoane) era 8.481 de lei, din care 3.412 de lei cota suportată din bugetul de stat. Pensia medie personal auxiliar instante (1667 pers) era 5.060 de lei, din care 2.642 de lei suportaţi din bugetul de stat

# Pt jud. Costiniu date 10 January 2023 09:08 +148

CCR a decis însă că legea PSD prin care au fost eliminate pensiile speciale ale parlamentarilor este neconstituțională. Indemnizația specială obținută de parlamentari pornește de la 2.000 de lei pentru parlamentarii care au avut un mandat scurt în perioada 1990-1992 și poate ajunge până la 12.000 de lei pentru cei care au deținut trei mandate de parlamentar (1 mandat - 4.448 de lei, 2 mandate - 8.896 dde lei, 3 mandate - 10.951 de lei) Conform declarației de avere din 2022, deputatul PSD de Brăila Nicu Niță deține 92 de terenuri agricole, intravilane sau extravilane (> 1.3 milioane mp), peste 555.000 de lei încasate în ultimul an (până la depunerea declarației de avere în 2022), 999.000 de lei datorii la bănci. Lista terenurilor este pe 12 pagini. Averea lui Niță a crescut spectaculos după ce a intrat în PSD. Conform marii majorități a intelectualilor din PSD, Niță avea 31 de ani la încheierea studiilor liceale și 51 de ani când a început Facultatea de Drept la Universitatea Ecologică.

# andreaux date 10 January 2023 09:29 0

Unde a fost proiectul in dezbatere publica? Daca a fost,poti sa discuti ceva despre el? Incalcarea principiilor constitutionale,ca sa nu mai zic de reglementarile internationale la care suntem parte ca tara,ti se par lucruri marunte? Ia fa tu o analiza matura si din interior pentru tine si vezi ce-ti iese! Ia cauta tu esenta lucrurilor si spune-ne care e aceea in materie de reglementare a intregului sistem social,in toate componentele sale,ia zi ceva despre echilibrul si separatia puterilor in stat,despre activitatea de legiferare,principiile ei,neretoractivitatea legii civile,drepturi castigate,etc,asa,in general,nu numai pentru o categorie profesionala! Sau astea nu conteaza? Sau vorbim in lozinci ca sa ne aflam in treaba si pentru ca e la moda?

# Dan date 10 January 2023 10:34 +483

Constituția prevede că „legea dispune numai pentru viitor, cu excepția legii penale sau contravenționale mai favorabile”, iar Codul civil include o dispoziție asemănătoare: „Legea civilă este aplicabilă cât timp este în vigoare. Aceasta nu are putere retroactivă”. Cu alte cuvinte, principiul neretroactivității se traduce prin faptul că un act normativ nu se aplică unor fapte din trecut. O lege intrată azi în vigoare are putere numai începând de azi, nu și pentru ceea ce s-a întâmplat până ieri. Așadar, specialii să stea liniștiți că nu trebuie să returneze veniturile nesimțite încasate pâna la intrarea în vigoare a noi legi referitoare la pensiile speciale. Atăta timp căt pensiile nu sunt bazate pe contributivitate "ciocul mic si joc de glezne".

# Traiasca pensiile speciale! date 10 January 2023 11:01 +278

Pai ce, credeti ca degeaba un individ care nu a reusit sa intre la nici o facultate si a intrat la drept, cu aprobare de la primul secretar de partid PCR din judet, pe vremea lui ceasca, primeste 15.000 euro ??? Nu, intr-o societate normala omul ar fi fost sef de vidanja. Asa, la noi, el ia pensie speciala, platita de prosti. Evident ca nu o ia degeaba, trebuie sa tranteasca si el cateva dosare si gata, hop pensia speciala. De ce credeti ca un individ iesit la pensie in plina putere incaseaza in medie de 20 x mai mult decat un roman prost, care munceste si plateste contributivitate.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 1.02.2023 – CSM schimba regulamentul pentru numirea sefilor

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva