4 March 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

TRENUL PARCHETELOR - Cum s-a lucrat cu investigatori sub acoperire in dosarul „Nasilor”. Un acoperit era angajat, ba chiar si avansat cu „derogari” de la criteriile de vechime impuse de lege, ca sa ajunga in echipele inspectorilor de tren! Surprinzator, invinuitii s-au trezit ca PT Brasov a cerut CFR Calatori sa depuna plangere penala si sa se constituie parte vatamata la jumatate de an dupa declansarea urmaririi penale

Scris de: Adina A. STANCU - Razvan SAVALIUC | pdf | print

1 April 2013 12:08
Vizualizari: 12702

 

Ia-ma, domne si pe mine, ca sunt sarac, amarat si n-am avut bani de bilet!” - ii instigau pe nasii de tren investigatorii sub acoperire care fusesera pusi sa destructureze marea „retea criminala” a controlorilor de bilete. Asa au fost folositi, de fapt, instigatorii DNA in marea spaga a nasilor de tren, sustin persoane avizate care au avut acces la toate filele acestui dosar.

Despre investigatorul sub acoperire Munteanu Eduard (nume alocat), acesta a fost angajat la Sucursala de Transport Feroviar Calatori Bucuresti, in urmatoarele conditii: in 2011, prin iunie, era director general Ioan Maer, iar director la sucursala era Ecaterina Pricope. I s-a dat functia de controlor bilete in cadrul compartimentului Control Trenuri. Dupa angajare, a fost tinut ascuns intr-un alt serviciu din cadrul sucursalei, timp de trei luni, perioada in care acesta s-a autoperfectionat, invatand practic ce trebuie sa faca pe teren ca sa nu se dea de gol ca nu e „de-al lor”.


Apoi, numitului Munteanu i-a fost dat gestiune si a inceput sa-si exercite functia de controlor bilete. Conducerea a cerut in permanenta ca el sa faca parte, prin rotatie, cu toti inspectori din cadrul compartimentului, din echipele de pe teren. A fost uns, apoi, inspector I, functie in care in mod normal trebuia sa ai cinci ani vechime si studii de specialitate in domeniu (sa fi fost inainte sef de tren etc, cu o vechime de opt ani). Ca sa primeasca aceasta functie, pentru el i-a fost data cu dedicatie o derogare de un an vechime, si apoi o alta derogare de vechime, adica 6 luni vechime dintr-un an, din partea directorului general. In luna iunie 2012 si-a dat demisia si a spus ca pleaca manager la un hotel din Belgia. Cam asa s-a lucrat sub acoperire in dosarul „Nasii de tren”.

In paralel, au existat agenti sub acoperire si in trenuri, pentru a-i monitoriza si fila pe controlorii de bilete.

Practic, in acest dosar format dintre trei loturi care cumuleaza aproape 200 de „nasi” si inspectori, desi acuzatiile sunt de dare si luare de mita, nu exista consemnat niciun flagrant. Exista doar procese verbale ale investigatorilor, stenograme de convorbiri telefonice interceptate intre inspectori, sau intre inspectori si personalul de tren.

Spre exemplu, la dosar exista convorbile telefonice mentionate in rechizitoriu si in incheierea penala nr. 98/R din 7.11.2012, care ii apartin inspectorului Danut Mantescu (inspector de specialitate). Acestuia i se reproseaza de catre procurori ca, in anumite zile, telefonic, i-ar fi instiintat pe unii conductori de tren ca vor avea loc controale. Ce nu stiu anchetatorii, sau n-au vrut sa afle, este faptul ca in fisa postului sta scris, la capitolul ”colaborare„, ca un astfel de inspector trebuie sa colaboreze cu conductorii de tren, iar sefii de la SNTFC stiau ca este normal ca un astfel de control sa fie anuntat.

Situatie bizara. In maldarul de convorbiri telefonice puse drept proba pentru a sustine acuzatia de dare de mita, inspectorul Mantescu ne-a dezvaluit ca este vorba, in realitate, despre o discutie cu colegul Ion Adrian Nita, cu care s-a sfatuit, in apropierea zilei de Sfantu Gheorghe, ce cadou sa-i ia colegului Gheorghe Cazacu, sef al acestora. Asa a ajuns convorbirea aceasta, despre un posibil cadou, care nici nu a mai fost cumparat si dat pentru ca seful Cazacu a lipsit de ziua lui de nume.

Martorul „portocaliu”

In dosar apare ca martor Mihai Sirbulescu. Acesta este angajat revizor central la Ministerul Transporturilor. Dintr-o adresa inaintata de „martorul” Sirbulescu subsecretarului de stat Constantin Axinia de la Ministerul Transporturilor, reiese ca acest martor este membru PD. ”Subsemnatul Sirbulescu Mihai, cu o vechime la CFR de circa 26 ani, membru PD din perioada opozitiei, ulterior PDL, actualmente in conducerea Colegiului 19 Organizatia Bucuresti - Sector 4 - presedinte domnul Romeo Raicu (vicepresedinte PDL), organizatie cotata la ultimele alegeri in primele zece pe tara. Respectiv locul 6, iar pe Capitala locul 2 dupa Organizatia Sector 3...”, se arata intr-un act aflat intre copertile acestui dosar.

Cine nu a vrut sa dea declaratii, a mers la arestare!

Pentru ca toti inspectorii care au fost pusi sub acuzare nu au vrut sa dea declaratii la parchet, au fost retinuti. Pe unii dintre ei, care au fost de acord sa dea declaratie, cum ar fi Dragos Tanase - revizor regional Siguranta circulatiei - l-au tinut doua ore in audieri si au inceput sa-l intrebe din convorbiri telefonice vechi de 10-11 luni. In mod firesc, acesta le-a explicat ca nu are cum sa certifice sau sa-si aminteasca ce a discutat in urma cu atata timp. Si Dragos Tanase a fost pus sub acuzare, la gramada, de dare de mita, luare de mita in forma continuata, abuz in serviciu si constituire de grup infractional organizat.

Ce mai este interesant in acest dosar? Faptul ca inculpatilor carora li s-a dat interdictia de a parasi tara pentru 29 de zile le-a fost prelugita aceasta masura fara ca ei sa fie instiintati. Drept urmare, oricand acesti inculpati puteau incalca, dupa data expirarii primelor 29 de zile, aceasta masura, din moment ce nu aveau cunostinta de prelungirea acestei masuri.

Parte vatamata constituita la ordin?

Pe de alta parte, inspectorii CFR Calatori care sunt inculpati in acest dosar sunt in pragul disperarii, pentru ca nu mai au, incepand cu luna martie 2013, cum sa-si intretina familia. Ei au primit decizii de suspendare a contractelor individuale de munca „pana la ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti”.

In 15.11.2012, prim-procurorul Adriana Pampu-Romanescu a transmis o adresa catre SNTCF ”CFR Calatori” in care se solicitau urmatoarele: ”Va rugam a aprecia asupra necesitatii depunerii unei plangeri penale fata de persoanele respective penrtu savarsirea de infractiuni de coruptie si infractiuni de serviciu, conform art.222 Cod Procedura Penala si participarea in procesul penal ca parte vatamata si parte civila”.

Ca raspuns la aceasta solicitare a Parchetului brasovean, CFR Calatori a inceput, din a doua jumatate a lumnii martie 2013, sa emita decizii prin care invinuitilor li se aduce la cunostinta ca pana la ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti li se suspenda acestora contractele individuale de munca, intrucat societatea nationala a facut plangere penala impotriva lor pe urmatorul motiv: ”Avand in vedere adresa Parchetului de pe langa Tribunalul Brasov inregistrata la SNTFC CFR Calatori S.A. cu nr.1/1676/13.03.2013 prin care suntem instiintati ca, in temeiul art. 221, alin.4 Cod pr.penala avem obligatia depunerii plangeri penale in cauza, fata de persoanele implicate in dosarul penal nr.520/P/2011-invinuti sau inculpati, pentru savarsirea de infractiuni de coruptie si infractiuni de serviciu si participarea CFR Calatori S.A. in procesul penal ca parte vatamata si parte civila”.

Cu alte cuvinte, Parchetul „obliga” la constituirea de parte vatamata! Mai ramane o intrebare: ce se va intampla in cazul in care instanta va achita pe uni dintre acesti invinuiti sau inculpati? Ei se vor indrepta impotriva statului, pentru a le da inapoi salariile pierdute pe perioada suspendarii si incluisv despagubiri, nu-i asa?

* Cititi aici adresa Parchetului de pe langa Tribunalul Brasov catre directorul SNTFC CFR Calatori SA din 15.11.2012

 

 

Comentarii

# Pe surse de la intalnirea ussslasilor : date 1 April 2013 15:34 -4

Pe surse de la intalnirea ussslasilor : \"Suntem cei mai mari corupti pe care i-a dat aceasta tara, BOMBONEL AVERE 4-6 MILIARDE DE NASTURI ,…..suntem cei mai mari hoti , FELIS 6 MILIArde de margele “mostenite de la Marin ceausescu (care s-a sinucis in bratele lui ) ,cei mai mari banditi si maffioti din europa …avem numai cadre pregatite , informatori securisti peceristi …cei mai capabili …am luat si puterea SI STAM IN LOC DE O FUFA ? CAND MAI INCEPEM SI NOI SA FURAM? CA NI S-A LUNGIT GATU ?\"

# VIKY date 1 April 2013 16:22 +3

Cred ca sau lungit gaturile voastre holere portocalii, ca sunteti incoltiti pentru mega-jaful asupra tarii si po******tiei. Putina rabdare, soparle portocalii, va vine randul...la JILAVA.

# Similar... date 1 April 2013 17:34 +4

Pare ceva similar cu dosarele asa ziselor spagi din vami din 2011. Inclusiv angajarea investigatorului in cadrul IJPF, inclusiv arestarea celor care n-au dat declaratii sau n-au scris dupa dictare.

# Vodă date 1 April 2013 20:12 +4

Așa se lucrează pentru a ascunde achizițiile frauduloase de la DGA și DNA. Cum altfel pot justifica achiziția unor microcamere la prețuri de zece ori mai mari decât in realitate. O microcameră disimulată în nasture, ceas sau tip pine-hole din cele folosite de investigatori costâ în mod normal 2000 lei dar DGA și DNA le-au achiziționat cu 20000 lui bucata.

# justitiabilii date 1 April 2013 23:49 +6

1.Investigatorului i s-a atribuit o calitate in cadrul SNCFR de catre procuror, calitate care se dobandeste in conditiile legii, nu prin autorizare 2.care este temeiul legal pentru care au fost suspendati din activitate, pentru ca ordonanta procurorului nu poate fi invocata ca baza legala

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 3.03.2024 – Avertismentul DIICOT: copiii au devenit tinte

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva