Ex-prefectul de Gorj, Victor Banta, acuza de plagiat pe actualul prefect Vasile Andrei si arata cum a respins TMB, fara argumente, actiunea sa pe Legea 544/2001!
Fostul prefect al judetului Gorj, Victor Banta, a declarat razboi in Justitie Ministerului Administratiei si Internelor si Prefecturii Gorj dupa ce a considerat ca o anumita lucrare intitulata ”Management Strategic al Administratiei Publice si al Afacerilor Europene” reprezinta copia unor alte lucrari (documente) realizate de el si de echipa care a condus Prefectura Gorj in perioada martie 2008-martie 2009. Prin cererea de chemare in judecata, fostul prefect a solicitat instantei ca paratele sus-mentionate sa fie obligate sa-i elibereze o copie in format electronic dupa informatii de interes public, mai precis dupa documentele lucrate de echipa sa din prefectura, pentru a demonstra asa-numitul plagiat. Numai ca la TMB, la Sectia Contencios administrativ, dupa ce s-a tregiversat cateva luni bune pronuntarea, instanta a decis, fara argumente, sa-i respinga actiunea. Ex-prefectul Banta e decis sa faca apel si sa meraga pana-n panzele albe ca sa-si caute dreptatea.
In cererea de chemare in judecata a MAI si Prefecturii Gorj, fostul prefect Victor Banta arata urmatoarele: ”Scopul solicitarilor acestor documente este determinat de faptul ca, subsemnatul, avand functia de prefect al judetului Gorj in perioada 31.03. 2008 – 05.03.2009, impreuna cu o echipa numita de subsemnatul, prin ordinul prefectului nr.132/18.04.2008, am initiat, realizat si implementat atat CAF cat si ISO 9001:2008 in Institutia Prefectului Gorj. Ulterior, dl. Vasile Liviu Andrei, avand functia de prefect interimar al judetului Gorj incepand cu luna oct octombrie 2009, avand acces la documentele care au stat la baza implementarii CAF si ISO 9001:2008, a elaborat lucrarea cu titlul: ”Management Strategic al Administratiei Publice si al Afacerilor Europene” in care a copiat cuvant cu cuvant textul integral al documentelor la care am facut referire. Lucrarea a fost publicata la Editura Mirton din Timisoara si se identifica prin urmatoarele date:”Descrierea CIP a Bibliotecii Naţionale a Romaniei, ANDREI, VASILE LIVIU, Management strategic al administraţiei publice şi al proiectelor europene/conf. univ. dr. Andrei Vasile Liviu. – Timişoara : Mirton, 2009, Bibliogr. ISBN 978-973-52-0740-3, 65.012.4:35”;
-
Avand in vedere ca intreaga munca de creatie ce a stat la baza elaborarii documentelor solicitate - care nu sunt documente oficiale in intelesul L8/1996 art. 9 lit. b) - a fost folosita de dl. Andrei Vasile Liviu in elaborarea lucrarii, pe baza informatiilor de interes public pe care le solicit intentionez sa demarez o actiune in instanta cu privire la drepturile de autor impotriva d.lui Andrei Vasile Liviu;
-
de asemenea, pentru ca raspunsul la solicitarile mele de informatii de interes public sa fie tergiversat, ocolit sau ignorat, dl. prefect Vasile Liviu Andrei mi-a facut plangere la Comisia de Disciplina a inaltilor Functionari Publici si la locul actual de munca – Secretariatul General al Guvernului, motivand ca prin cererile mele de acces la informatii de interes public as intentiona sa blochez Institutia Prefectului Gorj. Acest fapt il consider un abuz in serviciu prin utilizarea functiei de prefect in scopul obstructionarii unui drept constitutional si va solicit sa constatati si sanctionati acest abuz;
-
in data de 30.07.2010, am solicitat din nou, atat Institutiei Prefectului Gorj – prin adresa cu nr. J66/30.07.2010 pe care o atasez la prezenta cat si Ministerului Administratiei si Internelor ca for tutelar – prin posta, adresa pe care o anexez de asemenea la prezenta, aceleasi informatii de interes public;
-
Nici pana in prezent nu am primit nici un raspuns de accept sau refuz, motivat sau nu si nici informatiile solicitate, ba chiar am fost incriminat si reclamat de catre prefectul Andrei Vasile Liviu la Comisia de Disciplina a inaltilor Functionari Publici”.
Fostul prefect s-a plans instantei de refuzul repetat al Prefecturii Gorj si a MAI de a da un raspuns in baza Legii 544/2001, care ar putea fi dovada unei posibile fraude intelectuale. Mai mult, acesta a sesizat si ORDA (Oficiul Roman pentru Drepturi de Autor), dar pentru a se realiza o expertiza ar trebui ca Prefectura Gorj sa-i puna la dispozitie actele
Pe de alta parte, ex-prefectul de Gorj ne-a transmis un punct de vedere in care se arata indignat de modul in care functioneaza Justitia, acuzand faptul ca atat Prefectura Gorj, cat si oinstanta TMB incalca flagrant legile si Constitutiei Romaniei. Banta subliniaza ca in perioada 18.04.2008 - 18.02.2009, a implementat in Prefectura Gorj sistemul managementului calitatii ISO 9001:2008, implementare realizata cu o echipa de noua oameni numiti prin ordin de catre acesta, prin resurse umane si financiare proprii. Doar auditul extern a fost executat de catre o firma specializata.
”Toata munca de cercetare stiintifica pe care am realizat-o timp de aproape un an cu prilejul impelementarii sistemului calitatii in Institutia Prefectului Gorj, a fost apoi copiata cuvant cu cuvant de catre actualul prefect (detasat pe temporar dintr-o banala functie publica de executie de de mai bine de 2 ani si 1/2 pe functia de prefect al judetului Gorj). Aceasta munca si-a insusit-o dl. prefect, Vasile Liviu Andrei, sub drept de autor printr-o lucrare publicata la Ed. Mirton in Timisoara in anul 2010. Atunci cand am vazut lucrarea respectiva am ramas ”stupefiat” deoarece intreaga lucrare era o copie grosolana a muncii subsemnatului si a colegilor mei din Prefectura GJ.
Ca atare, am decis sa fac o expertiza cu privire la autenticitatea lucrarii: ”Management strategic al administratiei publice si al proiectelor europene” la ORDA - singura institutie abilitata pentru acest lucru. Pentru aceasta mi-ar fi trebuit documentele din Prefectura Gorj, sub semnatura privata, ca probe pentru expertiza dar si pentru o viitoare actiune in instanta cu privire la drepturi de autor. Mentionez ca eu sunt in posesia documentelor ISO din Prefectura Gorj, dar doar in format electronic si nesemnate - asa cum au ramas in notebook-ul meu de atunci cand le-am conceput.
Astfel, pentru a preleva aceste documente am solicitat catre Prefectura GJ, in baza L544/2001 - toate documentele cu pricina, pentru ca mai apoi sa le inaintez ca obiect de studiu pentru expertiza la ORDA si, in functie de rezultat, ca probe intr-o actiune civila cu privire la drepturile de autor. Prefectura Gorj mi-a refuzat accesul la documentele de interes public solicitate de 4 ori la rand intr-un interval de 2 luni si 1/2, drept pentru care am deschis o actiune impotriva Institutiei Prefectului Gj si MAI (ca for tutelar) la Tribunalul Bucuresti - actiune identificata sub dosar nr. 38588/3/2010. Primul termen pe care mi l-a dat instanta a fost de circa 8 luni, pe care l-am contestat, cu toate ca legea prevede judecarea in regim de urgenta a tuturor cauzelor cu privire la L544/2001.Astfel, dupa inca 2 termene, in data de 06.06.2011 - TRIBUNALUL BUCURESTI MI-A RESPINS ACTIUNEA - dovedind o obedientafara margini pentru un regim autocrat, care incalca unele din cele mai elementare drepturi fundamentale ale omului - dreptul la informare - care nu poate fi ingradit sub nicio forma, conform Constitutiei Romaniei si altor norme de drept international adoptate si de Romania”, a subliniat fostul prefect Banta in sesizarea facuta catre Lumeajustitiei.ro.
Adauga comentariu
DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii
Comentarii