15 May 2025

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

HAI „LIBERARE!” - Proiect de Lege initiat de deputatul PSD Madalin Voicu si Nicolae Paun: „Detinutii pedepsiti cu inchisoarea pana la 6 ani inclusiv ar putea fi gratiati”. Motivul invocat de initiatorii proiectului de Lege este supraaglomerarea penitenciarelor

Scris de: L.J. | pdf | print

3 October 2012 16:51
Vizualizari: 6951

Pedepsele cu inchisoarea pana la 6 ani inclusiv, precum si pedepsele cu amenda, aplicate de instanta, ar putea fi gratiate in intregime, in timp ce infractiunile pedepsite cu privarea de libertate pana la 4 ani inclusiv sau amenda ar putea fi amnistiate, conform unui proiect depus la Camera.


Aceste prevederi sunt cuprinse in proiectul de lege intitulat "Lege pentru amnistierea unor infractiuni si gratierea unor pedepse", initiat de catre deputatul PSD Madalin Voicu (foto) si de catre presedintele Comisiei pentru drepturile omului, Nicolae Paun. Initiativa legislativa a celor doi deputati prevede, totodata, si gratierea minorilor trimisi intr-o scoala speciala de munca si reeducare.

De la gratieri si amnistieri sunt exclusi recidivistii

Proiectul legislativ prevede gratierea cu o treime a pedepselor cu inchisoarea intre 6 si 8 ani inclusiv, gratierea cu o cincime a pedepselor cu inchisoarea intre 8 si 10 ani inclusiv. Proiectul de lege prevede ca de la aceste gratieri si amnistieri sunt exclusi cei recidivisti prin condamnari anterioare sau condamnati pentru infractiuni savarsite in stare de recidiva. Cei care au savarsit infractiuni contra sigurantei statului, infractiuni de omor, vatamare corporala grava, loviri sau lovituri cauzatoare de moarte, lipsire de libertate in mod ilegal, viol, act sexual cu un minor, perversiune sexuala, incest, talharie, inselaciune, delapidare, ultraj, tortura, evadare, falsificarea de monede, trafic de stupediante, proxenetism nu se afla printre beneficiarii acestui proiect de lege.

Motivul invocat de initiatorii proiectului de Lege: supraaglomerarea penitenciarelor

De asemenea, cei care au savarsit infractiuni prevazute de Legea sigurantei, de Legea combaterii evaziunii fiscale si de Legea privind combaterea traficului si consumului de droguri nu pot beneficia de aceste prevederi ale proiectului de lege. Proiectul de lege prevede ca persoanele gratiate care, in curs de trei ani, savarsesc cu intentie o infractiune, vor executa pe langa pedeapa stabilita si pedeapsa gratiata.

Proiectul de lege are numarul de inregistrare 331/2012, fiind depus la Biroul Permanent al Camerei in data de 2 octombrie 2012.

In expunerea de motive a proiectului de lege cei doi initiatori argumenteaza necesitatea adoptarii unor astfel de reglementari legale prin necesitatea oferirii posibilitatii ca persoanele condamnate care au savarsit infractiuni ce nu prezinta un pericol social ridicat si cele care in timpul executarii pedepsei au dat dovezi temeinice de indreptare sa beneficieze de clementa legiuitorului.

Un alt argument invocat de initiatori se refera la ameliorarea supraaglomerarii penitenciarelor.

Comentarii

# eu date 3 October 2012 18:35 -1

Asta mai lipsea!

# Lipsa banilor de păpică pentru deţinuţi date 3 October 2012 19:05 0

Eu spun că lipsa banilor de păpică pentru deţinuţi e adevăratul motiv. Loc se găseşte întodeauna. Din câte ştiu, un deţinut papă cam 2500 lei pe lună. Nu cred că statul mai are bani să-i ţină şi atunci, pentru a nu fi condamnaţi la CEDO, au propus tâmpenia asta. E bine că pentru infracţiunile grave nu s-a propus tâmpenia asta. Nu prea văd pentru ce infracţiuni se poate graţia pedeapsa cu o cincime. Pe de altă parte, dacă stau bine şi mă gândesc, instanţele nu prea aplică pedepse orientate spre maxim, nici când e vorba de omor, viol sau infracţiuni mărunte ca acestea, atunci de ce să nu le reducă şi parlamentul, nu?!

# Parerea mea date 3 October 2012 19:29 -2

Adevaratul motiv ar trebui sa fie hotararea PILOT, CEDO Iacov Stanciu c./Romaniei, Curtea Europeana a Drepturilor Omului a constatat ca problemele si dificultatile pe care le-a experimentat Stanciu "au depasit nivelul inevitabil de suferinta inerent in detentie si pragul de severitate prevazut de articolul 3 al Conventiei". Si acesta sa fie un pas spre investitii in ANP si dezvoltarea de programe pentru a preintampina astfel de hot.CEDO privind cond.de detentie.

# Lipsa banilor de păpică pentru deţinuţi date 3 October 2012 21:37 -2

Ar fi ideal ce spui tu, dar până când se vor găsi bani, pentru că totul se rezumă la bani, eu vreau să fie ţinuţi departe de mine deţinuţii. De ce spun lucrul acesta? Pentru că noi nu avem un sistem de reabilitare după ce sunt puşi în libertate. Şansele de recidivă sunt foarte mari şi atunci singurul lucru bun care se poate face pentru noi, pentru societate, este ca aceştia să fie ţinuţi cât se poate de mult acolo unde merită. Din păcate asta e singura soluţie pe care o văd, amânarea inevitabilului, amânarea loteriei. Noi nu avem bani pentru spitale, pentru şcoli, pentru majoritatea po******ţiei şi acum ne zbatem să găsim bani pentru programe de preîntâmpinare a condamnărilor CEDO. Dacă stau bine şi mă gândesc mai multe drepturi are un puşcăriaş. Nu e corect. Nivel inevitabil de suferinţă a fost depăşit şi la pensionari, dar totul a fost ok la CEDO. Respectarea drepturilor în România este o utopie.

# maria date 11 November 2012 16:34 +2

la detinuti nu ajunc nici o cincime ni apa nu au le da cu portia apa calda nu au o data pe sapt le-o da si tu vb de 2500 mii mananci bors din gura

# CI date 3 October 2012 19:48 +3

Situaţia din penitenciare e neschimbată de ani de zile! De unde urgenţa proiectului, ce a intervenit recent de a atras nevoia adoptării unui astfel de proiect? Nu cumva cazurile: Năstase, Voicu, Voiculescu,Mischie etc.? Atenţie: între beneficiarii legii se află şi purtătorii de doctorate! Dăm un exemplu la îndemână: Năstase! Ce dracu o ţineţi cu CEDO...Voi credeţi ce spuneţi?

# Ezoteric date 4 October 2012 00:48 +2

Ci,ai aceeasi obsesie ca orice basist,nastase ! Chiar nu intelegi ca pana s ar adopta acest proiect de lege nastase face pedepsa ? Pt voi nu exista decat cateva personaje si pt ca voi sa aveti orgasm si sa le tineti in puscarie sunteti capabili sa bagati po******tia la puscarie pe grupe de varsta. Mai sunt multi oameni in tara asta,dar voua va e frica doar de cativa... Si nu va intereseaza nimic altceva. Aveti boala grea,rautatea e sora buna cu prostia,nu doare si nu sunt pastile. 

# mery date 24 October 2012 21:21 +1

dar de huidu de ce nu vorbiti daca sunteti asa de inteligenti care a omorat 3 oameni dintr-o lovitura :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

# limba date 3 October 2012 22:10 +6

gratiati-i dai dreaq! sa iasa la furat si talharit, ca e criza si avem si nevoie de voturi. pana la 6 ani auzi!!!! adica nu pe aia cu amenzi, cu o jumate de an sau un an...toti pana la 6 ani. sa golim 80 din puscarii ca sa avem ce face si dup-aia...da-i dreaq sa-i scoatem odata mai repede! aoleu nu m-am gandit...iese si nastase!!!  si vantu!!! :lol:

# tot eu date 3 October 2012 22:12 +3

80% din puscarii am vrut sa zic...intelegeti voi...graba

# mery date 24 October 2012 21:25 +3

cati anii merita totii aceei care ne-au condus 23 de ani .cati ani ar trebui s-a stea la puscarie de ei de ce nu vorbesti t-e frica ori esti de-a lor :D :D :D :D :D :D :D

# Paul date 4 October 2012 09:30 +1

Cel mai prost proiect de lege depus de un deputat PSD, care concureaza cu multe altele depuse de PDL. Eu zic ca matematica nu este partea forte a lui Madalin Voicu si evident nici a lui Paun, care s-au aratat mari parlamentari acum, la sfrasit de mandat ca sa isi mai asigure voturi pentru inca un sezon in play-off! In varianta propusa de acestia practic se scad pedepsele doua treimi! Atunci nu ar fi mai bine sa dezincriminam unele infractiuni? Cele contra sanatatii, integritatii corporale si contra vietii? Caci oricum minimele sunt mici si s-a ajuns ca un criminal sa fie condamnat doar la 5 ani cu executare, dupa ce a intrat in casa peste femeie si a violat-o, a strangulat-o si i-a furat si agoniseala din pensie, cateva sute de lei! Cred ca ar trebui sa dovedim nu numai clementa, d-lor deputati, si sa prevedem prin lege chiar inarmarea celor care comit fapte infractiuni contra vietii, caci daca ii gratiem pe cei cu pedepse sub 6 ani, atunci asta inseamna. Minimul pedepsei de omor simplu este de 10 ani si se poate scade la 5 ani daca inculpatul nu a mai fost condamnat ( si nu daca nu a mai savarsit) anterior .....Liberalizati criminalii, talharii, curvele si dlapidatorii averii popurului.....Medeline , ia vioara si canta la alt popor! eventual la Rroma! Ia-ti si ucenicul cu tine , ca si-asa nu a produs nimic in toti cei 8 ani de mandat....

# mery date 24 October 2012 21:27 -1

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
Citeza pe Paul
Cel mai prost proiect de lege depus de un deputat PSD, care concureaza cu multe altele depuse de PDL. Eu zic ca matematica nu este partea forte a lui Madalin Voicu si evident nici a lui Paun, care s-au aratat mari parlamentari acum, la sfrasit de mandat ca sa isi mai asigure voturi pentru inca un sezon in play-off! In varianta propusa de acestia practic se scad pedepsele doua treimi! Atunci nu ar fi mai bine sa dezincriminam unele infractiuni? Cele contra sanatatii, integritatii corporale si contra vietii? Caci oricum minimele sunt mici si s-a ajuns ca un criminal sa fie condamnat doar la 5 ani cu executare, dupa ce a intrat in casa peste femeie si a violat-o, a strangulat-o si i-a furat si agoniseala din pensie, cateva sute de lei! Cred ca ar trebui sa dovedim nu numai clementa, d-lor deputati, si sa prevedem prin lege chiar inarmarea celor care comit fapte infractiuni contra vietii, caci daca ii gratiem pe cei cu pedepse sub 6 ani, atunci asta inseamna. Minimul pedepsei de omor simplu este de 10 ani si se poate scade la 5 ani daca inculpatul nu a mai fost condamnat ( si nu daca nu a mai savarsit) anterior .....Liberalizati criminalii, talharii, curvele si dlapidatorii averii popurului.....Medeline , ia vioara si canta la alt popor! eventual la Rroma! Ia-ti si ucenicul cu tine , ca si-asa nu a produs nimic in toti cei 8 ani de mandat....

# Beneficiarii: tiganiada din puscarii, contra voturi date 4 October 2012 14:29 +2

Acest reprezentant al rromilor are nevoie de voturi pt a face parte din viitoarea legislatura, asa ca acest proiect are ca grup tinta rromii votanti, aceasta etnie avant cel mai mare numar de beneficiari ai gratierii si amnistiei. Ei sunt cei care suprapopuleaza puscariile si care pot da o mana de ajutor cu rarg lui Voicu la alegeri, in perspectiva gratierii ori a amnistiei. Si mai e un beneficiar, dar numai daca actele de clementa ar fi neconditionate.

# mirela date 23 October 2012 19:00 +6

:eek: :eek: :eek: :eek:nu te gandi numai la tigani gandestete ca sun multi nevinoti care nu au bani de avocat ei nu au voie la o noua sansa cobori cu picioarele pe pamant

# lory date 7 December 2012 13:02 +4

bravo mirela nu trebe sa ne gandim numai la tigani pt ca as foarte multi si romni care nu au avut bani de avocat si care as multi nevinovati  ;-)

# ramona aurora date 28 November 2012 16:15 +4

:o Aveti grija ce vorbiti la adresa Roomilor! Raspundeti Penal. Penetenciarele nu sant pline numai de Roomi! Mai nou e plin de Romani,cum ar fii; Parlamentari,Politai si multi altii. Si lasati-l in pace pe domnu Madalin Voicu! Nul mai jigniti! Asta suna imbecilului de mai in sus; BENEFICIARII! Atentie mare dragutule,ce mai scrii acolo. Nici odata nu e tarziu pentru nimeni; Fie care avem loc in Penetenciare. Atat eu,altii si inclusiv si tu; Asa ca azi e pe mine maine e pe tine; Niciodata sa nu zici niciodata. Si din gresala poti intra. Asa ca inainte sa te pronunti,gandeste! Nu mai judeca pe nimeni,ca nu esti in masura sa judeci! Asa ca... Fii curajos,si daca ai ceva de zis nu iti mai scrie; BENEFICIARII, ci scrieti numele. Nu iti fie frica. E democratie; Dar nu mai face DISCRIMINARE,deoarece pentru acest lucru,se PEDEPSESTE! tOTI OAMENII SANT EGALI; hai liberare!

# Beneficiari colaterali: avocatii pt recidivisti date 4 October 2012 14:38 +3

Beneficiile se rasfrang si asupra avocatilor, pt ca vor avea de aparat recidivistii, avand in vedere ca mai mult de jumatate dintre cei eliberati se vor intoarce in scurt timp la indeletnicire pt care au fost inchisi. De buget, instante si magistrati nu-i cazul sa ne preocupam.

# Beneficiarii: tiganiada din puscarii, contra voturi date 4 October 2012 14:40 -1

Acest reprezentant al rromilor are nevoie de voturi pt a face parte din viitoarea legislatura, asa ca acest proiect are ca grup tinta rromii votanti, aceasta etnie avant cel mai mare numar de beneficiari ai gratierii si amnistiei. Ei sunt cei care suprapopuleaza puscariile si care pot da o mana de ajutor cu rarg lui Voicu la alegeri, in perspectiva gratierii ori a amnistiei. Si mai e un beneficiar, dar numai daca actele de clementa ar fi neconditionate.

# margot date 22 October 2012 22:20 +1

:P :P :P :P :P :P :P :P :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

# lory date 7 December 2012 13:11 +3

beneficiarii dc esti prost? si vb asa de tigani eu cred ca tu nu te uiti la tv sa vezi ce fac romni crime violuri si mai multe dar astea 2 as mai inportante care tigani nu fac asa ceva. daca un tigan ai in puscarie ai pentru ca ai sarac si der nevoie o ajuns sa fure sau ca nu o avut bani de avocat. asa ca nu mai judeca tu tigani ca nu esti tu in masura sa ai judeci 

# Madalin Voicu , are o mama foarte dar foarte frumoasa date 4 October 2012 15:06 +2

 Am vazut un reportaj cu  mama lui Voicu , am fost uimita ce baba frumoasa este . mai rar asa femeie distinsa si  trasaturi super de frumoase. Sanatate multa mamei dumitale. 

# bobo date 4 October 2012 18:24 +2

voicu se gîndeste la confortul pdl-istilor acestia urmînd sa ocupe arealul proaspăt eliberat !!! cît mai repede !! ...

# puschea date 4 October 2012 21:17 -3

pai decat condamnati de 3 ori pe zi la cedo... facem reforma. macovei cu ce ce mai ocupa ? aduna voturi.

# Simona date 4 October 2012 22:31 +2

Probleme grave cu matematica. Pai ce ai crezut nea Voicule, ca 8-10 ani primesti pt vatamare corporala din culpa? Mi-a placut capitolul "sunt excluse..." Bine ca a mentioanat delapidarea, astia toti sunt FP :)

# GRIGORE date 7 October 2012 16:39 -2

BRE NEA MADALINE AI SPUS TU CAM MULTE LA ADRESA ROMANILOR . DE TIGANI CE PARERE AI SAU MAI NOU EI NU MAI FURA ,... BAII TIGANII SUNT LENESI , HOTI SI MINCINOSI .ACUM VREI SA-L SCAPI SI PE INFRACTORUL NASTASE DE PUSCARIE . UN DETINUT COSTA STATUL 2500 DE LEI???? SA NU UITAM CAEI SUNT SUSTINUTI DIN TAXE SI IMPOZITE .EU CISTIG LUNAR 1050 LEI, NET SOTIA 800 LEI FIUL MEU ESTE ELEV IN CLASA11-A ASTA VINE CAM 663LEI PE MEMBRU DE FAMILIE CUM SE POATE CA PENTRU UN INFRACTOR SA SE ALOCE ASEMENEA SUME???????? SE PARE CA GUVERNULUI II PASA MAI MULT DE INFRACTORI DECIT DE MUNCITORI ,PENSIONARI SI MAI ALES DE COPII ,CARE PRIMESC MEDICAMENT GRATIUIT IN ULTIMII ANI DE CITE ORI A FOST BOLNAV FIUL MEU I-AM PLATIT MEDICAMENTELE . SA TRAITI BINEEEE JOS CU BASE ,CRINU, SI PINOCHIO

# Lancelot date 7 October 2012 16:48 0

Pana intra legea in vigoare(daca intra ca e proiect la comisii in momentul actual) Nastase e acasa la el demult. Tocmai ca un detinut e platit din banii tai si mai platesti si cauzele numeroase la CEDO pentru conditiile de detentie ar trebui sa te gandesti ca legea nu e tocmai rea.

# ogluma date 7 October 2012 17:12 +2

Nastase mai are cateva sanse de a-si prelungi 'contractul'...si oricum, nu e singurul posibil vizat. Nu zic ca el/ei sunt scopul acestei legi, dar din orice punct de vedere ai privi-o este idioata... Ajungem imediat sa fie mai durereoasa o amenda rutiera de viteza decat o fapta de coruptie. Aberant!!!

# margareta date 22 October 2012 22:19 +2

bine gindit si bine puntat mai sun si oameni care gindesc cu capul nu cu picioarele precum alti <img src=ops:' />

# ionel date 8 October 2012 09:20 +3

foarte multi nu stiti ce vorbiti. puscariile sant pline de unii care au furat gaini sau portofele goale si au primit 5-6 ani sau chiar mai multi ani de inchisoare pt nimic. minimul pentru un furt banal pleaca de la 3 ani,dar cel mai frecvent hotul se alege cu 5 ani.....si problema este ca majoritatea sant nevoiti sa fure. nu au avut parinti directori si membri de partid si nu are cine le cumpara porsche cayene ca altora....cat despre angajare si asta se face cu pile in zilele noastre..........in schimb cei care au furat totul din tara ,au demontat-o si au dat-o la fier vechi sant intelectuali care au gresit in acceptiunea acestor politruci........si nu va mai luati dupa vrajelile cu 2500 de lei pt un detinut..2500 inseamna media care include Ș salarii personal( incompetenti si supranumeric care taie frunza la caini,combustibil,curent electric,telfonie,servicii de reintegrare-care sant facute doar pentru ca rudele unor sus pusi sa mai incaseze niste bani jucand rol de pedagogi si psihoterapeuti,comunicarile cu instanta,tratamente medicamentoase-sant tinuti in puscarii unii care au furat 2 kg de morcovi,au 50 de ani si sufera de diabet si alte boli grave,etc,mai includ diverse servicii asa zis religioase,cheltuieli de judecata,dotari ( catuse,bastoane,arme,etc ), iar asa zisii infractori mananca resturi pe care cainii dumneavoastra le-ar refuza.NU CADETI IN CAPCANA PREZENTATA IN MEDIA.AU NEVOIE DE INFRACTORI PT CA SA JUSTIFICE NECESITATEA MENTINERII IN POSTURI A POLITISTILOR,PROCURORILOR SI JUDECATORILOR,CARE AU SALARII FOARTE MARI,TOACA FRUNZA LA CAINI SI SANT O PRINCIPALA MASA VOTANTA. 90 LA SUTA DIN CAZURILE DE DETINUTI DIN PUSCARIILE DIN ROMANIA NU AU CE CAUTA IN PUSCARII.SANT GAINARI. INSTRUMENTAREA UNUI DOSAR PENAL PINA LA JUDECATA DEFINITIVA COSTA STATUL CEL PUTIN 5000 DE LEI( 50.000.000 VECHI) SI DE MULTE ORI PREJUDICIUL PRODUS DE INFRACTOR NU TOTALIZEAZA 1000 DE LEI. NU VA LASATI ANTRENATI IN PROSTIE.PE ASTA SE BAZEAZA EI SI VOR SA AIBA CAT MAI MULTI PUSCARIASI.NEFERICIREA UNORA ADUCE FERICIREA ALTORA,RESPECTIV SALARII ENORME ,FUNCTII SI PUTERE...............CAUTATI ADEVARUL SI ADEVARUL VA VA FACE LIBERI.........EI VA INTOXICA,VA DAU PAINE SI CIRC SI INCET-INCET NE BAGA PE TOTI LA PUSCARIE.

# Agache date 21 October 2012 16:04 +4

Bine punctat, cred ca in tot ce ati scris, ati evidentiat cel mai bine realitatea asa cum este ea. Probabil ca unii vor sa traiasca in minciuna si se muleaza pe situatie sau pur si simplu nu ii intereseaza de soarta altora. Pentru cei care stau inchisi pentru ca au comis niste infractiuni minore...sau care sunt la prima abatere consider ca gratierea le-ar face cel mai mare bine, in afara faptului ca au familii care ii asteapta acasa si ii sustin neconditionat sunt si ei oameni pentru la urma, ajung sa cred ca noi ajungem sa fim niste animale daca condamnam fara sa stim nimic concret despre acest subiect, sensibil pana la urma, pe care toata lumea il ocoleste. Din punctul meu de vedere, consider ca ideile celor doi politicieni sunt bine venite, atat timp cat gratiatul iese cu o clauza, de comportament, adica la a doua abatere sa i se dubleze sau tripeleze fapta, asa fiecare eliberat se va gandi de doua ori inainte de a face o fapta violenta sau de orice natura. 

# Emil date 8 October 2012 18:33 0

Judecatorii sa mareasca pedepsele pentru infractiunile cu violenta, in mod deosebit pentru talharii , violuri si inselaciune. O sa vedeti ca abia atunci aceste infractiuni vor fi descurajate in cativa ani. Ce ne facem cand astfel de infractiuni sunt pedepsite cu minim de pedeapsa , ba mai mult mai intervine si rducerea acestiea pentru comportament exemplar ?? !! Gratierea acestor infractori nu va aduce cu sine reducerea infractionalitatii marunte in Romania ci dimpotriva. Masurile , de orice fel, trebuie sa serveasca societatii intregi. Acesti doi minoritari , probabil au nevoie sa-si imbunatateasca imagiea in ochii celor din randul carora provin. Nu au nici o analiza serioasa la baza acestui proiect de lege.

# MERY date 21 October 2012 16:55 0

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: [quote name="Emil"]Judecatorii sa mareasca pedepsele pentru infractiunile cu violenta, in mod deosebit pentru talharii , violuri si inselaciune. O sa vedeti ca abia atunci aceste infractiuni vor fi descurajate in cativa ani. Ce ne facem cand astfel de infractiuni sunt pedepsite cu minim de pedeapsa , ba mai mult mai intervine si rducerea acestiea pentru comportament exemplar ?? !! Gratierea acestor infractori nu va aduce cu sine reducerea infractionalitatii marunte in Romania ci dimpotriva. Masurile , de orice fel, trebuie sa serveasca societatii intregi. Acesti doi minoritari , probabil au nevoie sa-si imbunatateasca imagiea in ochii celor din randul carora provin. Nu au nici o analiza serioasa la baza acestui proiect de lege.[/quote]

# Agache date 21 October 2012 16:12 +3

O mica continuare pentru comentariul lasat anterior: " Condamnam oameni care sunt la prima abatere, sau care fac greseli pentru ca nu au ce manca acasa, sau din diverse alte motive. Dar noi ?! Suntem furati in fiecare zi de diversi "politicieni" daca ii putem numi asa. Noi ii votam, noi ii punem pe scaune inalte si tot noi la urma murim de foame si ne complacem in aceasta situatia, ajung la concluzia ca ne meritam soarta cu varf si indesat" si "Pentru cei care au vandut Romania, si pentru cei care au daramat tot ce se putea, de la fabrici, uzine pana la distrugerea agriculturii." Am o singura intrebare, obiectiva: Pe ei cine ii trage la raspundere ? Ei cati ani de detentie ar merita ? Pe ei cine ii judeca?"  Ganditi-va oameni buni, suntem furati si mintiti in fiecare zi, si ne blocam in situatia asta...ajung sa cred ca pana la urma suntem niste marionete. Ma scuzati de exprimare dar parerea nu mi-o schimb. Cred in umanitate si imi doresc ca fiecare om sa aiba o sansa la o viata ! 

# Agache date 21 October 2012 16:13 +4

VOTEZ PENTRU GRATIERE SI VOTEZ PENTRU UMANITATE ! NICIODATA SA NU SPUI NICIODATA SI NOI PUTEM COMITE O GRESEALA SI APOI SA NE GANDIM CA NIMENI NU NE-A DAT NICI MACAR O SANSA CA SA NE REABILITAM !

# MERY date 21 October 2012 16:52 +3

CEI 25000 DE LEI DE CAP DE DETINUT NU AJUNG LA EI NICI 1 LA SUTA SE SCURG IN ALTE BUZUNARE DE ACEEIA NU VOR GRATIERE CA VOR RAMANE CU BURTA GOALA

# anonim date 22 October 2012 19:17 +3

zbatetiva pentru aceasta lege multi sunt nevinovati puscariile trebuesc sa fie la maxim altfel ramanaeu muli pilosi fara servici ce pedepse ar merita toti acei care ne-au condus 23 de ani si au distrus toata romania unde vreti sa munceasca toti acei dedinuti de aceia nu vor gratiere

# anonim date 22 October 2012 19:25 +2

va bateti joc de popor ne-ati vindut tara vindetine si pe noi si asa nu mai e nici un viitor pentru noua generatie  vatati gratierea ca vine apocalipsa pe voi va i-a primi ca-ti distrus o tara frumoasa si bogata. nu va bateti joc faceti oa clauza care mai greseste  sa faca ani grei asa se vor linisti faceti ceva  bun nu hahauri :-|

# stef date 22 October 2012 22:14 0

estia cu stenogramele ce pot pati nimic ca stau prosti inchi sunt de acord  cu anonimul rusine sa va fie care ganditi ca nu merita gratierea  avem noroc cu mass media ca mai aflam cate ceva de guvernati care ne guverneaza deschideti ochi

# mirel date 22 October 2012 22:26 +1

sunteti prosti tare de tot va ginditi numai la tigani dar la confrati nostri care nau avut bani de avocat sau ca cazut pe mana unui judecator bun la suflet care a vrut sa-l bage la parnaie nu va ganditi

# mariana date 23 October 2012 19:05 0

despre jajul din romanica nostra de ce nu vorbiti va scurma gratierea  putina rusine s-a aveti sa dea gratierea care vor sa se intoarca innapoi sunt liberi s-o faca dar s- le dubleze pedeapsa

# celi date 31 October 2012 18:51 +2

sa iasa mai repede legea

# celi date 31 October 2012 18:56 +2

am o curiozitate chiar se lucreaza favorabil la aceasta lege?am si eu un vecin care saracu afost partas la un furt si are3 ani si 9 luni.nici macar nu este hot de meserie.nu stiu ce l-a apucat.

# ANA date 1 December 2012 16:36 +1

sper sa se de-a gratieri pe 1 decembrie sunt si oameni nevinovati -tot tineretul e prin puscarii !se plang ca nu au de unde sa i-a bani sunt 25 milioane da-ti pentru un detinut deci .............. aun nevoie pensionari copii care sufera de boli cumplite

# george date 11 December 2012 08:44 +1

dezamagiri de ce nu se da gratieri s-au terminat alegerile dle ponta cine plateste amenzile de la cedo -intrebare retorica -romanii prosti :-* Madalin Voicu si Nicolae Paun aveti admiratia si stima noastra

# Boita Iuliana date 19 December 2012 09:11 +1

oare dau sau nu gratieri? sau tot minciuni ca de obicei...se gandesc parmalentarii doar la ei si buzunarele lor...?ar fi bine.. macar de dragul copiilor ce au parinte acolo..Da Doamne...

# ANDRA date 26 December 2012 16:51 0

ce gratieri-ce cod penal -sunt 100000 plangeri la cedo care o sa le platim noi...prostii de romani -da gratieri cand au iei de profitat si acum au de profitat chiar credeti ca se duc 25milioane pe detinut -traiesc in conditii mizere -frig...plosnite...paduchi...mancare....zoaie..resturi....mai rau ca porcii.....mai nou au magazin in fiecare penitenciar -smecherii isi baga banii in buzunare-parlamentarii si dl .ponta....etc le convine situatia asta si ne convine si noua !!!!

# Alin date 31 December 2012 01:36 0

Tiganu draq si cine lo bagat in parlament !!! Atata nesimtire domnule , nu pot sa cred , sa eliberam borfasi din puscari , de parca nu avem destui printre noi . Ar vrea tiganu draq sa isi elibereze semenii , tinand cont ca 99% din asa zisi eliberati sunt tigani de ai lui . Si eu sunt de acord cu eliberarea , insa sa-i executam in plus . Vedeti natie de tampiti pe cine ati votat !!!

# Alin date 31 December 2012 01:40 +2

Revin !!! Tiganu draq e acum in USL , asta asti votat popor de tampiti !!! In 23 de ani de la revolutie , astia din USL (PSD + PNL ) ne-au condus 15 , iar voi retardatilor iara pe ei i-ati pus . Popor de plosnite , meritati ca tiganu asta borat sa elibereze si criminali !!!

# ion date 10 January 2013 11:56 0

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :P :P :P :P :P :P :P

# marian date 18 January 2013 03:34 0

si eu am furat shi  urmeaza sa fiu judecat .. dar am furat ca nam avut ce manca si ce da la copii de mancare nam furat de placere... daca am aveam locuri de munca nu sar mai fura , nu sar mai da in cap pe strada .. ar trai toata lumea mai bn..dar ma intereseaza daca a intrat in vigoare  decretul sa stiu imi las familia muritoare de foame acasa in continuare sau ma astept sami incep un nou viitor....Asptept un raspuns...

# mihaela date 27 February 2013 11:07 -1

nu mai faceti ura de rasa rommi fura din alte tari iar voi ati furat tara toata romania

# margareta date 27 May 2013 19:19 +1

nesimtiti din parlament vor vota legea la anul ca au nevoie de voturile noastre pentru europarlamentare si prezidentiale dar sa le tragem o teapa toti care au pe cineva inchisi sa nu-i votam .dar de cei care au daramat intrea tara si au taiato la fer vachi de ce nu vorbiti prostilorrrrrrrrr

# Preda Eusebiu date 19 November 2013 13:13 0

In suma amintita mai sus intra toate costurile de intretinere , inclusiv salariul angajatilor din sistem. Sa stiti ca unii chiar au nevoie de o sansa. Sa speram ca mintilor luminate din fruntea tarii le va da Dumnezeu gandul cel bun.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 14.05.2025 – Radiografia Sistemului care s-a pus in spatele lui Nicusor Dan (Video)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva