15 May 2025

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

Ministrul Titus Corlatean, la Conferinta „Reglementarea medierii – o solutie pentru mediul de afaceri": "Medierea trebuie sa iasa din partea ei de zile negre!". Deputatul Alina Gorghiu a subliniat ca medierea ii face fericiti pe medici si farmacisti

Scris de: L.J. | pdf | print

21 June 2012 15:39
Vizualizari: 4433

 

Marele absent al Conferintei „Reglementarea medierii – o solutie pentru mediul de afaceri", care a avut loc la Institutul Bancar Roman in 20 iunie 2012, a fost premierul Victor Ponta care l-a delegat pe ministrul Justitiei, Titus Corlatean sa transmita mesajul sau mediatorilor si invitatilor la eveniment. La conferinta a fost o prezenta neasteptat de mare - peste 400 de persoane, in conditiile in care plenul Parlamentului a votat in urma cu o zi, in consens politic, modificarile la Legea medierii. Dupa cum se stie, principala prevedere a initiativei adoptate instituie obligativitatea partilor de a participa la sedinta de informare cu privire la mediere, inclusiv dupa declansarea unui proces in instanta, in litigiile privitoare la: protectia consumatorilor, dreptul familiei, cele privind posesia, stramutarea de hotare, raporturile de vecinatate, in domeniul raspunderii profesionale, in litigiile de munca, litigiile civile a caror valoare nu depaseste 50.000 lei si in cazul infractiunilor, cu respectarea unor conditii”. Ministrul Titus Corlatean, care a simtit nevoia sa faca mai multe comentarii, a subliniat in discursul sau ca afirmarea acestei institutii a medierii s-a realizat cu dificultate, iar in cei sase ani de cand a fost data legea pentru mediere „au existat si sustinatori si opozanti”, dar acum a venit timpul ca medierea sa iasa „din partea ei de zile rele”. Corlatean a explicat care este - in opinia sa – importanta implementarii medierii si a adaugat ca pentru a da forma finala a proiectului de lege care a modificat Legea medierii a stat alaturi de deputatul Alina Gorghiu (foto) si au lucrat impreuna cu mai multi specialisti din MJ.


La randul sau, Lucian Isar, ministru delegat pentru mediul de afaceri a declarat ca “dupa o perioada de stagnare, avem sansa unei perioade de crestere". Isar a apreciat ca este nevoie de decizii date intr-un termen scurt, iar mediatori trebuie sa-si promoveze serviciile si interesele cat mai mult. Deputatul Alina Gorghiu a explicat, apoi, care sut imbunatatirile aduse legii si a subliniat - poate si pentru ca era de fata Alina Ghica, presedintele CSM - ca acest for al Justitiei a fost primul care a dat aviz favorabil modificarilor legislative ce au fost adoptate in urma cu doua zile. Privitor la litigiile minore in care se va putea face lumina mai rapid prin mediere, Gorghiu a declarat ca exista "o breasla fericita", cea medicilor si farmacistilor, unde se vor putea rezolva, pe cauze de malpraxis sau alte cauze, medieri profesioniste. Pentru astfel de medieri, sau in cazul in care exista plangeri prealabile, este obligatoriu acceptul victimei de a demara medierea.

"Nu exista nicio prevedere contradictorie noilor coduri, a conchis deputatul liberal. Florin Iordache, deputat PSD si vicepresedinte al Comisiei Juridice a Camerei Deputatilor, a subliniat aportul actualului secretar de stat Maia Teodoroiu, care pe vremea cand detinea, in 2003, aceeasi functie, a demarat proiectul Legii mediere, lege in baza careia s-a dezvoltat aceasta noua profesie de mediator. Situatia in care se afla instantele, incarcatura cu dosare pe cap de magistrat si faptul ca efectul il constituie punerea unor termene foarte indepartate in multe dintre litigii a fost adusa in discutie de reprezentantul renumitei case de avocatura Tuca, Zbarcea si Asociatii, avocatul Cornel Popa. Acesta a spus ca termenele date la interval de aproape un an "nu este un lucru bun pentru justitia romana si a punctat: "Medierea mi se pare o alternativa", iar acum exista "o schimbare de filosofie".

Parteneri in aceasta actiune extrem de importanta pentru traseul medierii in Romania sunt Asociatia „O sansa pentru viitor”, Camera Consultantilor Fiscali, Uniunea Nationala a Mediatorilor din Romania, Consiliul de Mediere, SCA Tuca Zbarcea si Asociatii, Serban & Musneci Associates, CEC Bank, Asociatia Pro Medierea, Universul Juridic, Camera de Comert si Industrie a Romaniei, Wolters Kluwer Romania si Asociatia Centrul Avocatilor Mediatori.

 

Comentarii

# Cristi P. Sturzu date 21 June 2012 16:18 +4

Corlățean e ministru la justitie? Cu un asemenea comportament ... Corlatean e ministru al justitiei? Vai, lume, vai! Citez din articolul de mai sus, cateva randuri ..."Dupa cum se stie, principala prevedere a initiativei adoptate instituie obligativitatea partilor de a participa la sedinta de informare cu privire la mediere, inclusiv dupa declansarea unui proces in instanta, in litigiile privitoare la: protectia consumatorilor, dreptul familiei, cele privind posesia, stramutarea de hotare, raporturile de vecinatate, in domeniul raspunderii profesionale, in litigiile de munca, litigiile civile a caror valoare nu depaseste 50.000 lei si in cazul infractiunilor, cu respectarea unor conditii” Adica, pentru toate litigiile enumerate, un mediator trebuie sa aiba OBLIGATORIU cunostinte juridice TEMEINICE. Adica un oarecare mediator, care pana ieri a lucrat ca inginer la SMA, poate media un litigiu in materia dreptului civil, avand obiect

# cocolino date 21 June 2012 17:58 +4

eu am impresia ca ori este indragostit ori nu are ce face acest ministru. mai mult da in cap licentiatilor in drept, avocati in unbr structura bota si incurajeaza babele si betivii sa practice activitati cu specific juridic. s-a intors lumea cu fundul in sus. si apropo cine naiba este alina gorghiu asta? a avut macar o mediere in viata ei? a participat in vreun proces in calitate de aparator? toata ziua calare cu rahatul numit mediere.individa ar trebui sa citeasca actele de dispozitie ale partilor( tranzactia, achiesarea ). e clar ca legile sunt facute de timpiti pentru timpiti. hai traditionalilor, aici ar trebui sa ne aliem sa ne aparam meseria pentru care am muncit si invatat 4 ani de facultate. stati si mincati rahat pe site si boschetarii juridici, cu facultatea de educatie fizica, fac pe-a mediatorii. 

# steluta date 21 June 2012 20:25 +1

ce tampenie si medierea asta cu oricine are o facultate poate media! inca o breasla inventata bineinteles cu structuri de conducere cu taxe.... sa vedem cate zile va avea!

# nimeni date 21 June 2012 20:28 0

Cred ca au vrut sa copieze institutia Judecatorului de Pace din USA. A mai fost si la noi o astfel de institutie, pana in '89, erau numite Comisii de Impaciuire.

# nick date 21 June 2012 21:58 +1

nu are nici o treaba cu impaciuirea. mai legiuitorilor care dati legi cu c...urul, la mediere se inventeaza procese ca la primul termen don mediator sa trimita partile cu un inscris de rahat numit acord de mediere, prin care vezi doamne isi tranzactioneaza disputa inventata. de fapt mediatorul cistiga ceva parale, instanta se alege cu un dosar in plus iar statul nu incaseaza decat niste farimituri. ati inteles magaria? individa din poza e o nulitate care vrea sa iasa in evidenta printr-o timpenie care mai mult incurca decat ajuta. practic rapeste din cascavalul avocatilor, acum niste boschetari pot face pe-a notarii si pe-a juristii in instanta fara a fi acuzati ca practica fara drept avocatura clandestina. dar multi dintre voi, iau de bune afirmatiile baronului florea si iordachescu ca aripa concurenta va ia piinea. nu va ia nimic voua fraierilor, ii scade peschesul lui florea si celorlati decani.adevaratii hoti si impostori sunt aceste matracuce si boschetari care fac pe-a avocatii. 

# Ezoteric date 22 June 2012 00:05 0

Bai,lasati l in pace pe ministru,ca are probleme serioase ! A fost la conferinta cu retarzii din anp,paznicii de oameni,acum rezolva treburile astea cu medierea,mai are niste delegatii din tadjikistan si somalia,probleme,bai... Cu asta in fruntea justitiei o sa scapam sigur de securitate si de procurorii vopsiti in judecatori,sunt morti de spaima aia cand vad ce tare e ministrul !

# gogu date 22 June 2012 07:55 0

Medierea este inca o aflare in treaba. Ce scop sa aiba medierea cand nu e facuta de juristi? Ce sa spuna un inginer partilor? va taia o chitanta si le va ura succes partilor... Si? Ce s-a rezolvat?

# nimeni date 22 June 2012 09:04 +1

Uite, sunt de acord cu tine, medierea este o aflare in treaba. Dar, uite si reversul: justitia este infaptuita, chipurile, de profesionisti. Ti se pare ca am fi intr-o tara cu justitie normala? ti se pare ca cei care lucreaza la infaptuirea justitiei sunt profesionisti? mie mi se pare ca suntem intr-o tara unde majoritatea celor care au legatura cu justitita sunt habarnisti. Ajung sa cred ca e mai bine sa fie judecator un om care judeca cu bunsimt, care este cu adevarat impartial, chiar daca ii lipseste din educatie componenta juridica.

# Un mediator date 22 June 2012 13:22 +1

Cu siguranta ati ignorat cu buna-stiinta legea medierii. Un inginer, un jurist, un agronom, culmea, nu le "spune" nimic partilor, caci prin lege nu are voie sa le dea sfaturi, consultanta juridica, etc. Le faciliteaza doar comunicarea...... Pentru asta credeti ca trebuie sa fii neaparat jurist? Dar, sunt convinsa ca stiati deja acest lucru.....

# :)) date 22 June 2012 16:38 0

inteleg ca dupa 40 de ore de "invatare" si 4.000 ron achitati catre o Uniune, toti cei care nu au avut succes in profesia de baza imi pot dirija clientii (cu MBA si experienta in afaceri de milioane de euro) sa isi rezolve disputele. sunteti chiar glumetz. cum poti face asta daca nu cunosti elemntele de baza de la care pleaca respectivul litigiu astfel incit sa iti dai seama - ca mediator - cine are o pozitie intransigenta si contrara legii? in alta rdine de idei, daca nu consti legea, cum poti garanta ca acordul de mediere nu incalca normele imperative? ai un avocat consultant? atunci de ce ar mai fi nevoie de mediatori si nu ne ocupam ca toti avocatii sa devina mediatori?

# Un mediator date 22 June 2012 18:01 +1

1. In primul rand, sunt convinsa ca se stie ca un numar impresionant dintre mediatori sunt chiar avocati !!!!!!!!!!! Restul sunt consilieri juridici si un numar foarte mic de ingineri, agronomi, economisti, psihologi, etc. Asa ca, sa nu ne mai legam cu dispret de alte profesii ca nu este nici moral, nici elegant. 2. Legea imi da dreptul sa colaborez cu un avocat pentru a-mi lamuri anumite aspecte.... 3. V-as invita la o mediere sa vedeti cat din ceea ce fac necesita cunostinte juridice (personal eu le am) si am mai putea discuta dupa aceea! 4. Sunt multi care au succes in profesia de baza, cel putin din ceea ce cunosc eu, dar in mod hilar, se pare pentru unii, chiar mai doresc sa mai faca si altceva, mai ales ca nu sta lumea la coada pentru mediere astfel incat sa fii impiedicat sa=ti faci meseria de baza. 5. Nu stiu de ce mare parte din oameni sunt tentati sa-si gaseasca tot soiul de scuze pentru nefericirea si insuccesul lor, in actiunile altora. Eu am invatat ca daca ceva nu merge bine e cazul sa caut in primul rand in "curtea mea" si sa vad ce nu fac bine !.......

# altul date 4 November 2012 14:59 0

voi care atat credeti ca aveti dreptate pe aici ...aflati asa am clienti de nu am timp de ei...de ce am ales sa fiu mediator..tocmai pentru ca nu mai cred in conflicte si in maniera in care se face dreptate azi in ROmania si in lume, indiferent unde..tot partile stiu ce e mai bine pentru ele....nu altcineva..avocatul sa-si vada de drumul lui de litigant la instanta...pentru ca aasta tb sa faca un avocat pe baza capacitatii sale oratorice sa castige sau sa incerce orice sa-si apere clientul in instanta si ata...daca ati pune mana pe carte ati vedea ca si domeniul justitiei este structurat cum trebuia si ca mediatorul are locul lui bine intepenit acolo...asa ca deci mana pe carte si lasati cuvintele urate si atitudinile frustrate de pe aici...aveti altceva de facut sa va faceti viata mai usoara si sa va cresteti copiii decat sa vorbiti asa de urat incat sa faceti si literele sa se inroseasca de rusinea voastra....rusine celor care-si dau cu parerea si fara o documentare prealabila...

# Lola date 22 June 2012 09:27 -2

Fetita de centura a parlamentului,vestita prin escapadele amoroase cu Olteanu, Voicu de la Calafat, unguru bulan si altii, imorala din tata in fica, acum face pe morala.Vine sa dea lectii de impaciuire , cele mai potrivite pt ia este cum te impaci pe zicala,,bag-o tu cu mana mea sa nu vie vina ta"Du-te cu medierea ta de aici curvistina rafinata.De cand ai inceput sa ****** la biberon te-ai lungit precum lupta de clasa

# gogu date 23 June 2012 18:57 0

Logica este urmatoarea: mergem la un mediator, care ne aduce un avocat. Sigur ca se poate, dar de ce nu mergem direct la avocat?

# LICA date 25 June 2012 13:26 0

FARA MEDIERE, DEOARECE PROBELE SUNT ELOCVENTE. Avand in vedere dezvaluirile cutremutratoare ,facute la postul de tv.antena 3 si confirmate de Ministerul Apararii Nationale ,potrivit carora ,fostul ministru al Apararii ,Oprea Gabriel ,in complicitate cu Presedintele Romaniei ,Seful SMG ,Seful Directiei Management si Resurse Umane ,Seful Directiei Mobilizare din MAp.N si Comandantii Centrelor Militare ,au semnat decrete si ordine de avansare in grad militar in mod fraudulos ,unor civili si obedienti militari ,contrar prevederilor Legii nr.80/1995 -situatie fara precedent ,care afecteaza si pune in pericol siguranta nationala a Romaniei si credibilitatea institutiei militare in fata partenerilor NATO ,Filiala 1 Pitesti SCMD ,cere Conducerii Centrale a SCMD ,prin Departamentul Juridic ,sa propuna ministrului Apararii Nationale ,inceperea de urgenta a procedurilor de sesizare a Parchetului General si Instantelor de Judecata .

# gingirel date 30 September 2012 09:35 0

Stimata lolita, si stimati avocati, tocmai dvs. discutati de scoala? si de pregatire? rade ciob de oala sparta, pai sa ne aducem aminte cati dintre dvs. au facut facultatea la stat, fara bani (fff putini) si restul (aproape toti) pe bani, la facultatile private, la fabricile de facut diplome, unde nu dadeati cu zilele pe la cursuri, dar dadeati bani ca sa va rezolvati problemele. Dupa ce v-ati cumparat diplomele, cu bani grei, va duceti prin instante si aberati pe langa subiectul procesului, iar dupa ce iesiti din sala va dati mari in fata clientului ca " ai vazut ce i-am zis-o la judecator? Aglomerarea instantelor se datoreaza in mare parte avocatilor care cer amanari pe motiv ca n au citit dosarul, sau nu se prezinta la proces, ca sunt la alte instante. Deci daca sunt altii (mediatorii) care pot elibera instantele de dosare, sunt bineveniti sa o faca. si printre ei sunt nulitati care nu au ce cauta in aceasta breasla, ca si la avocati, dar acestia vor disparea din mers.

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 14.05.2025 – Radiografia Sistemului care s-a pus in spatele lui Nicusor Dan (Video)

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva