29 March 2024

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

POLITICUL SE TEME SA IA O DECIZIE NECESARA – Senatul a respins proiectul de lege al deputatilor Madalin Voicu si Nicolae Paun privind amnistierea infractiunilor cu pedepse mai mici de 4 ani si gratierea pedepselor de pana la 6 ani. Capacitatea legala de cazare in inchisori este depasita cu 40%, iar anual Romania este condamnata in zeci de procese la CEDO (Proiectul)

Scris de: L.J. | pdf | print

22 May 2013 17:10
Vizualizari: 11319

 

Proiectul de lege initiat de catre deputatii Madalin Voicu si Nicolae Paun privind aministierea unor infractiuni si gratierea unor pedepse a fost respins miercuri, 22 mai 2013, de Plenul Senatului. Impotriva initiativei au votat senatori atat din Opozitie, cat si din USL. Decizia a fost luata cu 84 de voturi “impotriva” si 12 voturi “pentru”. Proiectul va fi trimis spre dezbatere la Camera Deputatilor, care este si camera decizionala.


Initiativa legislativa a deputatilor Madalin Voicu si Nicolae Paun are ca scop manifestarea unui act de clementa fata de persoanele care se afla la prima abatere si au comis fapte antisociale minore. Mult mai important, proiectul urmareste ca Romania sa intre in randul tarilor europene in ceea ce priveste conditiile de detentie din inchisorile nationale, in care capacitatea legala de cazare este depasita cu 40%.

De altfel, tocmai din cauza acestui ultim aspect, Romania este condamnata anual in zeci de procese la CEDO pentru conditiile improprii de detentie, statul fiind obligat la plata unor despagubiri importante chiar catre autorii unor infractiuni, detinuti in conditii umilitoare.

Pe de alta parte, in opinia multor sefi de penitenciare, numeroase persoane condamnate la privarea de libertate nu ar trebui sa fie detinute, reeducarea lor putandu-se face mult mai eficient prin alte metode alternative.

Prezentam proiectul deputatilor Madalin Voicu si Nicolae Paun respins de Senat:

LEGE

privind amnistierea unor infractiuni si gratierea unor pedepselor Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege

Art. 1 – Se amnistiaza infractiunile pentru care Codul penal sau legile speciale prevad o pedeapsa privativa de libertate pana la 4 ani inclusiv sau amenda.

Art. 2 – (1) Se gratiaza in intregime pedepsele cu inchisoare de pana la 6 ani inclusiv, precum si pedepsele cu amenda, aplicate de instanta de judecata.

(2) Prevederile alin. (1) se aplica indiferent de modalitatea de executare a pedepsei inchisorii dispusa de instanta.

(3) Se gratiaza in intregime masura internarii intr-un centru de reeducare, luata fata de minori de catre instantele de judecata.

Art. 3 – Se gratiaza in parte:

a) cu 1/3 pedepsele cu inchisoare intre 6 si 8 ani inclusiv;

b) cu 1/5 pedepsele cu inchisoare intre 8 si 10 ani inclusiv;

Art. 4 – (1) Prevederile art. 1 – 3 nu se aplica celor condamnati pentru infractiuni savarsite in stare de recidiva si celor care sunt recidivisti prin condamnari anterioare.

(2) Nu beneficiaza de prevederile art. 1 – 3 cei care au savarsit urmatoarele infractiuni:

A. Infractiuni reglementate de Codul Penal:

1) infractiuni contra sigurantei nationale prevazute in art. 155 – 173;

2) infractiunile de omor, prevazute in art. 174 – 176;

3) vatamarea corporala prevazuta in art. 182;

4) lovirile sau vatamarile cauzatoare de moarte prevazute in art. 183;

5) lipsirea de libertate in mod ilegal, prevazuta in art 189;

6) violul prevazut in art. 197;

7) actul sexual cu un minor prevazut in art. 198, alin 2-4;

8) perversiunea sexuala prevazuta in art. 201, alin 2-5;

9) incestul prevazut in art. 203;

10) talharia prevazuta in art. 211;

11) inselaciunea prevazuta in art. 215, alin. 2-5;

12) delapidarea prevazuta in art. 215, indice 1, alin. 2;

13) ultrajul prevazut in art. 239, alin. 2 si 3;

14) tortura prevazuta in art. 267 indice 1;

15) represiunea nedreapta prevazuta in art. 268;

16) evadarea prevazuta in art. 269;

17) inlesnirea evadarii prevazuta in art. 270;

18) parasirea postului si prezenta la serviciu in stare de ebrietate prevazute in art. 275, alin. 3;

19) nerespectarea regimului materialelor nucleare sau al altor materiale radioactive prevazuta in art. 279 indice 1;

20) falsificarea de monede sau alte valori prevazuta in art. 282;

21) falsificarea de valori straine prevazuta in art. 284;

22) detinerea de instrumente in vederea falsificarii de valori prevazuta in art. 285;

23) nerespectarea dispozitiilor privind importul de deseuri si reziduuri prevazuta in art. 302, indice 2, alin. 2;

24) traficul de stupefiante prevazut in art. 312;

25) falsificarea de alimente sau alte produse prevazuta in art. 313;

26) punerea in primejdie a unei persoane in neputinta a se ingriji prevazuta in art. 314;

27) relele tratamente aplicate minorului prevazute in art. 306;

28) proxenetismul prevazut in art. 329.

B. Infractiunile reglementate de legi speciale

1) infractiunile prevazute in art. 19 – 16 din Legea nr. 51/1991 privind siguranta nationala a Romaniei;

2) infractiunile prevazute in art. 11 – 16 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, cu modificarile ulterioare;

3) infractiunile prevazute in art. 2 – 8 si art. 10 – 14 din Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, cu modificarile si completarile ulterioare;

Art. 5 – Faptele care, potrivit art. 18, indice 1, din Codul Penal, nu prezinta pericolul social al unei infractiuni, nu se mai sanctioneaza, iar amenzile si celelalte sanctiuni cu caracter administrativ aplicate pentru asemenea fapte nu se mai executa, in masura in care nu au fost executate;

Art. 6 – In cazul aplicarii in mod succesiv a unor dispozitii de gratiere, cu privire la aceeasi pedeapsa, se va lua in considerare numai dispozitia de gratiere mai favorabila condamnatului;

Art. 7 – Gratierea nu se aplica celor care nu au inceput executarea pedepsei inchisorii, deoarece s-au sustras de la executarea acestora, precum si celor care au inceput executarea, dar ulterior s-au sustras;

Art. 8 – Persoanele gratiate care, in decurs de 3 ani, savarsesc cu intentie o infractiune vor executa, pe langa pedeapsa stabilita pentru acea infractiune si pedeapsa sau restul de pedeapsa ramas neexecutat ca urmare a aplicarii prezentei legi.

Art. 9 – Dispozitiile prezentei legi se aplica numai faptelor comise pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi.

* Cititi aici proiectul deputatilor Madalin Voicu si Nicolae Paun

Comentarii

# Raneti Tudor date 22 May 2013 19:38 +1

V-am mai zis si ma repet. Singura functie CEDO e sa fure Romania de bani sub justificarea ca imparte justitie, adica va fura pe voi contribuabilii, si pentru aceasta suntem in UE, ca sa fim taxati pentru ca Romania e o tara de rahat si nu o tara de bon ton, dupa ce de la revolutia din 1989 inclusiv tot dezastrul national a fost operat tot de vest, chiar daca prin concursul localnicilor, in primul rand incepand cu criminalul Iliescu, si cu mafia magistratilor ce este responsabila pentru productia de canalii si gainari in Romania, dat fiind ca justitia este fundamentul societatii civilizate. CEDO se pronunta doar in cauzele in care fura bani de la Romania, spre exemplu cazul aceluia care a murit in cancer, CEDO a taxat Romania post mortem fiindca era mult mai grav postmortem decat ante, adica atunci cand actul privarii de viata a fost consumat, ori, interesul CEDO si al UE e sa faca bani de pe urma nenorocirii Romaniei, nu sa previna nenorocirea poporului roman.

# Raneti Tudor date 22 May 2013 19:41 0

Amintesc ca sociopatul, prin definitie, este acela care pune interesul sau deasupra vietii altor oameni, ori asta fac judecatorii de la CEDO literalmente, la fel ca judecatorii romani dealtfel. In definitie se incadreaza si politicienii romani. Sociopatul este un psihopat constient de faptele sale, insa lipsit de orice valoare umana, empatia implicit compasiunea spre exemplu, fapt ce sta la baza intregii sale tulburari de personalitate antisociala, faptul ca se considera superior semenilor sai si avizat sa victimizeze pe oricine ii dicteaza interesele de regula ilegitime, motiv pentru care puscariile sunt po******te de sociopati in general

# raneti fa un control! date 22 May 2013 19:56 +10

e nevoie, crede-ma!De fapt, tu ce vrei, si ce cauti pe-aici?Ideea-i alta, cretinule, acte de gratiere dadea pana si ceausescu(chiar periodic), si in situatia actuala chiar e nevoie. Si asta din mai multe motive, pentru ca sunt pline puscariile de o gramada de fraieri care chiar nu pun in pericol pe nimeni.

# porumbel date 22 May 2013 22:53 -7

Unu la mana: decizie necesara?! Mai bine faceti lobby pentru construirea de puscarii, amaratilor. Ce e necesar in a slobozi zeci de mii de infractori asupra po******tiei? Doi la mana, pentru raneti fa-ti un control. Fa-ti tu un control, microcefalule. iti doresc cu nespusa ardoare sa te viziteze la domiciliu in creierii noptii unul dintre fraierii care nu pun in pericol pe nimeni si sa te tina cu cutitul la jugulara in timp ce un alt inocent iti rezolva nevasta. Dupa ce toate acestea vor fi avut loc, te astept cu comentarii pertinente, obiective, impartiale si corecte dpdv politic. Nediscriminatorii adica, anencefalule. Si nu ma exprim in metafore. Chiar iti doresc asta.

# eu date 23 May 2013 12:39 +9

Inainte sa deschizi gura ai face bine sa verifici si ce spui,de unde zeci de mii de infractori eliberati? Vezi pe siteul ANP-ului cat se incadreaza,sunt vre-o 4500 de detinuti in regimul semideschis adica cei vizati de respetiva gratiere,majoritatea condamnati pt mizilicuri nu pentru fapte cu violenta,care oricum mai au putin pana la eliberare ,deci nu vor fi eliberati talharii,violatorii,criminalii etc.Daca nu te simti in siguranta poti emigra,lumea e mare,gaseste-ti un loc safe pt tine si familia ta si scuteste-ne cu lamentarile tale! Faptul ca statul este condamnat trimestrial de CEDO pt conditiile de detentie la plata unor sume marisoare(pe care tot noi le platim) ti-se pare normal? Faptul ca ANP-ul nu mai are buget desi suntem la jumatatea anului,ti-se pare ok?

# parerea mea date 23 May 2013 13:44 -3

Viteazule, pun pariu ca daca te vei intalni cu vreunul dintre cei pe care ii deplangi, ti-ar trebui cam doi pampersi.

# eu date 23 May 2013 15:29 +7

Gratiati sau negratiati tot vor iesi intr-o zi,si atunci inseamna ca trebuie sa porti pampersi la tine tot timpul :D Sau in mintea ta ingusta crezi ca daca nu vor fi gratiati vor ramane acolo vesnic? Aici este vorba de o politica penala de decongestionare a penitenciarelor patriei=>reducerea costurilor cu intretinerea respectivilor=> conditii mai bune de detentie(atat pt ppl cat si pt fpss)=>mai putine condamnari la CEDO....etc Daca ti-ai da jos ochelarii de cal ai vedea in ansamblu situatia. Impactul social este acelasi,fie prin liberare conditionata fie prin gratiere.

# parerea mea date 23 May 2013 16:13 -3

Deci daca tot vor iesi odata eu zic sa nu mai fie condamnati deloc. 0 cheltuieli judiciare, 0 condamnari CEDO, 0 costuri de intretinere dar si 0 preventie generala. Asa m-am saturat de toti habarnistii care isi inchipuie ca daca au fost avocati din oficiu de vreo 2 ori in viata gata au atins iluminarea juridica. Doar mintea larga si atotcuprinzatoare a unui avocatel putea gandi in asemenea termeni.

# eu date 23 May 2013 16:58 +5

Sistemul nostru corectional oricum face preventie generala 0,sistemul nostru face doar o preventie temporara care dureaza doar cat executarea pedepsei,procentul de recidiva este exagerat de mare asa ca problemele vor persista!Deci din acest punct de vedere sunt de acord cu tine,dar asta nu inseamna ca gratierea nu este binevenita prin prisma celorlalte aspecte!Problema este ca nu avem un sistem corectional apt sa reeduce si sa reintegreze condamnatii si fostii condamnati! Pe langa probleme de sistem avem si atotstiutori care arunca cu parerea de frica posibililor viitori eliberati!

# parerea mea date 23 May 2013 23:15 -3

Habar n-ai ce inseamna preventia generala ....... mars inapoi in facultate. De fapt vina nu este a ta ci este a profesorilor care te-au deformat si ti-au bagat in cap ca gloria suprema o reprezinta un onorariu penibil de avocat si trei prostii pe care le rostesti in fata instantei dintre care una este \"e baiat bun, nu-l condamnati\".

# eu date 23 May 2013 17:03 +5

Sistemul nostru corectional oricum face preventie generala 0,sistemul nostru face doar o preventie temporara care dureaza doar cat executarea pedepsei,procentul de recidiva este exagerat de mare asa ca problemele vor persista!Deci din acest punct de vedere sunt de acord cu tine,dar asta nu inseamna ca gratierea nu este binevenita prin prisma celorlalte aspecte!Problema este ca nu avem un sistem corectional apt sa reeduce si sa reintegreze condamnatii si fostii condamnati! Pe langa probleme de sistem avem si atotstiutori care arunca cu parerea de frica posibililor viitori eliberati!

# 4-5000 date 23 May 2013 22:01 -5

Sper ca cei 4-5000 să te violeze cât mai repede şi de cât mai multe ori. Poate atunci îţi schimbi părerea.

# Raneti Tudor date 28 May 2013 09:21 0

[quote name=\"raneti fa un control!\"]e nevoie, crede-ma!De fapt, tu ce vrei, si ce cauti pe-aici?Ideea-i alta, cretinule, acte de gratiere dadea pana si ceausescu(chiar periodic), si in situatia actuala chiar e nevoie. Si asta din mai multe motive, pentru ca sunt pline puscariile de o gramada de fraieri care chiar nu pun in pericol pe nimeni.[/quote] \"Ce caut eu pe aici\", e sa fac justitie, si sa contrez mafia magistratilor mafioti si infractorii pe care aceasta mafie ii apara. \"Ce caut eu\" e sa previn scelerati sociopati ca tine sa distruga societatea civilizata, respectiv sa infund puscaria cu sociopatii scelerati ca tine si sa opresc raul inutil creat de acestia, spre exemplu ginta de sociopati scelerati, administratia mafiota SC ROMANIA HIPERMARCHE SA (Cora), si angajatii sai infractori

# Tudor Raneti date 19 October 2013 13:57 0

Tocmai, fiindca \"pun in pericol pe nimeni\", iar eu in ochii tai sunt nimeni, ma pun in pericol pe mine. Daca nu te pun in pericol pe tine, nu inseamna ca nu ma pun in pericol pe mine. Intelegi cat esti de prost daca trebuie sa-ti explic ceea ce este evident? :D Udrea avea control asupra fondurilor pentru locuinte, ori, guvernul putea sa directioneze fonduri pentru puscarii, sau locuinte, dar in schimb s-a ocupat cu constructia de partii de schi, proiecte ale clientelei politice, si izgonirea pustnicilor din preajma partiilor de schi :D Cine e cretinul de fapt? Eu cu adevarul, sau tu cu Udrea? :D

# Tudor Raneti date 19 October 2013 13:59 0

Pardon, n-am facut acordul cretinilor la plural. Eu sau voi (cei zece votanti + ai cretinului) si Udrea, Basescu, Boc s.a.m.d. Poporul a votat in vara 2012. Tu vii cu 10 votanti, eu vin cu 7.4 milioane :D

# Ezoteric date 23 May 2013 00:04 +12

Hai sa nu mai vorbim de ceausescu. Se pare ca ala chiar era uman si avea politici,inclusiv penala. Oricum ceea ce hotara,bine sau rau,era hotararea lui si a partidului comunist,nu venea pe fax de la bruxelles.

# Raneti Tudor date 28 May 2013 09:23 0

[quote name=\"Ezoteric\"]Hai sa nu mai vorbim de ceausescu. Se pare ca ala chiar era uman si avea politici,inclusiv penala. Oricum ceea ce hotara,bine sau rau,era hotararea lui si a partidului comunist,nu venea pe fax de la bruxelles.[/quote]Ceausescu era un fascist, si au facut puscarie destui nevinovati din cauza asta pe vremea cand era neimpuscat

# Ezoteric date 23 May 2013 00:20 +8

Hai sa nu mai vorbim de ceausescu. Se pare ca ala chiar era uman si avea politici,inclusiv penala. Oricum ceea ce hotara,bine sau rau,era hotararea lui si a partidului comunist,nu venea pe fax de la bruxelles.

# mircea date 23 May 2013 07:40 -10

Scorpionu si nenea Medelin sa grabira,sa aiba un bob zabava,sa faca asemenea propuneri dupa ce va fi judecat si condamnat pretinul si parteneru de afaceri Marean Vanghelie,ca el nu suporta izolatia si termoizolatia eftina,sa fie scumpa chiar daca e  foarte proasta ca sa aduca profit cat mai mare

# parerea mea date 23 May 2013 09:19 -7

Imi doresc doar un lucru in acest moment ........ cei care doresc eliberarea beneficiarilor proiectului de lege amintit sa se intalneasca cu unul dintre acestia pe o strada intunecata si fara martori prin preajma. Dupa aia or sa tipe ca din gura de sarpe ca statul de drept nu-i apara. Ne condamna CEDO la plata unor despagubiri care oricum sunt cu mult mai mici decat prejudiciile pe care cei inchisi le vor produce liberi fiind.

# alexandra date 23 May 2013 13:44 +5

Pentru cei care nu cunosc situatia reala, dramatica dintr-un penitenciar romanesc, ii rog sa incerce sa afle care este adevarul. Ceea ce prezinta media referitor la drepturile unui condamnat este aproape inexistent in realitate.As intreba daca pedeapsa de privare de libertate, implica sa stai cate 30 in camera intr-un aer irespirabil, fara apa calda, mancare de neatins(bucata de piinea asezonata cu gandaci), plosnite, gandaci,sobolani de care trebuie sa te feresti atunci cand mergi la ****** si foarte multe boli care nu pot fi ignorate TBC, HIV, hepatite . In aceste condititii pot fi reabilitati niste oameni? Sunt pline penitenciarele de tineri care vor fi marcati pe viata de aceste conditii.Cred ca o aprofundare a situatiei reale si ceva empatie ar ajuta mult.

# parerea mea date 23 May 2013 16:20 -2

Dar la situatia ingrata a victimei unui furt comis prin patrunderea in domiciliu te-ai gandit? Vad ca ne dam de ceasul mortii pentru soarta unor infractori dar de doare la trei metrii in spate de partile vatamate. Draga mea naiva cum ti-ar pica sa fi violata (doamne fereste) si sa-l vezi pe nenorocit gratiat? (problema ipotetica).

# tot eu date 23 May 2013 19:53 +2

Prietene esti prost rau,de de daune materiale si morale ai auzit? Stii la ce folosesc?Sau iti faci impresia ca incarcerarea inculpatului se face spre satisfactia victimei?

# parerea mea date 23 May 2013 23:11 -2

Dle. avocat din oficiu nu mai bine te-ai autodepasi si prin tacere ai face dovada evolutiei personale (caci profesionale ai atins-o de mult in momentul in care ai luat bac-ul)? Lasa-ma nene cu iluzoriul unor despagubiri care in practica, spre stupefactia ta, nu se platesc niciodata.

# avocat traditional date 23 May 2013 14:59 +3

problemele sunt destul de complicate pentru a le putea rezolva pe net.Alexandra are ,in paqrte,dreptate.Conditiile din sistemul peniotenciar roman nu sun t nici 50% din ce ar trebui sa fie in Romania.Nota bene IN ROMANIA si nu in tari civilizate.In adevar,sunt condamnati(chiar recidivisti) ;pentru niste mizilicuri,infractiuni ,,anemice,, fara importanta ori rezonanta sociala.Sunt altii care au pedepse mari dar pentru infractiuni de ,,gulere albe..E derept,prejudiciile sunt mari dar ce cauta ei in puscarie pentru ani multi din moment ce ar putea fi gratiati?Sunt de acord,cei cu infractiuni urate(dupa mine furturi din locuinte,talharii,violuri,trafic de persoane-daqr adfevaratul nju cel din mintea DIICOT,lipsiri de libertate cu procedee urate si pentru scopuri mizerabile,omoruri cu premeditare ori cu deoseb ita vioilenta-nu cele rezultate dintr-o bataie banala etc) sa astepte la rand,dar ceilalti ar putea fi eliberati prin gratiere.De acord si cu amnistia pentru fapte cu pedepse mici.E drept,daca ar ,,veni,,un astfel de decret noi avocatii nu am prea avea obiect al muncii,dar prefer situatia decat aceea din penitenciare.Iar pentru scepticii in legatura cu efectul pozitiv al gratierii am sa le spun ceva:ori gratiati,ori liberati la termen,daca sunt soi rau tot o vor comite.Si in fond ,de ce sa suportam din buzunarul nostru intretinerea puscariasilor din moment ce ar pjutea fi liberati si reintegrati.Va spue unul care se pricepe si stie:alocatia zilnica pentru un detinut(am inclus tot aici,inclusiv salariile gardienilor,intretinerea caldirilpor,etc) mica ,mare cum este,nu este folosita pentru detinut,cel putin inm privinta hranei,medicatiei,conditiilor de igiena.Verificati(daca puteti) si imi veti da dreptate).

# pt \'porumbel\" date 23 May 2013 16:21 +5

bai retardule, citeste oligofrenule ce infractiuni sunt exceptate si dupa aia zi-o pe-aia cu cutitu\' si cu cine ti-a violat nevasta(probabil ti s-a si intamplat,sociopatule)!Nu meriti vreun raspuns dar vorbesti ca prostu care se uita pe la B1 tv, fara sa ai habar despre ce e vorba!

# avocat traditional date 23 May 2013 22:45 +1

Tot idiot,tot idiot?mai bolovane,nici nu astept raspuns de la prosti,asa ca nu te stradui.De fapt mi-ai dat un raspuns,in dstoitul tau de derbedeu.Ca un avocat adevarat,care stie carte,arfe nu nuimai po facultate dar si un doctorat,mi-am spusd o parere asupra unor probleme la care ma pricep.daca ai fi avut minte ai fi inteles.Naparca din tine,dublata de un IQ subliminal,.nu te-a lasat sa stai deoparte.Si ai cazut la musca.Esti jalnic mai penalule,esti jalnic.

# 992 date 23 May 2013 22:53 -2

Bah da\' prost mai esti ..... ce este aia \" IQ subliminal \" ??? Zici ca esti avocat la flocea ? Ca ai si un doctorat ? In ce anume ? In prostie universala ? Vai de capul tau ala sec ......

# avocat traditional date 23 May 2013 23:14 0

Mai da prost esti.Nu te-ai prins ca am vrut sa zic sublim?Dar daca tot ai iesit cum a iesit,ia vezi tu in DEX si nu mai pune intrebari specifice persoanei tale.Tot idiot,tot idiot?

# 992 date 23 May 2013 23:21 -1

Marsh de aici penibilule ! Te afunzi tot mai rau in prostie, auzi, IQ sublim.... Studiaza nataraule DEX-ul sa vezi ce inseamna \" subliminal \". Cum ti-am mai spus si cu alte ocazii, ai dat shpaga sau ai copiat cand ai luat BAC-ul. Si in facultate ai facut la fel. Se vede dupa nivelul cunostintelor de lb. romana. Vai de capul tau ala sec ! Te mai dai si avocat pe deasupra.....faci de rusine profesia.

# avocatr traditional date 23 May 2013 23:38 0

mai prostalaule,nu te-ai prins ca fac misto de tine? :lol: :lol: :lol:

# NU STIU date 3 June 2013 16:50 +1

:ASA MERITATI CARE SUNTETI IMPOTRIVA ACESTEI LEGIeek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 28.03.2024 – Bomba cu fas a lui Kovesi

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva