14 May 2025

"In mintea stramba si lucrul drept se stramba"
- parintele Arsenie BOCA

YESMAN LA AMBASADA – Americanii au trimis-o pe asistenta Secretarului de Stat SUA John Kerry sa inspecteze statul de drept din Romania. Danilet exulta: “Pentru americani ceea ce se intampla la noi, dupa martea neagra, e privit de ei la fel de serios si grav ca cele din vara lui 2012”. Gyorgy Frunda avertizeaza: “Romania nu e colonie”. Seful CSM Adrian Bordea a mers la Ambasada SUA

Scris de: L.J. | pdf | print

9 January 2014 17:05
Vizualizari: 4827

UPDATE – Potrivit unor surse, judecatorul Adrian Bordea a avut o intalnire joi dupa-amiaza, 9 ianuarie 2014, cu insarcinatul cu afaceri al Ambasadei SUA, Duane Butcher. La intrevedere ar fi luat parte si ministrul Justitiei, Robert Cazanciuc. Dupa cum se stie, SUA nu are in momentul de fata un ambasador la Bucuresti.

La circa un an si jumatate de la vizita lui Philip Gordon, adjunctul Secretarul de Stat al SUA Hillary Clinton (vizita in urma careia presedintele a fost mentinut in functie in ciuda vointei a peste 7,4 milioane de romani si cand oficialul american a fost pus la curent de catre tabara lui Traian Basescu despre frauda imensa de la referendum, atat de invocata de liderii PDL in frunte cu Monica Macovei, care insa nici azi nu a putut fi probata), un alt demnitar american vine sa inspecteze Romania. Este vorba despre Victoria Nuland, asistenta pentru afaceri europene si eurasiatice al actualului Secretar de Stat John Kerry. In paralel, seful CSM, judecatorul Adrian Bordea, a fost invitat la discutii cu oficialii Ambasadei SUA la Bucuresti.


Departamentul de Stat al Statelor Unite ale Americii a anuntat miercuri, 8 ianuarie 2014, ca Victoria Nuland va efectua o vizita in Romania in perioada 10 – 11 ianuarie 2014. Cu aceasta ocazie, ar urma sa fie discutate aspecte vizand relatiile bilaterale, probleme regionale, dar si chestiuni legate de consolidarea statului de drept.

Chiar daca subiectele exacte ce urmeaza a fi abordate nu au fost facute publice, judecatorul Cristi Vasilica Danilet din CSM, fost consilier al Monicai Macovei si care ne amintim ca s-a pozat extrem de mandru alaturi de fostul ambasador al SUA la Bucuresti Mark Gitenstein (foto), a anuntat, pe Facebook, faptul ca vizita oficialului american are legatura episodul in care Camera Deputatilor a adus mai multe modificari la Codul penal, modificari ce au fost criticate ulterior de Ambasada SUA:

O parere personala: Vizita Secretarului adjunct al Departamentului de Stat al SUA (echivalentul functiei de ministru-adjunct de externe) nu e un eveniment diplomatic uzual, in sensul ca americanii sunt interesati de rule of law si dau o fuga pana in Ro sa vada cum mai stam. Exista pentru asta Ambasada SUA care se poate informa din spatiul public suficient de bine. Nu. Adevarul e ca pentru americani ceea ce se intampla la noi in iarna lui 2013-2014, dupa “martea neagra”, e privit de ei la fel de serios si grav ca cele din vara lui 2012. Aceasta cred ca e, de fapt, “traducerea” corecta a vizitei doamnei Victoria Nuland. Ar fi trebui deja sa ne invatam: nu exista interpretari nationale ale lui “rule of law” (echivalent cu “stat de drept” sau “domnia legii”). Aceasta sintagma inseamna ca toti trebuie sa se supuna legii, ca ea se aplica egal tuturor si ca instrumentul de aplicare a legii - adica sistemul de justitie - trebuie sa fie protejat si sa actioneze independent de celelalte puteri de stat (legislativ si executiv) sau de facto (media, grupuri de interes, de presiune etc). Cat timp incalcam aceasta regula esentiala, nu suntem o democratie, ci ne situam undeva intre post-comunism si pseudo-democratie. Asa ca cel putin UE si SUA au tot dreptul sa fie ingrijorate”.

Gyorgy Frunda: “Mi se pare putin cu un aer de superioritate, ca si cum ar vorbi dirigintele cu elevii”

In schimb, consilierul premierului Victor Ponta, fostul senator UDMR Gyorgy Frunda, a criticat atitudinea superioara a oficialilor american. De asemenea, a atras atentia ca Romania nu este o colonie si a precizat pentru ziare.com ca refuza sa creada ca Victora Nuland vine in inspectie: Mi se pare putin cu un aer de superioritate, ca si cum ar vorbi dirigintele cu elevii. E normal, traim intr-o lumea globalizata, facem parte din sisteme strategice de aparare, dar ce ar fi daca spunem ca am merge noi in SUA sa verificam situatia condamnarilor la moarte, care contravine tuturor conventiilor internationale sau ca mergem sa verificam decizia Parlamentului (adunarii statale-n.red) din Colorado, de la 1 ianuarie, de a admite marijuana. (...) Nu e aroganta, dar arata o anumita superioritate a Unchiului Sam. Uncle Sam, who is the best and the strongest, Big Uncle Sam. (…) Vizita nu e asa intempestiva cum a fost prezentata de presa din tara noastra. Aceste vizite sunt planuite, se poarta dialoguri intre ministerele de Externe, se stabileste un program, se stabilesc niste scopuri, se negociaza si pe urma se vine aici. Nu e Romania o colonie si refuz aceasta idee, ca vine sa inspecteze in Romania nivelul sau stadiul drepturilor omului, statului de drept si a democratiei. (...) Exista niste discutii, SUA au aratat nu niste ingrijorari, cum gresit au formulat ziarele, ci niste nelinisti, niste semne de intrebare in legatura cu niste decizii. Suntem si noi si Statele Unite membre NATO, suntem legati prin Deveselu, care e foarte important, si de aceea aceste dialoguri sunt benefice, cu conditia sa fie facute aproape pe picior de egalitate, ca sa nu spun chiar pe picior de egalitate”.

Ambasada SUA vrea sa discute cu seful CSM, Adrian Bordea

In paralel, noul sef al CSM, judecatorul Adrian Bordea, a fost chemat la discutii de Ambasada SUA. Gheorghe Muscalu a declarat pentru evz.ro ca intr-adevar a fost primita o invitatie, dar ca nu a fost stabilita inca data la care va avea loc intalnirea cu oficialii americani: “Invitatia este pentru a avea o intalnire dar nu stiu exact cand va avea loc, undeva saptamana viitoare, ori la Ambasada ori aici la Consiliu”.

La randul sau, purtatorul de cuvant al CSM Monica Prejmereanu a explicat ca este o practica normala intalnirea noilor sefi ai CSM, la inceput de an, cu ambasadorii acreditati la Bucuresti: “Este o practica constanta ca la fiecare inceput de mandat al conducerii anuale a Consiliului sa aiba loc o serie de intalniri cu ambasadorii acreditati la Bucuresti. La momentul actual presedintele CSM a solicitat Directiei de Specialitate perfectarea pentru urmatoarea perioada de timp a unui program de intalniri cu reprezentanti ai misiunilor diplomatice ale SUA, Olanda, Marii Britanii, Germania, Franta si Italia”.

Comentarii

# mircea date 9 January 2014 17:57 -20

In loc sa fie yesmenii lui phelix, au ales unchiu\' sam. Nemernicii :eek:

# hai sictir date 10 January 2014 09:03 +11

Tare asta cu yesmenii lui phelix. Bai mircea dar vad ca te incapatanezi sa scrii pe luju in ciuda faptului ca nu esti deloc dorit pe aici. Nu te-ai prins ca pe luju isi dau cu parerea doar juristi de frunte, cetateni onesti care doresc binele tarii si martiri ai neamului nu basisti ca tine?!

# mircea date 10 January 2014 12:37 0

Nu doar ca nu-s dorit dar mi au pus si banip. Cat despre asa zisa calitate a postacilor veterani de p-aici.....ce pot sa zic, si adelu si ponta tot juristi sunt si uite ce-i de capul lor.

# Fiti rezonabili! date 10 January 2014 21:05 0

Cu toate afinitatile politice,chiar nu realizati ce grave probleme ne creaza Ponta si cei ce-l inconjoara sau sfatuiesc ? Americanii chiar baga bani in tara asta si nu se poate ca tu ,Prim Ministru sa dispari si sa-i ignori.

# livia date 9 January 2014 18:11 +16

Daca vor sa discute cu csm-istii sa vina la sediul csm. Macar atata sange in instalatie sa aiba Bordea et co, sa cheme americanii la ei, nu sa se duca ei la ambasada.

# unul din lumea cea mare date 9 January 2014 18:28 +15

pe vremurile lui ceasca mereu se faceau cursuri cu modul de viata si al gindirii diverselor popoare din lumea asta cea mare.la mae era un departament specializat(si nu numai la mae) care facea cursuri de cel putin 6 luni cu functionarii potentiali care trebuiau sa plece intr/o anume zona.deasemeni la discutii nu mergea orisicine,NUMAI persoane care stiau ce si cum sa vorbeasca.acum vad ca ambasada sua a ajuns ca zidul plingerii de la evrei.traind de multi ani in sua pot a va spune ca dupa modul dupa care ne comportam, americanii ne privesc ca pe mexicanii de pe cimpurile de brocoli(atentie nu se uita la toti mexicanii ca la cei de pe cimpurile de brocolii,nu toti sint considerati PEONI(peoni =servitor).deci acesti milogi care merg la ambasada sua pentru protocol(un pahar de wisky si citeva alune) ne complica rau situatia!!!!!!!abtineti/va

# penibil date 9 January 2014 18:34 +23

Danilet, care e martea neagra? Acum imi explic multe din programul tau IVLP. Nu ti-a ajuns CCR, trebuie sa minti si in alte parti nu-i asa? Pentru tine si statutul tau chemi in ajutor (in mintea ta) si pe Obama si calci peste cadavre. Afla de la mine (stii exact cine sunt, n-ai nevoie de explicatii suplimentare) ca iti traiesti ultimele clipe in acest CSM. In pofida voturilor care te-au dat afara, i-ati convins ca a fost o manevra politica si ca trebuie sa va apere cineva fundul. In secunda in care si ei isi vor da seama (pentru ca americanii, naivi si tembeluti din fire) nu pot gandi ca cineva se preteaza la asemenea atitudini publice si sa minta cu nonsalanta, deci in secunda in care vor realiza, si vor realiza, ce joc murdar ati facut numai si numai pentru voi (si va stiti exact care sunteti) veti zbura cu viteza luminii! Aici nu mai e vorba nici macar de Nastase. Oricum, e funny cum ne credeti prostii prostilor pe toti! Sapa-ti groapa in continuare :)

# Akbar date 9 January 2014 18:40 -19

A dreaq americani, nu vor sa ne lase sa devenim un Belarus-Venezuela-Coree de Nord.

# mircea date 9 January 2014 22:34 -13

Tu-ti dai seama ca aia care ti au dat minus vor sa devina exact cetateni tip belarus-coreea de n?

# mircea date 9 January 2014 23:12 -11

Tu-ti dai seama ca aia care ti au dat minus vor sa devina exact cetateni tip belarus-coreea de n?

# Yitzak date 10 January 2014 17:31 +1

harababete sintem mai rau ca si Corrrrea de Nord macar la aia ce-i in gusa si-n capusa.La noi matrafoxatu se declara \'de dreapta\' ,scarnavia care dadea cu ciocu la Secu\'

# KANT date 9 January 2014 18:57 +12

In contextul dat, Infernul lui Dante ar putea suna asa : \" Voi cei care traiti aici, lăsaţi orice speranţă \" !

# traian date 9 January 2014 19:44 +19

Americanii acestia se cred centrul universului, pentru ca noi le-am permis. Din pacate, a trebuit sa reactioneze Frunda, ca noi santem ingenuncheati. Noi nu am reactionat pana acum nici la Frunda, dar la americani.... Ce popor santem...! Devin din ce in ce mai pennibili acesti americani care, economic, sant prabusiti, sant la mila Chinei, dar mai guita din cand in cand la popoare ca al nostru, fara demnitate. Ce rusine... Iar personajul asta Danilet, ceva mai penibil decat rahatul asta nu exista. Si Bordea, la fel, un lipsit de personalitate si un ingamfat, exact cum ii place lui Basescu.

# hai sictir date 10 January 2014 09:42 -6

Ia nu le mai permite tu mai Traiane americanilor sa fie buricul lumii. Du-te tu cu Gadea, Badea, Ursu et. comp. si da-le pste nas, sa se invete minte sa se mai puna cu viitoarea prima putere economica si politica a lumii (vorbesc despre axa Formidabilei Puteri - Antena 3, luju si Masoneria Congo).

# Xena date 9 January 2014 20:04 0

Eu am de partea mea dreptatea! Tu ai de partea ta tradarea! Sa vedem...

# Salvamar date 9 January 2014 20:05 +16

Pai nici macar nu mai suntem tratati ca o colonie, ci ca o tara OCVUPATA. Doar nu exulta madam Puscalau aseara la B1tv ca avem trupe americane la Deveselu si astfel ciracii lui Base din justitie si servicii sunt aparati de acestea? Ati vazut vreo persoana importanta din preajma lui Basescu luata de DNA? Povestea cu Fuia este de ochii lumi, sa nu poata fi chemat in fata comisiei parlamentare. In ce alt stat mai puteau chema americanii CSM la ambasada? Asta NU este ingerinta unei puteri straine in justitia altui stat? Ce lege internationala le permite americanilor asta? Nici un acord de parteneriat sau NATO nu le permite asa ceva. Daca nu vom protesta pentru aceasta ingerinta suntem niste nimeni si ne meritam soarta! \\nicici macr rusii dupa 1960 nu si-au permis asa ceva. Astia fac cati 10 Vysinski sau Nicolski.

# unul din lumea cea mare date 9 January 2014 20:50 +12

pentru salvamar//rusii nu si/au permis chiar imixtiuni asa de nasoale in justitie nici pe vremea SOVROMURILOR cind erau consilieri rusi la toate ministerele!!!! justitia a fost preluata de comunisti dar nu de rusi.acum justitia nici nu mai este deci o fac AMERICANII.CU CE/I DIFERITA SOARTA ROMANIEI DE DUPA 44 DE SOARTA ROMANIEI DE DUPA NATO SI UE? tot m.ie si atunci si acum.atunci a fost un ghe ghe dej acum este un ,,vasilica danilet,, cunoscut limbric basist.atunci dej a pus stop bogatiilor romanesti sa se scurga spre rusia ....acum limbricul(personificat) dirijeaza scurgerile sub bagheta gunoiului si a matrafoxatei.este chiar tradare gen pacepa doar ca sub alte nume

# ardelean date 10 January 2014 10:41 +7

Rau am ajuns totusi noi romanii daca pana si un ungur vorbeste mai apasat ca noi si ne apara tara! Respecte, domnule Frunda!

# Nostradamus date 10 January 2014 10:58 +1

Și cînd o intra și Guvernul Ponta în incapacitate de plăți așa cum a intrat Boc în 2010 cum o fi? Toți ăștia care faceți apologia independenței de tip nea Nicu uitatți că ăla chiar avea putere economică  în timp ce astăzi, FĂRĂ ÎMPRUMUTURI, ROMÂNICA AR DA FALIMENT! Foarte rapid! Vă mai amintiți ce au pățit Boc și băsiștii pentru tăierile din 2010? Credeți că un guvern catastrofal ca al lui Ponta va rezista mult și bine? E suficient ca România să nu mai primească împrumuturi și se va întîmpla cam ca în Egipt... 

# unul din lumea cea mare date 10 January 2014 12:22 +2

pentru nostradamus//ai perfecta dreptate......dar veselia imprumuturilor nu dureaza TREBUIESC SI PLATITE INAPOI!!!!!din nefericire si eu am votat pentru gunoiasul ponta !!!!(nu incerc sa ma justific) dar credeam ca din responsabilitate o sa relanseze PRODUCTIA SINGURUL MOTOR ADEVARAT AL UNEI NATII.din nefericire toti cred ca imprumuturile si ,,investitiile,,(in sosele morganatice) sint relansarea.INVESTITIILE sint cele care/ti produc aducindu/ti banii inapooi si cu plus valoare(profit) soselele sint doar infrastructura care sa te ajute(ele nu produc profit)sint ca si locuintele personale(NU PRODUC PROFIT SINT DOAR PUSCULITE IN CARE PUI BNII SPERIND CA O SA/I SCOTI).toata lumea considera propria/i locuinta investitie,si nu este!!stiu ca multi ma vor contrazice,a 2 ,a 3a,a 4a locuinta este investitie prima nu/i niciodata!!!!nostradamus ai dreptate cred ca o sa fie egipt pina in martie

# I.Gabriel date 10 January 2014 11:30 +6

Vai de poporul român dacă a ajuns să trăiască după cum gândeşte această caricatură umană numită Danileţ!După cum arată, omul asta pare mongol, nu român, iar în raport de ideile pe care le exprimă seamănă cu unul care ar vinde şi pe a sa mamă numai să o ducă bine.Ca fiinţă, acesta este un pseudo-om, ca naţionalitate pseudo-român iar de profesie este pseudo-mogistrat.

# JURYST date 10 January 2014 14:01 +2

Noi nu trebuie sa ne temem de straini ca ne fac rau. RAUL este facut deja de ai nostrii politicieni si guvernanti despre care se poate spune ca nu mai sunt\" romani\" de mult timp. ROMANI mai suntem noi \"prostii\" care muncim pe branci ca sa ne alegem cu o \"coaja \" de paine, care ne sacrificam din toate puterile sa facem fata \"inanitiei\" la care am fost supusi de catre ai nostrii guvernanti si politicieni care ne-au furat si nu ne-a mai lasat nici posibilitatea traiului de la o zi la alta. Ia ganditi-va dv. in situatia in care s-ar intampla ceva in Romania( o razmelita urata, o epidemie, foamete etc.) ei toti vor fugii in alte tari unde isi au dosite averile iar noi vom ramane de sacrificiu aici in \"pielea\' goala. Asa ca ei politicienii si guvernantii in timp ce au averi si alte bunuri prin alte tari nu are cum sa ii mai intereseze de Romania si de romani. Ei mai stau aici numai ca sa ne \"suga\" si ultima picatura de sange si vlaga din noi pentru ei, adica sa muncim ca niste slugi pentru ei, iar ei sa punaq mana si pe ultimele averi ale noastre ale Romaniei si sa le transfere in conturile lor peste hotare. Asa ca sa nu mai urlam peste tot ca strainii ne fac viata grea , nu ai nostrii ne o fac, noi insine facem asa ceva.

# crina date 10 January 2014 16:34 0

Oare de ce nimeni nu le spune acestor americani ca nu se pot compara sistemele noastrede justitie.Pe cand la ei decid juratii/cetatenii , la noi decid procurorii deghizati in judecatori care inainte au mai trecut si pe la SRI .Ca atare nu avem ce compara. Ne tot pomenesc ca la ei nu se comenteaza hotararile judecatoriesti sau ale instantelor.Sa fim seriosi ! Procesele sonore sau de interes public /de notiretate sunt comentate bine mersi . Ca atare discutam discutii si ne facem de ras certandu-ne in fata lor si a UE , care au doar de castigat cand noi ca natiune suntem dezbinati.Asa ne este distrasa atentia de la interesele economice ale unor grupuri de interese care isi face aranajamentele bine mersi in timp ce fraierii inghit scandalurile de duzina.Pacata ca ne lasam asa de usor inselati si mani******te , in loc sa fim atenti la ceea ce real merita si ne afecteaza vietile noua sau apropiatilor nostri:copii,priteni,parinti - care mai avem si bunici....

Adauga comentariu

:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh:

DISCLAIMER

Atentie! Postati pe propria raspundere!
Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

EDITORIAL

Vorbe de fumoar

Vorbe de fumoar – 13.05.2025 – Arest pentru incalcarea controlului judiciar

+ DETALII

FACEBOOK

Utlimele comentarii
Cele mai citite
LUMEA JUSTITIEI
Arhiva